Prima zi de luni după Ziua Recunoștinței în SUA a fost supranumită Cyber Monday în 2005, când cumpărăturile online de Crăciun au cunoscut o creștere uriașă în acea zi. Aici, în Brazilia, evenimentul are loc din 2012. Anul acesta, data este programată pentru 30 noiembrie.
În fiecare an, în ziua de luni după Ziua Recunoștinței, zeci de milioane de cumpărători de sărbători înfometați de afaceri profită de vânzările limitate în timp și în cantitate. Aici, în Brazilia, Cyber Monday are loc din 2012. Anul acesta, Ziua Z va fi 30 noiembrie: este o oportunitate bună de a scurta canalul de vânzări !
Cum a apărut și care este dinamica Cyber Monday?
În primul rând, pentru a înțelege de ce a fost creat Cyber Monday, este important să ne uităm la Black Friday . În Statele Unite, Ziua Recunoștinței marchează începutul neoficial al sezonului de cumpărături de sărbători. Deoarece sărbătoarea federală cade în ultima joi a lunii noiembrie, majoritatea angajatorilor acordă angajaților și ziua următoare liberă.
Drept urmare, mulți retaileri au dorit să profite de faptul că o mare parte a clienților pe care îi angajau erau disponibili la un moment dat. Pentru a face acest lucru, ei oferă vânzări „doar o zi” pentru a începe sezonul sărbătorilor.
Odată cu popularizarea internetului și a comerțului electronic în anii 1990, unele companii s-au concentrat pe un model exclusiv de comerț electronic (cum ar fi eBay și Amazon). Aveau nevoie de un start similar pentru sezonul sărbătorilor, dar trebuiau să se concentreze pe o zi diferită. Doar că cea mai mare parte a publicului țintă ar face cumpărături de Vinerea Neagră.
De aici a venit ideea pentru Cyber Monday. Termenul a fost inventat în 2005 de Federația Națională de Retail, ca răspuns al comerțului electronic la Black Friday , permițând cumpărătorilor să găsească cadourile pe care nu le-ar putea primi de Black Friday la oferte care vor fi disponibile doar online.
Care este diferența dintre Cyber Monday și Black Friday?
Originile termenului „Black Friday” datează din anii 1950, în timp ce începutul Cyber Monday este mai recent. După cum am văzut, termenul a fost inventat în 2005 pentru a descrie ziua de luni după Black Friday, când oamenii continuau să facă cumpărături online după ce s-au întors la serviciu.
Cyber Monday este de departe cea mai mare zi de cumpărături online a anului , reprezentând o oportunitate uriașă de vânzare pentru comerțul electronic. În timp ce în mod tradițional vânzările de Vinerea Neagră s-au concentrat pe oferte în magazine, tot mai mulți cumpărători optează pentru oferte online.
Perioada de la Black Friday până la Cyber Monday este acum adesea denumită Cyber Weekend , cu reduceri din ce în ce mai accentuate pe măsură ce vânzările progresează. Este o oportunitate grozavă de a crește veniturile și de a colecta date utile pentru pregătirea reducerii de Crăciun.
De ce este important să investim în această idee?
Pentru multe companii din emisfera nordică, iarna este o perioadă lentă în ceea ce privește vânzările. Utilizarea Cyber Monday este o resursă care vă ajută să vă atingeți obiectivele de sfârșit de an. Cu alte cuvinte, este un impuls necesar în fața unui sezon de afaceri mai lent.
Chiar dacă această problemă de sezonalitate nu este cazul tău, întrucât toată concurența ta tinde să profite de dată, nu este interesant să o lași neobservată în agenția ta. Asta pentru că mulți oameni vor fi dispuși să petreacă în acel moment și nimic mai bun decât să primească o felie din acel tort.
Cum să vinzi mai mult în Cyber Monday?
Publicitatea modernă se referă la emoții, ceea ce înseamnă că cele mai inteligente mărci vor fi întotdeauna înaintea curbei, influențând clienții să-și ia deciziile de cumpărare .
Deci, crearea de conținut relevant și personalizat pentru această perioadă a anului arată flexibilitate și creativitate , ceea ce generează conștientizare și interes. O campanie bine concepută este capabilă să salveze nostalgia pentru a invoca emoții și amintiri puternice, servind drept amintiri ale momentelor pe care toată lumea tânjește să le retrăiască.
Consultați câțiva pași pentru a vă extinde rezultatele la acea dată!
Uită-te la raportul de cercetare din anul precedent
Acesta este un lucru important de făcut înainte de fiecare sezon de vânzări sezonier, cum ar fi Ziua Consumatorului . Consultați rapoartele și identificați orice tendințe. Acest lucru vă va ajuta să anticipați ce s-ar putea întâmpla în acest an.
Verificați, de asemenea, cuvintele cheie care au adus utilizatori pe site-ul dvs. în anul precedent și, dacă acele cuvinte sunt încă relevante, luați în considerare publicitatea cu plata-pe-clic.
Reevaluează-ți site-ul web
Maximizați viteza de încărcare a paginii și performanța site-ului. La fel, asigurați-vă că navigarea este fluidă și intuitivă , mai ales pe paginile cu promoții sau reduceri. Dacă este necesar, creați un program pentru a organiza restul de tot ce trebuie făcut.
De asemenea, este o idee bună să verificați descrierile produselor și linkurile interne pentru a vă asigura că sunt actualizate. În cele din urmă, verificați cu furnizorul dvs. dacă serverele lor sunt capabile să gestioneze posibila creștere a accesărilor în timpul Cyber Monday.
Prioritizează calitatea serviciilor
Cumpărătorii doresc să ia decizii rapide, deoarece știu că ceasul sună pentru a-și completa listele de cumpărături. Monitorizați toate canalele și răspundeți rapid la întrebările clienților despre produse/servicii, politicile de expediere și returnare.
Pentru a eficientiza comunicarea, luați în considerare automatizarea prin chatbot. Amintiți-vă, acesta este un moment grozav pentru a uimi și pentru a face clientul să revină pe tot parcursul anului. Așadar, fiți conștienți de recenzii sau plângeri negative și răspundeți într-un mod simpatic.
Luați Cyber Monday pe rețelele sociale
Utilizați diverse platforme de social media pentru a vă informa publicul despre ofertele Cyber Monday. Asigurați-vă că postările folosesc cuvinte cheie și sunt captivante și acționabile pentru a atrage atenția.
Desfășurarea unui concurs este o modalitate excelentă de a implica consumatorii în timp ce creați impuls pentru următoarea vânzare . Aceasta este perioada din an în care cumpărătorii se așteaptă să vadă un număr mare de reclame și postări. Deci e în regulă dacă mărești frecvența publicărilor.
Afișați diferite produse/servicii de la oră la oră
Cu atât de multe distrageri în Cyber Monday, uneori este greu să păstrezi atenția clienților tăi. Prin urmare, creați un fel de vitrină pe site-ul dvs. cu produse sau servicii alternând în fiecare oră. Acest lucru va încuraja utilizatorii să revină din nou și din nou.
Deci, în loc să faceți publicitate unei oferte, evidențiați articolele relevante de care ar putea fi interesați cumpărătorii pe parcursul zilei. O modalitate eficientă de a-i determina pe clienți să facă clic rapid pe butonul „checkout” este de a crește sentimentul de urgență prin utilizarea numărătorilor inverse. Cu cât un articol este mai rar, cu atât mai mulți oameni vor dori să-l cumpere.
Creați oferte exclusive în newsletter
Pentru a crește vânzările Cyber Monday și pentru a obține mai mulți abonați la lista de e-mail, este util să întăriți ofertele din buletinul informativ. Adepții fideli vor cumpăra probabil oricum, dar o zi specială este motivul cu atât mai mult .
Este util să creați o hartă mentală cu perspective asupra subiectelor în secvență. Promovați oferta și celor care nu sunt abonați, pentru a-i încuraja să se aboneze la lista dvs. și să se alăture grupului VIP, care oferă cele mai bune oferte.
Recuperați cărucioarele abandonate
În loc să lăsați clienții să părăsească site-ul dvs. fără să facă o achiziție în Cyber Monday, încurajați-i să revină pentru a-și finaliza comanda. Trimiterea de e-mailuri către utilizatorii care și-au abandonat coșul este o modalitate excelentă de a le atrage atenția. La urma urmei, este posibil să fi existat o distragere a atenției, pană de curent sau alt eveniment neprevăzut.
ușurează cumpărăturile
Cu cât este mai ușor pentru clienți să cumpere, cu atât este mai probabil să facă acest lucru. Creați ghiduri de cadouri și prezentați ofertele de Crăciun pe paginile de destinație.
Deoarece unii consumatori au deja în minte un buget specific, ghidurile de cadouri și cadouri sunt separate în categorii în funcție de preț. De asemenea, faceți vânzări incrementale adăugând articole suplimentare pentru a încuraja comenzile repetate.
Rulați o campanie de publicitate
Creați impuls. Rulați o campanie publicitară finală în ultimele zile înainte de Cyber Monday. Pentru a informa clienții anteriori și potențialii despre ofertele de top ale agenției dvs., utilizați lista de e-mail, canalele de socializare etc.
În 2018, marketingul prin e-mail a reprezentat aproape 25% din vânzările Cyber Monday; prin urmare, acordați o importanță deosebită creării unui mesaj atractiv și dinamic. Cu atât de multe magazine care concurează pentru clienți, este mai important ca niciodată să fii în mintea cumpărătorului.
Investește în remarketing
În timp ce Cyber Monday este cea mai mare zi de cumpărături online din an, rețineți că acesta este doar începutul sezonului de vânzări de sărbători. Potrivit Google, doar 18% dintre cumpărători își fac toate cumpărăturile de Crăciun în perioada de la Black Friday până la Cyber Monday.
Între timp, 38% cumpără în intervalul de timp de Vinerea Neagră până în Ajunul Crăciunului . Prin urmare, pregătiți o campanie de remarketing pentru a vinde și de la un eveniment la altul. De asemenea, pentru a ușura munca, păstrați articolele din coșul de cumpărături ale clientului salvate.
Cyber Monday nu doar că a devenit una dintre cele mai populare zile pentru cumpărături, ci continuă să crească an de an. Gândiți-vă la eveniment ca la o cursă digitală pentru site-ul dvs.: chiar dacă nu puteți vedea traficul venind pe ușă, ar fi bine să fiți pregătit să faceți față oportunităților.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.