Indiferent dacă începeți un brand nou sau rebranding, va trebui să cunoașteți dezavantajele procesului de branding. Doar ai 7 secunde pentru a face o primă impresie, așa că este important să faceți ca fiecare secundă să conteze.
Este important să parcurgeți cu atenție fiecare pas al procesului de branding pentru a vă ajuta compania să iasă în evidență din mulțime, în special într-o lume digitală din ce în ce mai aglomerată, în care 26% dintre agenții de marketing sunt îngrijorați să-și atingă publicul țintă.
Procesul de branding poate dura de la câteva săptămâni până la luni, dar veți culege beneficiile în mulți ani de acum înainte. Acum, să ne uităm la etapele procesului de branding și cât de important este acesta pentru marca dvs.
Ce este branding-ul?
Pe scurt, brandingul este procesul prin care trec companiile pentru a crea o identitate unică, care rezonează cu consumatorii și publicul țintă. Branding de afaceri este format din elemente de bază, cum ar fi logo-ul unei companii, sloganul, grafica și tonul vocii.
Cu toate acestea, dincolo de aceasta, identitatea unui brand este determinată și de eficacitatea suportului pentru clienți, de calitatea produselor și chiar de prețurile sale. Chiar dacă nu aveți o strategie de brand în vigoare, puteți avea totuși o identitate de marcă modelând modul în care consumatorii vă percep afacerea.
Care este procesul de branding și de ce este important?
Procesul de branding este unul sistemic și lung. Această abordare este folosită pentru a crea, întări și promova brandul unei firme pentru a asigura succesul programului de marketing și dezvoltare a afacerii acesteia. Procesul de branding poate fi aplicat și mărcilor existente, caz în care se numește rebranding.
Importanța branding-ului este una pe care am dori, de asemenea, să o subliniem. Aici sunt câteva:
Dezvoltă loialitatea și încrederea
Un citat vechi de afaceri care cuprinde despre ce este brandingul este unul care spune: „Oamenii nu cumpără produse, ei cumpără mărci”. Totul se rezumă la încredere și loialitate. Oamenii cumpără de la mărci pe care le cunosc bine, așa cum se arată într-un sondaj care arată că 46% dintre consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru a cumpăra de la mărcile în care au încredere.
Atunci când elementele tale de branding sunt convingătoare și captivante și provoacă un răspuns pozitiv din partea publicului țintă, asta te plasează pe harta ta în nișa ta. Vă ajută să construiți recunoaștere și conexiune între publicul țintă. În cele din urmă, acest lucru va crea încredere, în care clienții au încredere în consistența calității produselor și serviciilor dumneavoastră.
Evidențiază propunerea de valoare
Dincolo de a fi un set de puncte de vânzare unice, propunerea de valoare a companiei dvs. este o însumare a beneficiilor pe care clienții le pot obține atunci când cumpără de la dvs. sau se abonează la serviciul dvs.
În esență, compania ta va fi cunoscută. De exemplu, Amazon este cunoscut pentru o gamă largă de produse, asistență excelentă pentru clienți și livrare în aceeași zi.
Există numeroase moduri de a prezenta propunerea de valoare a companiei dvs., cele mai bune fiind siglele, sloganele și demonstrațiile.
Construirea unei propuneri de valoare solidă este crucială, statisticile arătând că 76% dintre mărci care au reușit să creeze una au înregistrat o creștere imensă de-a lungul unui deceniu.
Ieși în evidență din competiție
Pe lângă faptul că vă ajută să evidențiați propunerea de valoare a companiei dvs., procesul de branding vă ajută să determinați ce vă face diferit de concurenții dvs. de pe piață.
De exemplu, când vine vorba de companiile aeriene, din cauza campaniilor eficiente de branding oamenii știu că Ryanair oferă zboruri low-cost, în timp ce Emirates oferă lux.
Trecerea prin etapele procesului de branding vă poate ajuta să vă identificați poziția pe piață, astfel încât este ușor pentru clienții potențiali să vă diferențieze compania de concurență.
Atrageți și păstrați angajații potriviți
Un sondaj arată că 50% dintre persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă nu doresc să lucreze pentru o companie cu o reputație proastă, chiar și atunci când li se oferă o creștere salarială.
Este clar că o strategie de branding de succes nu este doar pentru a atrage clienți, ci ajută și la captivarea și păstrarea talentelor de top. Când o companie este transparentă cu privire la ceea ce reprezintă, este firesc să atragă angajați calificați care împărtășesc același sentiment. Mai mult decât atât, acești angajați tind să rămână în preajma pentru că simțul lor de scop este îndeplinit.
6 etape ale procesului de branding
Procesul de branding implică șase pași cruciali și fiecăruia trebuie să li se acorde suficientă atenție pentru a construi un brand care este captivant și coerent. Cu toate acestea, nu orice campanie de branding necesită să parcurgeți întregul proces, iar unele companii trebuie să acorde o atenție sporită anumitor pași.
De exemplu, o companie specializată în design se poate concentra mai mult pe stabilirea identității mărcii sale; adică aspectele vizuale ale mărcii sale, inclusiv logo-ul și materialele de marketing. Pe de altă parte, o companie de vânzare cu amănuntul care depinde de vânzări poate avea nevoie să pună accent pe construirea mărcii pentru a crește gradul de conștientizare a mărcii.
1. Cercetarea mărcii
Primul pas în construirea unui brand este strângerea și analizarea informațiilor despre afacerea dvs., industria în care vă aflați, concurenții și publicul țintă. Atunci când externalizați procesul de branding, efectuarea unei cercetări ample în prealabil vă poate ajuta să găsiți o cerere de propuneri de branding adecvată adecvată , astfel încât să puteți găsi furnizorul potrivit pentru proiectul dvs.
Acest pas al procesului de branding presupune, de asemenea, realizarea de interviuri interne și întâlniri de descoperire, astfel încât să puteți identifica obiectivele companiei și strategiile de piață. Trebuie să vă așteptați la perspective diferite și să învățați cum să le ascultați pe fiecare cu mintea deschisă.
2. Strategia de brand
Acum că ați adunat suficiente informații, vă puteți concentra pe determinarea misiunii, viziunii și valorilor companiei dvs. De asemenea, va trebui să identifici ce te diferențiază de concurență; noi îi numim diferențieri.
Fiecare diferențiere trebuie să fie adevărat, cu dovezi tangibile și relevant pentru publicul țintă. De exemplu, diferențierea mărcii franceze Hermés sunt exclusivitatea și măiestria sa. Lipsa producției de masă pentru produsele Hermés asigură că articolele dumneavoastră de lux sunt unice.
După ce ți-ai identificat diferențiatorii, trebuie să scrii o declarație de poziționare sinceră și convingătoare în care poți evidenția beneficiile pe care marca ta le oferă clienților. Declarația dvs. de poziționare este extrem de importantă, deoarece va servi ca referință atunci când veți găsi alte materiale pentru dezvoltarea brandingului.
3. Identitatea de marcă
Identitatea de brand este șansa ta de a pune o față, o voce și o personalitate în sufletul afacerii tale. În esență, implică crearea a ceva tangibil care să reprezinte marca dvs.: logo-ul, numele, sloganul, schema de culori, imaginile, modelele, tonul vocii și multe altele. Este, de asemenea, șansa ta de a stabili o diferențiere vizuală pentru brandul tău.
4. Instrumente de marcă
Pe lângă strategia de brand, instrumentele de brand sunt cruciale pentru a vă pune afacerea pe hartă. Cu toate acestea, instrumentele pe care le utilizați vor depinde de modul în care intenționați să vă promovați marca.
Conform statisticilor recente, 98% dintre întreprinderile mici au un site web. Puteți fie să construiți unul de la zero, fie să îl reînnoiți pe cel actual pentru a-l face mai captivant. Site-ul dvs. ar trebui să reflecte poziționarea mărcii dvs. și să transmită mesajele potrivite publicului țintă. De asemenea, ar trebui să reflecte identitatea mărcii dvs.: includeți sigla și sloganul dvs. și aplicați schema de culori a mărcii dvs.
Pe lângă un site web, alte instrumente de branding pe care le puteți utiliza sunt buletine informative, conferințe din industrie, proiecte de cercetare, videoclipuri și bloguri. Videoclipurile, în special, nu sunt ceva pe care ar trebui să omiteți — 86% dintre specialiști în marketing spun că videoclipurile i-au ajutat să genereze clienți potențiali.
5. Implementarea mărcii
Aproape aproape de finalul procesului de branding, etapa de implementare presupune planificarea atentă a lansării mărcii dumneavoastră pe numeroase canale. Acest lucru poate varia de la distribuirea cărților de vizită și lansarea unui nou site web până la lansarea unei serii de videoclipuri despre produse.
Această fază poate avea loc și instantaneu sau poate fi desfășurată pe parcursul mai multor luni. În special în industria serviciilor profesionale, succesul implementării branding-ului dictează succesul general al strategiei de branding.
De asemenea, ar trebui să rețineți că înainte de a vă prezenta noul brand în lume (lansare externă), trebuie mai întâi să vă asigurați că angajații dvs. îl înțeleg (lansare internă). Explicați rațiunea din spatele mărcii, fie că este un brand nou sau o reînnoire a unuia vechi, pentru a evita orice confuzie.
6. Construirea mărcii
Acum că ați terminat cu toate celelalte etape ale procesului de branding, aici vine partea distractivă: construirea mărcii. Această etapă presupune transformarea mărcii dumneavoastră în valoare de piață prin creșterea vizibilității.
A avea un program eficient și pe termen lung de construire a mărcii necesită efort susținut și consecvență. Ar trebui să puteți măsura rezultatele în raport cu obiectivele dvs. și să vă ajustați campania în consecință.
Cât durează procesul de branding?
Durata procesului de branding depinde dacă construiți o nouă marcă sau rebrandenizați una veche și pe ce etape ale procesului de branding trebuie să puneți mai mult accent. Unele companii au nevoie de câteva săptămâni, în timp ce altele au nevoie de câteva luni pentru a-și construi și lansa strategia de branding.
De exemplu, procesul de cercetare poate dura de la câteva zile până la o săptămână, iar crearea elementelor identității mărcii dvs. poate dura câteva săptămâni. Cu toate acestea, construirea unui site web poate dura între două și opt luni, în funcție de complexitatea acestuia.
Angajarea unei agenții de branding poate ajuta la accelerarea procesului, deoarece sunt experți în ceea ce fac și pot ajuta la menținerea procesului fără probleme. Cu toate acestea, dacă doriți ca strategia dvs. de branding să reușească, ar trebui să fiți pregătit să o cultivați și să vă investiți timpul în ea. Nu te grăbi prin toate.
Cuvinte finale despre procesul de branding
Succesul oricărei strategii de branding sau rebranding depinde de implementarea fiecărei etape a procesului. Procesul pe care vi l-am prezentat în acest articol este dovedit și testat. Stăpânește acest proces și vei obține o rentabilitate imensă a investiției. Cu toate acestea, dacă doriți să reduceți costurile, să accelerați procesul și să obțineți o nouă perspectivă proaspătă, puteți angaja o agenție de branding care este potrivită pentru nevoile dvs. de afaceri.