Luarea deciziilor strategice poate determina succesul sau eșecul unei afaceri. Prin urmare, acest proces necesită o planificare bine structurată, pe lângă îmbunătățirea abilităților managerului și adoptarea instrumentelor potrivite. Vrei să eviți riscurile? Consultați cele mai bune sfaturi pentru a lua decizii la agenția dvs.!
Importanța luării deciziilor strategice de către conducere constă în faptul că o singură decizie prost planificată poate pune în pericol întregul viitor al unei companii. Astfel, acest proces necesită combinarea tehnicilor de management și instrumentelor tehnologice astfel încât să fie posibilă identificarea care sunt alternativele cele mai sigure și mai benefice pentru afacere.
Într-o agenție de comunicare, trebuie să iei mai multe decizii, de la diferite niveluri, în fiecare zi. Alegerea de a urma o anumită cale fără a evalua impacturile viitoare poate fi foarte costisitoare pentru organizație.
Cu o strategie bună, este posibil să se reducă orice riscuri implicate în luarea deciziilor, ceea ce evită orice, de la reluare la pierderi financiare.
Clasificați deciziile
În general, deciziile trebuie luate în multe tipuri diferite de situații. Cu toate acestea, fiecare dintre aceste situații are o pondere diferită. Alegerea de a promova sau nu un angajat sau decizia de a profita de o oportunitate de afaceri sunt probleme care se reflectă în moduri diferite asupra companiei.
Prin urmare, este crucial ca liderul să înțeleagă că activitățile agenției diferă unele de altele, necesitând decizii strategice diferite. Prin urmare, se recomandă clasificarea deciziilor în funcție de departamentele lor și nivelurile de impact.
În acest fel, devine mult mai practic să știi care sarcini și zone necesită un control continuu. De asemenea, este mai ușor să delegați responsabilități, astfel încât managerul să se poată concentra pe decizii relevante, ale căror rezultate vor avea un impact asupra companiei pe termen lung.
Efectuați colectarea datelor
Chiar dacă este mică, o decizie strategică nu ar trebui niciodată luată fără fundație. Prin urmare, este esențial să colectăm date referitoare la fiecare tip de decizie, cum ar fi definirea celor mai bune practici de lucru sau dezvoltarea diferențelor competitive.
Una dintre principalele modalități de a obține date despre clienți și concurență este prin cercetarea de piață , care generează informații astfel încât să poți dicta direcțiile agenției în funcție de realitatea nișei tale.
Chiar dacă colectarea datelor este laborioasă, este esențial să se structureze și să se ofere o decizie precisă. Prin urmare, este important să se creeze o cultură bazată pe date în companie , care constă în înființarea unei echipe specifice care să culeagă și să analizeze informații, astfel încât întreaga echipă să fie condusă de date.
Cu atât de multe instrumente disponibile astăzi, companiile au la dispoziție un volum din ce în ce mai mare de informații. Prin urmare, este necesar ca liderii și angajații să-și alinieze viziunea în aceeași sursă de informații, astfel încât să nu se bazeze pe experiențe individuale.
Adoptarea unei abordări bazate pe date este esențială pentru un marketing mai strategic și mai eficient, deoarece toate acțiunile sunt planificate pe baza studiului pieței și a numărului de companii.
Investește în guvernarea datelor
Nu este suficient doar colectarea datelor, este esențial să le controlăm pentru a asigura calitatea și utilizarea corectă a informațiilor. Guvernanța datelor poate fi definită ca o strategie care are obiective și politici care îmbunătățesc gestionarea datelor, făcându-le o parte cheie a procesului decizional.
Datele din toate zonele agenției de comunicare trebuie colectate și analizate pentru a prezice comportamentul angajaților, clienților și furnizorilor. Într-o piață competitivă, a rămâne în fața tendințelor vă permite să vă adaptați mai bine la schimbările de pe piață și să treceți înaintea concurenței.
Adopta instrumente de gestionare a datelor
Pentru a optimiza utilizarea informațiilor colectate de companie, este necesar să existe un instrument de gestionare a datelor. Acest sistem permite concentrarea datelor într-un mod organizat într-un singur loc, facilitând accesul liderilor și angajaților.
În plus, este posibil să creați rapoarte personalizate și să explorați tot felul de informații. În acest fel, puteți avea mai multe perspective atunci când căutați soluții, luând decizii creative care se bazează în mod corespunzător în realitatea agenției.
Printre cele mai utilizate instrumente pentru managementul datelor se numără:
- cercetare de piata;
- ciclu PDCA;
- software ERP;
- analiza cost-beneficiu;
- Analiza SWOT .
Construiți scenarii și studiați impactul fiecărei decizii posibile
Ce se va întâmpla cu firma după o anumită decizie? A avea acest răspuns este extrem de important pentru agenție să fie pregătită să facă față tuturor tipurilor de rezultate, fie că sunt pozitive sau negative.
Ținând cont de acest lucru, construiți scenarii pentru fiecare problemă care necesită o decizie și, de acolo, proiectați cele mai bune alternative pentru întrebarea prezentată. De asemenea, aici este necesar să se studieze impacturile și influențele fiecărei decizii asupra funcționării afacerii și atingerii obiectivelor acesteia.
Construirea scenariilor este o parte indispensabilă a planificării strategice . Acest lucru se datorează faptului că acest instrument permite analiza câștigurilor și pierderilor unei posibile decizii. Cu el, compania este capabilă să exploreze mai bine toate căile pe care le poate urma și să o selecteze pe cea mai potrivită.
Pentru a simula scenarii, managerul trebuie să se bazeze pe un plan construit anterior, creând modele derivate din acesta cu modificări ale variabilelor cheie pentru modelul de afaceri al agenției. Următorul pas este verificarea impactului asupra tuturor sectoarelor.
Variabilele pot fi interne (când pot fi controlate) sau externe (când nu pot fi controlate). Pe scurt, există trei moduri de a simula scenarii, acestea sunt:
- scenariu bazat pe zero: face o copie a structurii bugetului, dar resetează valorile în noua simulare. Acesta este un model de scenariu utilizat pe scară largă pentru a crea un buget zero, care analizează critic nevoia pentru veniturile, cheltuielile și costurile fiecărei companii;
- copie scenariu: face o copie a structurii bugetului și a valorilor acesteia. Această alternativă este mai recurentă pentru deciziile legate de revizuirile bugetare și scenariile comparative, inclusiv o viziune pesimistă și optimistă;
- scenariu ajustat: face o copie a structurii bugetului, a valorilor acesteia și suprapune valorile planificate în noua simulare. Este cea mai folosită opțiune pentru a obține o imagine impactată a bugetului afacerii.
În general, companiile care folosesc construirea de scenarii sunt capabile să reacționeze și să se adapteze mai bine la schimbările de pe piața lor, deoarece sunt mai bine pregătite atât pentru a profita de potențialele oportunități, cât și pentru a găsi soluții la problemele care apar pe parcurs.
Alegeți cea mai bună metodă pentru fiecare situație
Fiecare situație necesită un tip diferit de decizie. Pentru a ajunge la cea mai bună alternativă, puteți folosi diferite metode. În continuare, aflați despre cele trei modele cele mai utilizate pentru luarea deciziilor în companii.
Analiză intuitivă
Mulți manageri sunt cunoscuți pentru că iau decizii de tip „seat-of-pants”, ceea ce înseamnă să decidă rapid, urmând o bănuială. În situații de extremă urgență, puteți lua decizii fără a cunoaște toate datele referitoare la subiecte.
Cu toate acestea, merită remarcat faptul că metoda intuitivă este destul de periculoasă, deoarece liderul acționează în întuneric. Prin urmare, este foarte recomandat să evitați impulsurile și să consultați informații de încredere înainte de a determina o acțiune.
Analiza sistematică
Nu este nevoie să săriți peste colectarea informațiilor pentru a lua o decizie rapidă. In analiza sistematica, firma colecteaza toate informatiile posibile si le analizeaza intr-un mod organizat si logic, urmarind identificarea celei mai potrivite variante pentru problema.
Astfel, liderii pot lua decizii rapide, punând în practică „deciziile prealabile”. Dacă intuiția și analiza ta nu îndreaptă în aceeași direcție, poți continua să studiezi datele până când ajungi la un rezultat care are sens pentru afacere.
Decizie bazată pe principii
Se poate spune că luarea deciziilor bazată pe principii se face din convingerile personale și principiile etice ale conducerii. Procesul constă în două etape: comunicarea a căror principii vor fi utilizate și aplicarea lor în situația care necesită o soluție.
Misiunea, viziunea și valorile companiei pot servi drept principii pentru utilizarea acestei metode. Această poziție poate face agenția să facă față mai bine schimbărilor în manageri, stiluri de conducere și scenarii de piață.
Evitați să luați decizii intuitive
Este adevărat că gândirea intuitivă este importantă pentru manageri. Cu toate acestea, trebuie să fii foarte atent când îl folosești. În mod ideal, ar trebui să fie combinat cu studiul datelor detaliate.
Când vine vorba de decizii strategice, nu te grăbi niciodată. Înainte de orice altceva, verificați criteriile de bază, cum ar fi:
- misiunea, viziunea și valorile agenției;
- responsabilitățile tale ca lider;
- dificultățile cu care se confruntă organizația;
- cele mai bune oportunități de a rezolva problema;
- principalele scenarii de evaluat;
- consecinţele fiecărei decizii.
Luarea deciziilor strategice este vitală pentru orice companie, deoarece îi afectează capacitatea de a-și atinge obiectivele și performanța în timp. Prin urmare, acest proces necesită cea mai mare grijă și planificare.
În cadrul unei piețe competitive, luarea deciziilor corecte devine un avantaj competitiv major, care garantează utilizarea oportunităților și sustenabilitatea agenției. La urma urmei, organizația poate anticipa tendințele și poate fi văzută ca o referință de către publicul său de consum, ceea ce îi avantajează imaginea și îi crește profitabilitatea.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.