A ști cum să folosești tehnologia în serviciul clienți este foarte important pentru a-i face mulțumiți de serviciul tău. Află mai multe în acest articol!
Știți cum vă poate afecta tehnologia de servicii pentru clienți? Tot mai multe companii investesc în marketing și, în principal, în instrumente care să servească clientul pentru a-și îmbunătăți serviciile și a se asigura că au o experiență plăcută.
SAC 3.0: noua etapă tehnologică în serviciul clienți
Cine nu a petrecut ore întregi la telefon pentru a rezolva o mică problemă și a fost transferat de la un angajat la altul. De multe ori ajungea fără să rezolve problema sau într-o zi de ghinion, legătura a căzut chiar la sfârșit și a trebuit să sune și să o ia de la capăt, doar cei care au trăit-o știu.
Acronimul SAC înseamnă Serviciu Clienți. Acest tip de serviciu există de ani de zile și a fost efectuat prin apel telefonic. Serviciul are ca scop satisfacerea:
- creanțe;
- cereri;
- îndoieli;
- sugestii și alte solicitări din partea clienților.
Practic a funcționat așa: la apel a răspuns o secretară care a înaintat clientul către zona responsabilă, pentru ca acesta să ia măsurile corespunzătoare.
Evoluție la SAC 3.0
Vechiul sistem nu a funcționat cu aceeași caracter practic ca cel actual. De multe ori apelul se putea face doar de pe un telefon fix, serviciul dura timp, apelul scădea, printre multe alte probleme.
Din fericire, acest sistem învechit și învechit a fost înlocuit cu altele mai moderne. În prezent, SAC 3.0 este cel mai recent serviciu pentru clienți în ceea ce privește tehnologia.
În acest fel, obiectivul SAC 3.0 este să îl folosești în favoarea ta pentru a stabili o relație mai strânsă și unică cu consumatorii. Cu o comunicare mai sigură și mai armonioasă, va exista o probabilitate mai mare de a rezolva problemele clientului, în consecință, crește șansele ca clientul să devină fidel companiei.
Diferențele dintre SAC 1.0, 2.0 și 3.0
Primul tip de serviciu pentru clienți inventat a fost numit SAC 1.0. Cu toate acestea, a fost caracterizat de birocrație. A fost un tip de serviciu extenuant pentru a rezolva probleme simple, ceea ce l-a făcut complet inutil pentru unii consumatori. Acest serviciu era de obicei efectuat prin telefon.
Ani mai târziu, a evoluat în așa-numitul SAC 2.0. Asta nu este altceva decât utilizarea canalelor digitale, cum ar fi rețelele sociale pentru a servi clienții. În această metodă, obiectivul principal este de a oferi servicii practice și de a interacționa cu clienții pe baza comentariilor și mesajelor făcute de aceștia.
îngrijirea clienților
Nimeni nu se întoarce la un magazin sau la o companie dacă nu îi place felul în care a fost tratat. Cu toate acestea, acest lucru necesită multă grijă și dăruire pentru ca totul să se întâmple corect.
Este necesar să înțelegeți cine sunt clienții dvs. și care sunt nevoile, interesele și preocupările lor. Una dintre pietrele de temelie ale tehnologiei în serviciul clienți este utilizarea acesteia într-un mod personalizat, nu doar un profil personal, pentru a obține informații despre clienți.
Cât de importantă este tehnologia în serviciul clienți?
Toate companiile sunt supuse apariției unor erori și probleme care își lasă clienții nemulțumiți. Modul în care compania tratează aceste probleme este ceea ce definește fidelitatea clienților sau nu. Astfel, dacă o companie este dispusă să rezolve impasul clientului, sunt șanse mari ca acesta să devină permanent.
De exemplu, dacă un funcționar de magazin vă întâmpină și vă ajută să obțineți produsul dorit, sunt șanse mari să îl căutați pe același funcționar atunci când vă întoarceți la magazin la altă dată. Opusul se întâmplă dacă angajatul nu manifestă interes să te ajute.
În acest context, folosind tehnologia în avantajul dumneavoastră, oferiți servicii calificate, fără birocrație, care vor arăta clientului dumneavoastră interesul real al companiei dumneavoastră de a oferi asistență. În acest fel, satisfacția clienților tinde să crească, ceea ce îi face să se întoarcă să caute serviciile companiei și chiar să le recomande altor persoane.
Metoda curentă de service
Serviciul combinat cu tehnologia pare să întărească și mai mult relația cu clientul. Este de înțeles că astăzi clienții au acces direct la informații, ceea ce le permite să fie conectați în fiecare zi și nu doar să fie activi.
Cu toate acestea, clienții au devenit, de asemenea, bine informați, ceea ce poate avea un impact pozitiv sau negativ asupra reputației mărcii.
Astfel, este de remarcat faptul că a ține pasul cu evoluția tehnologiei și a rămâne mereu la dispoziția clienților sunt factori fundamentali pentru succesul unei companii.
Cum să înveți despre tehnologie în serviciul clienți
În primul rând, căutați informații de la cititori și profesioniști din zona administrativă sau chiar de la oameni de afaceri care au aplicat astfel de sisteme. Această metodă de deservire a clienților a adus rezultate pozitive și reprezintă ceea ce este cel mai modern de pe piață.
Participarea la cursuri contribuie, de asemenea, la dobândirea de cunoștințe și calificare profesională. Amintiți-vă că pentru a rămâne pe o piață atât de competitivă este esențial să fiți la curent și să țineți pasul cu evoluția lucrurilor, în special a tehnologiei.
În plus, este necesar să se urmeze o ordine mică de proceduri care constau în principal în:
- să analizeze datele și informațiile despre clienți;
- cunoaște și identifică oportunități în mediul digital;
- automatizarea serviciului.
Media digitală conține o mulțime de date și informații despre utilizatori. Cine nu a căutat niciodată un telefon mobil pe Google și și-a petrecut săptămâna urmărind reclame pentru telefoane mobile pe Instagram?
În ceea ce privește serviciul pentru clienți, pe lângă cele mai diverse strategii de comunicare și marketing , această capacitate de a analiza înregistrările istorice pe diferite canale a devenit foarte importantă.
Inteligența de piață în serviciul clienți
Pe baza acestei informații de piață, proprietarii de afaceri pot accesa căutările clienților lor. Acest lucru permite companiei să înțeleagă cel mai bun mod de a dirija o strategie care să le optimizeze timpul și serviciul oferit. Astfel, serviciul se desfășoară într-un mod din ce în ce mai sigur.
Acest tip de serviciu poate fi realizat prin aplicații și/sau programe specifice care oferă o comunicare rapidă și ușoară cu clientul și au informațiile necesare pentru a înlătura îndoielile și a rezolva probleme, ceea ce contribuie la satisfacție.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.