Clientul strategic este cel care generează mare valoare pentru companie. Pentru că este o persoană specială, de cele mai multe ori face ca brandul să construiască un mesaj exclusiv pentru el. Prin identificarea acestuia se pot crea tactici care îmbunătățesc pozitiv experiența acestui public, iar acest lucru se reflectă pozitiv în rezultatul vânzărilor.
Știi cine este clientul tău strategic? Mulți clienți trec adesea neobservați, deoarece fac achiziții mari în tăcere, dar generează o parte substanțială din profit
În loc să te dedici doar potențialilor consumatori, te-ai oprit să te gândești la importanța creării unui plan specific pentru publicul tău cel mai frecvent? Ce-ar fi să vorbim despre asta?
Ce este un client strategic?
Este cea care creează mare valoare pentru brand , generează mai multe venituri, loialitate și, pentru că este specială, de cele mai multe ori determină compania să-și construiască o strategie separată.
Clientul strategic conduce tendințele și poate fi văzut ca o referință de către manageri. Preferințele dvs. ajută la luarea deciziilor cu privire la achiziții, parteneriate și furnizori.
Chiar dacă nu cumperi în cantități mari și nu plasezi o comandă în fiecare lună, este posibil să te bazezi pe comportamentul de cumpărare al acestui tip de client atunci când dezvolți o campanie de marketing, de exemplu.
Cât de important este identificarea clientului strategic?
Clientul strategic este un influent puternic. Când oferiți o experiență pozitivă, aceștia pot interacționa în postări, pot recomanda marca pe rețelele sociale, pot împărtăși informații etc.
Poate că puteți oferi o evaluare sau o recenzie a serviciului, permițând altor cumpărători să știe cât de mulțumit sunteți de achiziția lor.
El nu oferă doar feedback-ul, ci îl folosește pentru a lua propriile decizii. În acest sens, un brand care funcționează într-un mod strategic orientat către client generează valoare pentru public în diferite moduri , indiferent de locul în care se află persoana în pâlnia de conversie.
Ce factori de analizat?
Unii experți sugerează să se analizeze o serie de măsuri diferite, așa cum arătăm mai jos.
Valoarea de viață a clientului
Valoarea de viață a clientului (CLV) este o măsură a valorii pe care un client o are pentru compania dvs. de-a lungul timpului .
probabilitatea de cumpărare
Păstrarea clienților este mai ușor decât achiziționarea altora noi . Măsurarea ratei de abandon ajută, prin urmare, la îmbunătățirea retenției.
RPX
Venitul pe experiență (RPX) este o altă măsură utilă care vă poate ajuta să urmăriți calitatea campaniilor dvs. de marketing pe baza efectului acestora asupra relațiilor cu clienții.
În plus față de aceste alternative, ține un ochi pe pulsul sentimentului clienților și evaluează continuu ce simt aceștia cu privire la experiența lor cu marca ta pe parcursul relației.
Cum se identifică clientul strategic?
Aflați ce trebuie făcut pentru a recunoaște clientul strategic cu următoarele sfaturi.
Observați comportamentul clienților actuali
Companiile de vârf merg dincolo de segmentarea cantitativă tradițională: dezvoltă analize mult mai sofisticate ale clienților, bazate pe o varietate de surse, inclusiv comportamentul clienților și date psihografice colectate online și offline.
Astfel, au informații în timp real colectate de la senzori și alte mecanisme de urmărire și date geografice și cartografice. Pentru a vă crește abilitățile de analiză a clienților, începeți prin a vă defini temeinic piața și publicul.
Construiți și aprofundați relații
Pentru a le arăta celor mai buni clienți că vă place să faceți afaceri cu ei, trimiteți-le recompense, e-mailuri personalizate sau chiar note de mulțumire scrise de mână . Acest lucru promovează loialitatea și crește probabilitatea publicității din gură.
Concentrează-ți energia pentru a-i face fericiți și taie politicos legăturile cu cei care urăsc care vorbesc doar despre probleme. Cei mai buni clienți ai tăi nu numai că vor aduce mai mulți bani, ci vor fi și mai fericiți pe termen lung.
Legați strategia clienților de identitatea mărcii
Legarea strategiei clienților de propunerea de valoare a companiei dvs. depășește alinierea proceselor potrivite, prin marketing, vânzări și analiza datelor. Aceasta înseamnă alinierea elementelor emoționale ale strategiei clienților și a tuturor punctelor de contact, inclusiv a prețurilor, cu cele mai puternice active ale companiei dvs.
Implicați întreaga echipă
Angajații sunt adesea „vocea care lipsește” atunci când vine vorba de strategia clientului, dar o agenție centrată pe client este una care recunoaște rolul critic pe care îl joacă oamenii săi în a putea înțelege unde și cum să îmbunătățească călătoria clientului .
Încurajarea lui să sugereze modalități nu numai de a remedia problemele care apar, ci și de a preveni ca acestea să se repete este o modalitate de împuternicire și o modalitate sigură de a continua să transforme cultura organizațională.
implementează tehnologia
Adopta software de management specializat in agentii de comunicare capabile sa gestioneze clientii si cererile. Furnizarea rapidă și eficientă a muncii poate fi o provocare , dar metoda Kanban sugerează o abordare a gestionării fluxului de lucru cu accent pe îmbunătățirea continuă, fără a suprasolicita o echipă de dezvoltare care se concentrează pe productivitate și eficiență.
Ce instrumente pot ajuta?
Câteva instrumente specifice sunt valoroase, dar asigurați-vă că se concentrează pe client și pe motivul pentru care le utilizați.
Căutați un instrument care ia în considerare lucruri precum satisfacția , sentimentul mesajelor sale și alți indicatori ai modului în care se simte despre serviciul dvs., mai degrabă decât doar urmărirea generală și generală a statisticilor.
Consultați câteva exemple.
Platforma de marketing Google
Testați variante ale site-ului dvs., urmăriți analizele pentru a vedea ce cuvinte cheie conduc oamenii acolo, creați pagini de destinație personalizate și vizionați performanța și multe altele cu Google Marketing Platform .
Google Analytics
Este cel mai popular software de analiză. Acesta urmărește traficul site-ului și performanța diferitelor pagini web . Folosind Google Analytics poți afla și de unde vin vizitatorii tăi, cât timp petrec pe site, distribuția lor geografică, printre altele.
Google Surveys
Este un alt instrument excelent pentru a dezvolta o înțelegere clară a clienților dvs. prin efectuarea de sondaje personalizate pentru a viza anumite audiențe. Prin Google Surveys este posibil să specificați ce date doriți să colectați , pentru a vă asigura că sunt relevante pentru conținutul și publicul dvs.
Cum să interacționezi cu clienții strategici?
Pentru a fi înțeleasă, comunicarea trebuie să fie clară și consecventă. Dacă clientul tău nu înțelege ce vrei să spui, marketingul se irosește. Un mesaj clar și structurat logic este cheia marketingului .
Răspundeți în timp util
Ascultarea a ceea ce are de spus clientul înseamnă implicarea mărcii dumneavoastră în a le răspunde individual, mai ales atunci când implică sugestii. Indiferent dacă este pozitiv sau negativ, fiți mereu atenți, ascultați și dialogați.
Analizați feedback-ul clienților
Pentru a identifica prioritățile și a lua măsurile necesare, este important să faceți o analiză detaliată a feedback-ului, precum și să găsiți o metodă pentru a profita de el . Acest lucru vă va permite să izolați supărările și problemele recurente, dar și ideile bune pentru îmbunătățirea planului de acțiune.
Care sunt avantajele clienților strategici pentru agenție?
Clientul strategic își asumă poziția centrală în jurul căreia se învârte compania dumneavoastră. Combinarea priorității clienților cu gestionarea relațiilor folosește o gamă largă de date cu o vedere la 360 a clienților dvs.
Cu aceste informații, este mult mai ușor să creezi strategii care îmbunătățesc pozitiv experiența publicului. Veți putea înțelege comportamentul lor de cumpărare, alegerile lor și veți putea identifica oportunitățile de creare a serviciilor.
Pentru a identifica clientul strategic, este întotdeauna bine să începi cu cei care prețuiesc serviciul tău, plătesc prețul pe care îl merită și consumă practic tot ce oferă brandul tău pentru că există încredere.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.