Brandul afacerii tale este mai important decât ai putea crede. Poate părea că este vorba doar despre crearea de elemente, cum ar fi logo-uri, fonturi și elemente grafice, dar marca dvs. cuprinde identitatea și personalitatea afacerii dvs.
Când vine vorba de importanța branding-ului , nu ne credeți pe cuvânt. Ascultă ce au de spus statisticile. De exemplu, conform statisticilor de branding, 46% dintre consumatori ar plăti mai mult pentru a cumpăra de la mărci în care au încredere.
De aceea este important să cunoașteți diferitele tipuri de branding, astfel încât să puteți lua o decizie în cunoștință de cauză despre care dintre ele se potrivește afacerii dvs. Acest lucru vă va permite să ajungeți la publicul țintă și să transmiteți în mod eficient povestea mărcii dvs.
1. Branding personal
Poate o persoană să aibă un brand? Raspunsul este da. Când cultivați un brand pentru oameni, creați o persoană publică care le descrie personalitatea. Brandingul personal este un instrument puternic în vânzări și marketing, deoarece consumatorii au tendința de a avea mai multă încredere în indivizi decât în mărci, în special, oricum , 92% dintre consumatori au.
Brandingul personal a devenit norma pe rețelele sociale odată cu creșterea influențelor. Au trecut vremurile în care brandingul personal este doar pentru oameni celebri și celebrități. Cu ajutorul marketingului de influență, persoanele care au construit un brand puternic pot susține produsele și serviciile preferate și pot construi încrederea în rândul consumatorilor.
Cum să construiești un brand personal
Dintre tipurile de strategii de branding, brandingul personal este unul pe care oricine îl poate cultiva și de care poate beneficia. Puteți colabora cu o agenție de branding de top pentru a vă ajuta să vă stabiliți brandul, dar dacă alegeți să o faceți singur, iată câteva sfaturi despre construirea unui brand personal puternic.
- Descoperiți-vă identitatea. Aici este esențială introspecția. Trebuie să-ți înțelegi adevărata natură și să folosești o gândire profundă în acest sens, astfel încât să poți crea o imagine clară a cine ești astăzi.
- Gândește-te la ceea ce vrei să fii cunoscut. Odată ce vă înțelegeți identitatea actuală, vă va fi mai ușor să vă dați seama care este persoana care doriți să fiți mâine.
-
- Identificați-vă nișa. Dacă există ceva ce vă vor învăța diferitele tipuri de branding, este că nu puteți mulțumi pe toată lumea. Îți vei pierde timpul și energia încercând. În schimb, identificați-vă nișa și concentrați-vă eforturile pentru a capta atenția publicului respectiv.
- Construiește-ți platformele sociale. Cu un total de 3,96 miliarde de utilizatori , rețelele sociale sunt, fără îndoială, un instrument puternic pentru crearea unui brand puternic. Dacă ești designer grafic, poți să construiești un portofoliu online și să-l distribui pe diferitele platforme pe care le ai.
- Reţea. Acest lucru implică mai mult decât crearea unui număr mare de urmăritori. Este mai mult despre crearea de conexiuni semnificative și comunicarea cu publicul.
2. Branding corporativ
La fel ca și alte tipuri de strategii de branding, brandingul corporativ reunește diverse elemente pentru a comunica personalitatea unui brand – de data aceasta, pentru o companie și nu pentru o persoană. Brandingul corporativ include logo-uri, design de site-uri web și elemente grafice pentru reclame.
Cu toate acestea, este vorba și despre modul în care o companie își tratează angajații și comunică cu clienții săi, cu ce organizații caritabile se asociază și multe altele. Aceste lucruri afectează în cele din urmă modul în care publicul vă vede marca. De exemplu, conform unui studiu realizat de PwC, 60% dintre consumatori vor înceta să facă afaceri cu un brand ai cărui angajați nu sunt prietenoși.
-
Elemente cheie ale brandingului corporativ
Companiile ar trebui să aibă în vedere diferitele elemente care alcătuiesc o bună identitate corporativă. Odată ce înțelegeți bine aceste elemente, brandingul global ar trebui să fie la îndemâna dvs.
- Comunicare: Compania dvs. ar trebui să aibă o cultură puternică a comunicării interne și externe eficiente.
- Comportament: Aceasta include responsabilitatea socială a companiei și codul de conduită care scoate în evidență filozofia și valorile de bază ale companiei.
- Design: ca și alte tipuri de strategie de branding, aceasta depășește logo-urile și caracterele. Aceasta implică un design de produs care se potrivește bine cu obiectivele și viziunea companiei.
3. Branding de produs
- Ca și alte tipuri de branding, brandingul de produs implică percepția publicului și ieșirea în evidență față de concurență. Este, în esență, actul de a crea o identitate pentru un produs, astfel încât să îl puteți comercializa în mod eficient.Aceasta implică găsirea unui public țintă și proiectarea identității produsului pentru a se asigura că publicul țintă aude despre produsul dvs., vă vizitează site-ul web și platformele de socializare, adună informații despre acesta și, în cele din urmă, face o achiziție.Branding-ul produsului dvs. ar trebui:
- Îmbunătățiți percepția publicului asupra produsului dvs
- Includeți ambalajul produsului, cum ar fi numele, sigla și culorile
- Identificați ceea ce face produsul dvs. unic
- Definiți modul în care produsul dvs. va aduce valoare consumatorilor dvs
4. Branding de servicii
Spre deosebire de alte tipuri de branding, există o provocare suplimentară care vine cu brandingul de servicii, deoarece acestea nu sunt tangibile. Cu toate acestea, trebuie pur și simplu să fii creativ și să gândești în afara cutiei.
Brandingul de servicii poate veni sub forma unor lucruri suplimentare pe care le oferiți clienților dvs. De exemplu, permițând clienților să vorbească cu reprezentanți umani, mai degrabă decât cu chatboți, atunci când vă contactează. Trebuie să ai și altceva de oferit în afară de serviciul rapid și eficient pe care îl oferi.
De asemenea, trebuie să puteți intra în legătură cu publicul țintă la un nivel mai profund. De exemplu, puteți utiliza povestirea, despre care statisticile arată că poate crește conversia cu până la 30%
-
5. Branding online
Când vorbim despre diferitele tipuri de branding, brandingul online este probabil cel mai comun și esențial tip. Se referă la toate brandingurile realizate online și este o categorie largă care cuprinde alte tipuri de strategii de branding.
Implica branding realizat pe diverse platforme de social media, difuzarea de reclame online, proiectarea de buletine informative prin e-mail, site-uri web și aplicații mobile și găsirea de răspunsuri automate la întrebările clienților. Odată cu boom-ul comerțului electronic, brandingul online este cel mai important dintre alte tipuri diferite de branding și este un must-have în zilele noastre.
Chiar dacă sunteți un comerciant cu amănuntul real, prezența dvs. online va servi ca o extensie a mărcii dvs. offline.
Cum să construiești un brand online
Dintre toate tipurile de branding, brandingul online nu este unul pe care să-l ratați. Așa cum vă va spune orice agenție de branding care merită să-și spună, construirea unui brand online puternic vă va ajuta să vă extindeți acoperirea și să creșteți oportunitățile. Iată pașii suplimentari pentru a construi un brand online puternic:
-
- Creați un site web ușor de utilizat. Site-ul dvs. web va ajuta la construirea încrederii în rândul publicului țintă și la creșterea gradului de cunoaștere a mărcii. Cu toate acestea, ar trebui să construiți unul bine conceput și intuitiv.
- Utilizați diverse platforme de social media. Statisticile arată că 74% dintre consumatori apelează la rețelele sociale înainte de a lua o decizie de cumpărare. Social media este mai mult decât un simplu instrument social; este o sursă vitală de informații pe care se bazează mulți consumatori.
- Creați o listă de e-mail. O campanie de marketing prin e-mail de succes poate duce la rate de conversie ridicate și mai mult trafic. Crearea unei liste de e-mail puternice este o modalitate excelentă de a menține consumatorii la curent cu privire la marca dvs.
- Interacționează cu publicul țintă. Acest lucru va ajuta la crearea de conexiuni reale cu publicul țintă și la construirea loialității față de brand.
6. Branding offline
După cum sugerează și numele, acest tip de strategie de branding este cea mai tradițională și are loc offline. Aceasta include utilizarea de panouri publicitare, bannere pentru evenimente, reviste, produse și alte puncte de vânzare offline pentru a crește gradul de conștientizare.
Poate că nu pare în această era digitală, dar brandingul offline este încă important. Ajută la construirea de conexiuni autentice prin interacțiuni în persoană, întărește identitatea mărcii dvs., induce expunerea repetată a mărcii pentru a menține marca dvs. în topul minții în rândul consumatorilor și impune marketingul verbal.
Tipuri de strategii de branding — concluzii cheie
Deoarece există destul de multe tipuri diferite de strategii de branding, s-ar putea să vă fie dificil să determinați care dintre ele este potrivită pentru afacerea dvs. Deși tipul de branding pe care îl utilizați este relativ important, elementele cheie ale brandingului rămân autenticitatea și consistența. În plus, indiferent de costul de branding , investiția în acesta este esențială pentru succesul general al afacerii tale.