Publicitatea tradițională este o nișă uriașă în domeniul comunicării și marketingului care încă oferă rezultate pentru clienții agenției. Cu un format mai agresiv, intruziv și unilateral pentru a vorbi cu publicul, acest sector s-a adaptat pentru a îndeplini noile reguli ale pieței.
Când te gândești la publicitatea tradițională , ce îți vine în minte? Probabil ți-ai amintit de TV, panouri publicitare și radio. Mass-media consolidată de pe piață a văzut schimbarea logicii în ultimele decenii odată cu răspândirea internetului și intrarea marketingului digital. Profesioniștii în publicitate au avut nevoie să se actualizeze, adaptând strategii și cucerind un nou teritoriu care continuă să crească.
Așa cum sosirea e-mailului a generat mai multe speculații cu privire la sfârșitul oficiului poștal (care am văzut că nu este chiar așa), odată cu venirea comunicării online au apărut și câteva predicții.
La urma urmei, ce este publicitatea tradițională?
Denumit anterior doar publicitate, acest model de comunicare și-a câștigat o poreclă pentru a se diferenția de marketingul digital, care are o logică foarte diferită. Publicitatea tradițională cuprinde canale offline de la mass-media – cum ar fi TV, panouri publicitare, radio, ziare și reviste – până la tehnici față în față, cum ar fi pliante și intervenții la POS (punctul de vânzare).
Cu un format de interacțiune mai agresiv și invaziv, publicitatea tradițională are o acoperire mai largă, ceea ce necesită o vizibilitate mai mare pentru a obține impactul dorit . Mijloacele de comunicare folosite în acest model de publicitate nu au un filtru de segmentare, dar trec un nivel ridicat de autoritate asupra mediilor care generează deja credibilitate, precum ziarele, revistele, radioul și TV.
Care este diferența dintre publicitatea digitală și cea tradițională?
Cu metrice, marketingul digital a ajuns să demonstreze ceea ce publicitatea tradițională încearcă de mult să explice: este posibil să avem un management mult mai eficient și complet , monitorizând cele mai diverse acțiuni și comportamente. În plus, o altă diferență a platformelor virtuale este automatizarea, permițând personalizarea în service cu scalabilitate și costuri reduse.
Un alt punct forte care diferențiază cele două strategii este segmentarea, o cheie care a schimbat întreaga logică a creativității în reclame. La urma urmei, acum este posibil să vorbim cu un public foarte specific, direcționând grupurile de anunțuri către diferite profiluri de cumpărător. În acest fel, mărcile relaționează mai în profunzime și dezvoltă mai bine branding-ul și personalitatea companiei.
Va ajunge marketingul digital din urmă cu publicitatea tradițională?
Se pare că nu suntem foarte departe de acest scenariu. Dacă la început companiile au manifestat o oarecare rezistență la pariurile pe campaniile online, în fiecare an investițiile în acest sector de comunicare cresc. Se speculează că în 2023 publicitatea online va depăși publicitatea tradițională, dar acesta nu este un motiv pentru a renunța la mijloacele deja consolidate pe piață, acestea aducând rezultate fantastice.
Desigur, acest lucru indică o tendință care ar trebui luată în considerare nu numai de agenții de publicitate, ci și de agenții: tot mai multe interacțiuni virtuale vor fi importante în planificarea strategică a companiilor. În ceea ce privește marketingul tradițional, acesta va exista în continuare și va avea nevoie de profesioniști din ce în ce mai organizați și proactivi . pentru a utiliza acest mediu și a obține rezultate bune.
Cum se stabilește un plan tradițional de campanie de publicitate?
Primul pas este să ai un plan de acțiune. brainstormingul _ este încă fundamental, planul media trebuie să fie prezent și alte linii directoare pentru a asigura succesul cu acest tip de publicitate trebuie să fie prezenteIată câteva sfaturi pentru ca marketingul dvs. offline să funcționeze cât mai bine.
Analizați poziționarea mărcii pe piață
Primul pas într-o campanie de publicitate tradițională este să vă înțelegeți locul pe piață. Înțelegeți nivelul de conștientizare și acceptabilitate al mărcii, ce crede publicul despre acesta , ce valori vin în minte consumatorului atunci când își amintesc de companie și cum a acționat concurența în aceste media.
Înțelegeți unde este publicul dvs
Spre deosebire de marketingul digital, pentru publicitatea offline este esențial să înțelegem distribuția geografică a clienților . Până la urmă, o mare parte a mass-media are o gamă axată pe teritoriu, cum este cazul panourilor publicitare, fluturașilor și altor acțiuni fizice. În plus, mass-media tradițională, cum ar fi televiziunea și ziarele, vizează publicitatea în funcție de loc.
Setați bugetul campaniei de publicitate tradiționale
Fundamental în lista de verificare a unei campanii de publicitate, este necesar să se definească bugetul campaniei, în principal pentru că media offline tind să fie mai scumpă decât cele online . În timp ce un client poate investi o sumă pentru a derula o campanie plătită cu Facebook Ads , Google Ads și reclame pe alte rețele sociale, este posibil să nu fie posibil să plătească un singur anunț la televizor, ziar sau reviste cu aceeași sumă.
Cercetați opțiunile media și strategiile offline
Cunoașteți opțiunile tradiționale de publicitate? Înainte de explozia marketingului digital, noi media erau încorporate zilnic în acest catalog de posibilități de interacțiune cu publicul. Chiar și astăzi este posibil să găsim noi media, deși accentul este pus pe descoperirea unor instrumente digitale mai eficiente. Printre opțiunile pentru canalele tradiționale de comunicare, principalele sunt:
- televizor;
- radio;
- ziar;
- revistă;
- panou publicitar (inclusiv busdoor);
- pliante;
- acțiuni la POS;
- adăposturi de autobuz;
- evenimente fizice.
Mizați pe experiențe uimitoare
Nu pentru că publicitatea este tradițională ar trebui să fii generalist și cuprinzător. Mizați pe acțiuni care vă influențează publicul oferind o experiență complet nouă . Un exemplu interesant a fost atunci când Banco do Brasil a schimbat fațada sucursalelor cu nume de clienți precum „Banco da Ana” sau „Banco do João”.
O altă companie de succes care a personalizat acțiunile fizice a fost Coca Cola cu cutii cu nume de consumatori. Un pas mai departe, brandul de băuturi răcoritoare a creat o aplicație pe Facebook pentru ca cei care nu aveau numele pe listă să poată crea o cutie de Coca-Cola Zero cu numele lor.
Valorificați contactul uman în acest model
Oricine a avut ocazia să lucreze cu un punct de vânzare știe probabil că campaniile cu abordare fizică au rezultate excelente. Cu toate acestea, nu toate modelele de afaceri permit plasarea unei persoane pentru a oferi degustări, de exemplu. Există și alte opțiuni pentru aceasta, cum ar fi crearea de evenimente, care au potențialul de a lucra cu marketingul senzorial .
Elaborați un program de acțiuni
Cine va dezvolta activitățile de campanie, când se datorează și ce ar trebui făcut? Programul acțiunilor tradiționale de publicitate trebuie să includă și un plan media , care să includă prognoza canalelor pe care se vor derula campaniile, pe lângă frecvența și perioada reclamelor.
Alegeți valori pentru a monitoriza impactul campaniei
În marketingul tradițional, monitorizarea rezultatelor necesită puțin mai multă muncă, pe lângă faptul că nu este la fel de consistentă ca în digital. Chiar și așa, este foarte important să determinați valori pentru a analiza cât mai exact impactul campaniei. Astfel, înțelegi dacă strategiile funcționează și dacă obiectivele determinate au fost atinse . Cei doi indicatori principali utilizați în marketingul tradițional sunt:
- CAC (Customer Acquisition Cost): prezintă suma cheltuită pentru comunicare pentru fiecare nou consumator și este extrem de relevant pentru a descoperi dacă ceea ce a fost aplicat în campanii este în concordanță cu biletul mediu cheltuit pe vânzare;
- ROI (Return on Investment): oferă o imagine amplă a ceea ce acțiunile oferă companiei. Astfel, raportul ROI va fi de a descoperi randamentul obținut pentru fiecare dolar investit, descoperind dacă campania aduce profit sau pierdere și care este proporția.
Fii mai exagerat și mai puțin intruziv
Outbound marketing este o umbrelă care a ajuns să se combine cu inbound marketing (proces de vânzare pasiv). Procesul de ieșire este activ, dar asta nu înseamnă modele agresive și invazive . Gandeste-te la avantajul dezvoltarii unei strategii traditionale de publicitate, gandindu-te la modul in care sa te raportezi la potentialul client si sa vinzi, dar respectand spatiul si creand o relatie de calitate.
De ce să integrăm marketingul digital cu publicitatea tradițională?
Campaniile de publicitate tradiționale sunt importante și au impact chiar și asupra afacerilor digitale. Un exemplu puternic este Netflix cu reclame OOH pentru a-și consolida prezența în rutina zilnică a utilizatorilor săi. Un plan bine pus la punct trebuie să împace cele două tipuri de media , îmbogățind experiența publicului și nu contestându-i atenția într-un mod dizarmonic.
Trebuie să fi realizat că prin publicitatea tradițională este posibil să se creeze rezultate excelente de comunicare . Pentru aceasta, este important să înțelegem cine este publicul și să adaptăm strategiile, integrând acțiuni de marketing digital. În acest fel, întăriți imaginea mărcii și îmbogățiți relația dintre companie și public.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.