O cultură organizațională a agenției cu valori puternice și bine definite poate transforma mediul de lucru, poate motiva angajații și poate conduce afacerea dvs. mai departe. Învață cum să-l întărești pe al tău!
Modul în care acționăm, vorbim și facem alegeri comunică modul în care ne poziționăm și vedem lumea , precum și ce tipuri de oameni dorim să ne raportăm. În esență, ne definește cultura. Prin alegerea locației, a culorilor, a numelor, a limbii și a modului în care angajații se îmbracă, compania comunică cultura organizațională din agenție și ceea ce menține departamentele sale integrate . Prin urmare, definirea în mod conștient nu este o sarcină simplă.
Cultura organizațională la agenție este esențială pentru companiile care doresc să-și motiveze angajații, să fie prezente pe piață și să se diferențieze. Dar cum se definește o potrivire culturală? Aflați cu sfaturile noastre!
Aflați ce este cultura organizațională
Cultura organizațională reunește valorile etice și morale, obiceiurile, comportamentele, precum și politicile unei companii. Este crucial pentru creșterea companiei atunci când motivează echipele, angajându-le în scopurile de afaceri și încurajând un mediu de lucru productiv.
În ciuda faptului că pare ceva ce reiese dintr-un discurs frumos, cultura, fie ea organizațională sau nu, este rezultatul ciocnirii și interacțiunilor pe care oamenii le stabilesc între ei și cu mediul care îi înconjoară. Prin urmare, cultura este făcută din oameni și se poate schimba, evolua sau fi influențată de aceștia . De aici și importanța de a ne asigura că valorile rămân consistente la structurarea proceselor interne : la urma urmei, odată cu creșterea unei companii, valorile care au ridicat-o se pot pierde.
La rândul său, este ușor să diagnosticați o companie cu o cultură organizațională slăbită, deoarece:
- angajații renunță regulat;
- angajații și managerii simt adesea că s-au pierdut valorile originale care s-au născut odată cu compania;
- există o mare dificultate în angajarea și implicarea talentelor, chiar și cu multe beneficii.
Dacă ați observat situații precum cele pe care le-am enumerat în agenția dvs., răspunsul poate fi în consolidarea potrivirii culturale. Deși aceasta nu este o situație neobișnuită (de fapt, este destul de tipică companiilor care cresc cu viteză mare), este important să o diagnosticăm și să o rezolvi în timp util.
Înțelegeți importanța construirii unei culturi organizaționale în agenție
O potrivire culturală sau o cultură organizațională puternică indică faptul că comportamentele și convingerile angajaților săi sunt aliniate cu valorile pe care compania le transmite. Când angajații împărtășesc obiective, ei găsesc modalități de a colabora pentru a le îndeplini, sporind productivitatea și gestionând afacerea.
După cum am spus, dezvoltarea în mod conștient a unei culturi organizaționale în agenție nu este o sarcină simplă. Este nevoie de:
- să aibă consistență în acțiuni;
- rămâneți la exemplele oferite de lideri și de echipa de succes a agenției ;
- acordați atenție mesajelor transmise în cadrul companiei;
- să însoţească persoanele angajate.
Astfel, cultura organizațională a agenției nu se limitează la un cadru de misiune și valori , plin de cuvinte frumoase.
Descoperiți 6 sfaturi despre cum să definiți și să implementați o potrivire culturală în agenție
1. Profilați-vă compania
Există mai multe moduri de a înțelege care este profilul culturii organizaționale a unei companii. Unele întrebări vă pot ajuta să-l urmăriți. Sunt ei:
- Sunt procesele mai structurate sau mai flexibile?
- Sunt angajații deschiși la adaptarea proceselor?
- Compania ta are cauze sau se concentrează pe extinderea financiară?
- Valoarea afacerii controlează sau deleagă sarcini, având încredere în angajați să fie responsabili?
- Agenția apreciază mai mult munca individuală sau în grup?
În general, companiile nu pot răspunde la astfel de chestionare doar cu „da” sau „nu”. La urma urmei, nu există bine sau greșit: există ceea ce funcționează cel mai bine pentru agenția și angajații tăi.
2. Înțelegeți mentalitatea fondatorilor
În esență, cultura organizațională în agenție este formată din viziunea pe care o aveau antreprenorii la începutul afacerii. Întrebați-vă: ce face/a făcut compania dumneavoastră diferită de celelalte de pe piață?
Istoria LEGO este un exemplu excelent în acest sens. În anii 1990, compania a pierdut în medie 300.000 de euro pe zi din cauza problemelor de management. Când Jorgen Vig Knudstorp a preluat funcția de CEO în 2001, ceea ce a făcut pentru a transforma compania a fost să restabilească valorile care au ghidat înființarea companiei: să creeze jucării inovatoare de construcție, astfel încât copiii să poată învăța de la ele. Amintind întregii companii de acest scop, LEGO a revenit în miezul său și și-a reluat creșterea.
Prin urmare, este esențial ca fondatorii să întruchipeze valorile pe care le difuzează ca fiind esențiale pentru potrivirea culturală a companiei. Oamenii învață mult mai mult din exemple și gesturi decât din discursuri.
3. Comunicați-vă valorile
Fie pe site, pe rețelele de socializare, în articole publicate pe LinkedIn, în e-mailuri de marketing, pe pereți și în alte materiale de comunicare, compania dumneavoastră trebuie să comunice întotdeauna care sunt valorile și scopurile sale.
Dar atenție: asta nu înseamnă că trebuie să repeți până la epuizare un discurs gata făcut. Alegerea culorilor, fotografiilor, motto-urilor, fonturilor, firmelor de care este legată, mobilierului din medii, printre alte elemente, ajută la comunicarea acestor mesaje.
Designerii, arhitecții și consultanții de imagine vor putea oferi îndrumări excelente în acest sens.
4. Angajează oamenii potriviți
Odată ce înțelegeți ce valori și comportamente sunt importante pentru cultura organizațională a agenției și le comunicați bine, căutați angajați care se aliniază acestor valori. În anunțurile pentru noi posturi vacante, subliniați valorile dezirabile pentru compania dvs.
În acest sens, este vital ca recrutorii și toți angajații implicați în interviuri să fie conștienți de aceste valori. Asigurați-vă că procesele de selecție le permit candidaților să se exprime onest.
5. Implementați un proces de onboarding
Una dintre cele mai bune modalități de a vă alinia angajații la cultura organizațională a agenției este de a structura un proces de onboarding. Această tehnică de adaptare presupune pași de orientare, supraveghere, urmărire și formare care implică toate departamentele agenției, astfel încât noul angajat să se adapteze la mediu.
Onboardingul previne erorile, menține un standard de calitate, face ca echipa să lucreze într-un mod mai integrat și reduce semnificativ ratele de rotație.
6. Împărțiți responsabilitățile
În companiile cu management orizontal , adică în care echipele sunt autogestionate, angajații trebuie să știe care sunt responsabilitățile lor, ce să taxeze și cum să se motiveze. Prin construirea de echipe care sunt dedicate performanței și atitudinilor așteptate, compania își întărește valorile fără a supraîncărca o singură persoană sau să fie nevoie să repete în mod exhaustiv valorile care ar trebui să-și ghideze potrivirea culturală. În plus, puteți utiliza și funcții precum evaluarea la 360 de grade .
O cultură organizațională coerentă la agenție cere ca managerii și angajații să înțeleagă felul de a fi al companiei. Prin procese de instruire, precum onboarding și evaluare la 360 de grade, angajări bune și exemple bune, echipele vor înțelege care sunt valorile și obiectivele companiei. Cu aceasta, mediul de lucru va deveni mai productiv și mai motivant.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.