CMS-ul fără cap nu este doar un nou cuvânt la modă, care își face turul prin lumea digitală. De fapt, este mai mult decât un CMS, este modul agil de a aborda experiența utilizatorului și tot ceea ce cuprinde: dezvoltare, creare de conținut, personalizare, analiză și așa mai departe.
În încercarea de a defini din punct de vedere tehnic CMS-ul fără cap, aflăm că este un sistem de management al conținutului doar back-end, construit ca un depozit de conținut, care face conținutul accesibil prin API (Interfață de programare a aplicației) pentru a fi afișat pe orice dispozitiv și canal.
Termenul „fără cap” se referă la conceptul de îndepărtare a front-end-ului, a capului, din spate, a corpului. Acest lucru, în esență, înseamnă că puteți adăuga orice „cap” în „corp”.
Diferențele dintre CMS fără cap și CMS tradițional
Principala diferență este exact la bază, ceea ce înseamnă că fiecare dintre ele are o abordare diferită. Cu CMS-urile tradiționale, site-ul web este conectat la conținut și orice creare de conținut trebuie să aștepte până când site-ul este deschis și rulează. Orice vrei să schimbi în front-end trebuie să fie construit de la zero în backend. În plus, agenții de marketing și creatorii de conținut se bazează pe dezvoltatori pentru a face orice modificări majore sau pentru a crea pagini de destinație.
Pe partea opusă, dacă lucrați cu un CMS fără cap, aveți posibilitatea de a vă strategie conținutul, de a construi relații între elementele de conținut și apoi de a transmite conținutul respectiv către orice canal digital prin intermediul API-urilor. Deveniți omniprezent și aveți o privire de ansamblu transparentă. Reclamele sunt capabile să lucreze independent de dezvoltatori, reducând timpul de lansare pe piață.
Pentru a înțelege mai bine diferențele, iată o prezentare mai detaliată:
pentru a înțelege mai bine diferențele, iată o prezentare mai detaliată:
Care sunt beneficiile pentru marketeri?
Cel mai mare avantaj al folosirii unui CMS fără cap este faptul că a fost construit pentru era IoT. Specialiștii de marketing pot beneficia de o strategie omnicanal și pot face acest lucru cu ușurință. Vom intra în mai multe detalii mai jos și vom vedea care sunt alte motive pentru a rămâne fără cap.
Omnicanal
După cum am aflat, prin natura sa decuplată, un CMS fără cap este independent de orice platformă. După cum am menționat, acționează ca un depozit de conținut care poate alimenta conținutul pe orice dispozitiv sau canal. Consecvența mărcii poate fi atinsă pe toate canalele și poate întâlni clienții pe toate dispozitivele, oferindu-le o experiență omnicanal pentru clienți. Consumatorii se pot deplasa între canale fără a-și reporni călătoria clientului.
Orice brand de succes poate spune că acest lucru a devenit o normalitate în ultimii ani și majoritatea platformelor de comerț electronic sunt disponibile pe site-uri web și dispozitive mobile. Și, deși nu este ușor, aceste 2 canale pot fi administrate cu succes moderat de la un CMS tradițional. Cu toate acestea, dacă doriți să adăugați mai multe canale, cum ar fi asistenții virtuali, de exemplu, ar fi o sarcină Sisyphean să o faceți fără un CMS fără cap.
Având o călătorie fără întreruperi a utilizatorului peste dispozitive înseamnă, de asemenea, că aveți o imagine completă asupra analizei și puteți lucra cu un pachet complet de informații pentru a atinge nivelul potrivit de personalizare.
Reutilizarea conținutului
A avea tot conținutul în același loc se traduce, de asemenea, într-o mai bună administrare a conținutului menționat. Mai mult decât atât, cu un CMS fără cap, creatorii de conținut și agenții de marketing pot reutiliza elementele individuale de conținut, pentru a crea șabloane reutilizabile.
Unele CMS-uri fără cap, cum ar fi Storyblok , oferă blocuri de conținut modulare. Aceste blocuri deschid, de asemenea, posibilitatea de a automatiza o parte a procesului de creare a conținutului, trecând către crearea de conținut automatizată bazată pe date.
Nu mai sunt silozuri de date
Cu un CMS fără cap, este ușor să depășiți provocările conținutului izolat care este gestionat manual. Echipa de conținut poate face schimbări rapide care sunt implementate pe toate canalele, minimizând impactul reproiectărilor și modificărilor produselor.
Timpul pentru cumparaturi
Este ușor de observat că unele dintre beneficii răsare una din alta. În acest caz, faptul că trebuie doar să editați și să creați conținut într-un singur loc și faptul că puteți reutiliza blocuri de conținut modulare, reduce drastic timpul de lansare pe piață.
Ca bonus, echipa creativă are mai mult timp să experimenteze și să îmbunătățească călătoriile utilizatorilor, deoarece acum au instrumentele pentru a testa, viza și optimiza acele experiențe.
Guvernarea conținutului
În funcție de dimensiunea unei afaceri și de volumul de conținut pe care îl publică, există cel mai probabil o serie de linii directoare și procese de control al calității pentru publicarea intrărilor.
Cu un CMS fără cap, puteți adopta o abordare strategică pentru gestionarea și publicarea conținutului. Funcții precum fluxurile de lucru personalizate, versiunea, permisiunile personalizate de utilizator și procesele de aprobare vă vor ajuta să planificați, să testați, să reeditați, să programați și să publicați conținut. Există loc pentru greșeli și reparații înainte ca conținutul să ajungă la utilizatori.
Cheie Take-Away
Specialiștii în marketing sunt pe deplin conștienți de faptul că în centrul oricărei experiențe digitale se află conținutul. Modul în care tu, ca agenție, îi ajuți să abordeze crearea și livrarea de conținut poate schimba jocul și poate dicta viitorul lor și al afacerii tale. Ca atare, vă recomandăm să deveniți fără cap și să începeți să construiți proiecte cu un CMS pregătit pentru viitor.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.