Cum sunt finanțele agenției tale? Facturile sunt la zi sau există dificultăți în a le plăti? A ști să organizezi finanțele unei companii este esențial pentru a menține finanțele echilibrate și, bineînțeles, pentru a obține profituri proiectate. Consultați acest articol pentru sfaturi esențiale pentru un management financiar de succes!
Aplicarea unui management financiar eficient și adecvat pentru tipul dvs. de afacere este de o importanță capitală pentru a asigura viabilitatea acesteia pe piață. În vremuri de criză economică și de incertitudine, a ști să organizezi finanțele unei companii îți permite să faci ajustări care să îi permită să continue să crească și să obțină o bună profitabilitate .
Gestionarea finanțelor tale necesită un set de procese, care includ totul, de la evaluarea sănătății financiare a agenției, planificarea strategică pentru a organiza banii care intră și ies din casa ta, până la adoptarea de măsuri care corectează problemele care generează cheltuieli excesive.
Este compania dumneavoastră sănătoasă din punct de vedere financiar?
În primul rând, este necesar să se facă un diagnostic al sănătății financiare a companiei, care constă în analizarea care sunt costurile sale de exploatare, precum și indicele de rentabilitate al acesteia. Această măsură vă permite să aflați dacă este timpul să vă strângeți cureaua și să economisiți sau dacă este posibil să faceți noi investiții.
Înțelegerea în detaliu a modului în care se descurcă sănătatea financiară a agenției oferă liniște sufletească pentru a continua să își desfășoare activitățile pe piață, respectând termenele și angajamentele asumate cu clienții și furnizorii și, în consecință, obținerea profiturilor dorite. Vedeți ce indicatori monitorizează performanța sectorului dvs. financiar.
facturarea agentiei
Chiar dacă este o problemă evidentă, încă sunt mulți manageri care nu se obosesc să verifice veniturile agenției. Este necesar să țineți cont de faptul că dacă rămâneți în frunte cu cât facturi compania arată ce vânzări se efectuează și ce sume ați introdus casierul dumneavoastră.
Cu acest indicator puteți compara și verifica și dacă obiectivele stabilite au fost sau nu îndeplinite. În plus, se poate descoperi dacă strategiile adoptate până acum trebuie menținute sau necesită optimizare.
Se recomandă monitorizarea veniturilor obținute din vânzarea serviciilor, inclusiv taxa lunară (venitul brut) și venitul net (după deducerea impozitelor).
Marja de profit
Studiul marjei de profit permite o analiză aprofundată a cheltuielilor agenției. Asta pentru că nu este interesant să ai o cifră de afaceri mare, ci să ai o marjă de profit redusă, cu multe cheltuieli și pierderi.
Este esențial ca o parte din suma totală facturată să fie utilizată pentru a investi în companie, cum ar fi cumpărarea de instrumente, îmbunătățirea structurii sau angajarea mai multor angajați.
O altă parte a banilor care intră în casierie trebuie să fie folosită pentru finanțarea operațiunilor, cum ar fi facturile lunare și salariile angajaților.
Suma rămasă este considerată profitul dvs. Dacă nu a mai rămas nimic sau dacă această sumă este sub costurile tale, este un indiciu că există un dezechilibru în finanțele tale.
Fluxul de numerar
Fluxul de numerar nu este altceva decât tranzacțiile financiare efectuate în ramură, adică intrările și ieșirile de bani. Acesta este un indicator substanțial pentru procesul decizional.
Pentru a analiza fluxul de numerar, trebuie să construiți un Cash Flow Statement (CDF), care este un raport care rezumă toate tranzacțiile financiare efectuate în companie într-o anumită perioadă.
Documentul raportează costurile activităților de exploatare (prestarea de servicii, plata facturilor, achiziționarea de bunuri, printre altele), investițiile (în care compania își investește banii pentru a obține profituri pe termen lung) și finanțare (de unde compania obține fonduri, cum ar fi împrumuturile).
Cu aceste date în mână, puteți avea o viziune largă și sigură asupra sănătății financiare a companiei, știind exact care domenii generează mai multe costuri, profituri sau pierderi.
Cum se elaborează un plan strategic de organizare financiară?
Planificarea strategică a finanțelor companiei servește drept bază pentru viabilitatea acțiunilor acesteia. Este un instrument de management important pentru agenții , deoarece definește măsurile care trebuie adoptate în scenariul în care se află agenția și care este momentul potrivit pentru aplicarea fiecărei strategii.
Prin planificarea managementului financiar , este mai ușor să păstrați conturile echilibrate și pozitive, chiar și în fața unor medii nefavorabile și schimbări ale pieței.
Pentru aceasta, trebuie să urmați următorii pași:
- crearea unei culturi a planificării în agenție, astfel încât planurile să fie mai bine acceptate și aplicate de către angajați;
- definiți misiunea, viziunea și valorile afacerii pentru a ghida deciziile companiei;
- efectuează planificarea fiscală pentru a alege cel mai potrivit regim fiscal pentru activitățile agenției;
- elaborarea de strategii cu obiective financiare de atins pe termen lung;
- simulează scenarii pentru a determina modul în care compania ar trebui să acționeze în diferite situații care îi afectează finanțele.
Un sfat bun pentru a construi o planificare asertivă este să utilizați business intelligence , adică colectarea de date, pentru a înțelege cum a fost performanța dvs. financiară și, astfel, vă stabiliți obiective mai realiste. De asemenea, este foarte recomandat să căutați ajutor de specialitate, cum ar fi sprijinul unui contabil, astfel încât să vă puteți concentra asupra activităților dvs. fără a vă afecta fluxul de lucru , în timp ce profesionistul vă ajută să vă îndepliniți obligațiile fiscale, legale și fiscale, de exemplu.
6 sfaturi despre cum să-ți organizezi financiar și să generezi mai multe rezultate!
Când sectorul financiar al companiei dumneavoastră este bine organizat, managerii pot vedea clar care sunt costurile, nivelul datoriilor, risipa, pierderile și investițiile în afaceri. Vrei să eviți problemele financiare? Urmați sfaturile pentru a eficientiza controlul financiar al agenției.
1. Separați conturile personale și cele ale agenției
Fără îndoială, aceasta este una dintre cele mai dăunătoare atitudini pentru o companie, întrucât plata facturilor personale poate duce la lipsa banilor pentru acoperirea costurilor agenției , ceea ce generează un bulgăre de datorii. Este obișnuit ca acest lucru să se întâmple la începutul întreprinderii, din cauza lipsei de pregătire a managerilor.
Prin urmare, dacă aveți parteneri, este esențial să clarificați de la început că banii companiei nu trebuie folosiți pentru conturi personale. Este recomandat să definiți un pro-labore pentru dvs. și partenerii dvs., astfel încât să poată fi efectuate retrageri lunare programate, fără a vă afecta numerarul.
2. Căutați personal instruit
Chiar dacă ai cunoștințe de bază despre finanțarea afacerilor, este esențial să angajezi o echipă specializată care să gestioneze sectorul financiar. Profesioniștii din zonă ajută în problemele fiscale și fiscale, respectând termenele limită pentru a evita amenzile, printre alte beneficii.
Contabilitatea bine structurată poate contribui la informații importante despre costuri, bilanțuri, facturare și chiar oportunități de îmbunătățire operațională care vă influențează pozitiv profitul.
3. Utilizați tehnologia de management pentru afacere
La începutul activităților, multe companii folosesc foi de calcul tradiționale pentru a-și desfășura controlul financiar. Cu toate acestea, pe măsură ce afacerea crește, devine dificil să păstrați aceste documente actualizate manual.
Tinand cont de acest lucru, se recomanda adoptarea unui software de management integrat pentru agentie. Acest model de platformă are mai multe instrumente, de la automatizarea propunere comercială la funcții care facilitează managementul financiar.
Folosind această resursă, elimini sarcinile manuale și repetitive, ceea ce reduce șansele de erori și optimizează munca managerilor financiari. Instrumentul permite, de asemenea, stocarea, partajarea și actualizarea rapidă a datelor privind fluxul de numerar zilnic și lunar, conturi de plătit și de încasat, previziuni de venituri, costuri și cotații.
4. Evaluați costurile companiei și identificați blocajele
Sunt costurile curente ale companiei cu adevărat necesare sau sunt rezultatul unor eșecuri în managementul financiar? Prin urmare, evaluați toate costurile companiei, inclusiv cele fixe și variabile.
Apoi verificați dacă vreunul dintre aceste costuri este depășit și de ce. În acest fel, puteți lua măsurile potrivite pentru a remedia problemele și a reduce costurile.
5. Să aibă disciplină financiară
Pentru a menține finanțele companiei mereu organizate, este necesar să existe disciplină financiară. Aceasta înseamnă că fără un scop și hotărâre de a îndeplini sarcinile necesare pentru a-l atinge, este imposibil să se pună ordine în sectorul financiar.
Fă loc în rutina ta de lucru pentru a monitoriza performanța finanțelor tale, a cunoaște termenele limită pentru conturile tale și organizează-te pentru a le respecta. Încercați să negociați condiții bune de plată pentru a reduce dobânda, pe lângă controlul tuturor mișcărilor companiei.
6. Utilizați valori specifice de monitorizare
Rezultatele zonei financiare trebuie monitorizate continuu, ceea ce face posibil sa se stie daca ceva nu este in regula si sa se ia masuri corective rapide.
Pentru aceasta, este necesar să se utilizeze metrici de monitorizare specifice, cum ar fi facturarea, costul total, costul fix, marja de profit, profitul nominal și nivelul datoriei. Astfel, veți avea acces la date securizate pentru a ghida managementul financiar.
Cu aceste sfaturi despre cum să organizați finanțele unei companii, veți avea mai mult control asupra costurilor dvs., asigurându-vă că facturile sunt plătite la timp, pe lângă identificarea oricăror probleme care împiedică afacerea să își atingă întregul potențial financiar.
Cu cat ai mai multa organizare in raport cu banii care intra in casa de marcat a filialei, cu atat iti va fi mai usor sa ii asiguri profitabilitatea si longevitatea.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.