Mai mult decât utilizarea datelor și informațiilor pentru a crea o strategie specifică pentru un client, o agenție bazată pe date trebuie să încorporeze acest concept în cultura sa pentru a obține cele mai bune rezultate. Și acest lucru necesită mai mult decât bune practici în fiecare zi, ci o schimbare completă a mentalității tuturor profesioniștilor, făcând afacerea dvs. mult mai productivă și eficientă.
În munca de management al agenției , trebuie să faci mult mai mult decât să închizi mai mulți clienți și să ai o echipă de calitate. Cu piața în continuă schimbare, este necesar să țineți pasul cu știrile pieței pentru a rămâne competitiv.
Un exemplu în acest sens este importanța de a deveni o agenție bazată pe date , adică cu o prezență puternică a datelor și a informațiilor în deciziile companiei.
Utilizarea datelor în munca de zi cu zi este o rutină deja încorporată în majoritatea segmentelor de activitate și acest lucru nu ar trebui să fie diferit când vorbim despre o agenție. Fie pentru a monitoriza ceea ce face concurența, fie pentru a identifica cele mai bune strategii de design , marketing sau comunicare pentru clienții și partenerii tăi.
Dar cum să punem în practică acest concept?
Ce este bazat pe date?
Data driven este un termen englezesc care înseamnă folosirea datelor și a informațiilor în luarea deciziilor . Un concept care poate fi aplicat în diferite domenii și segmente, precum o companie care lucrează cu tehnologie, dar și în afaceri din alte domenii, precum agențiile.
Obiectivul este simplu: să definești care sunt strategiile acelei afaceri pe baza utilizării datelor care susțin teoria respectivă .
În loc să decideți pur și simplu să urmați calea A sau calea B, este necesar să studiați în prealabil o serie de informații, astfel încât să fie mai ușor să găsiți cea mai potrivită opțiune.
De asemenea, este important să înțelegeți că nu înseamnă să preziceți viitorul sau să faceți corect toți pașii următori, ci mai degrabă să aveți cele mai mari șanse ca rezultatele finale să fie cu adevărat pozitive.
Cum este posibil acest lucru? Datorită studiilor și analizelor anterioare, care vor indica tendințe, oportunități și riscuri pentru o afacere.
Odată cu strângerea tuturor informațiilor, este mai ușor de identificat care strategii tind să genereze cele mai bune rezultate în cadrul obiectivelor companiei. O situație care poate funcționa pentru companii de cele mai diverse segmente și dimensiuni.
Până la urmă, tehnologia nu face parte doar din companiile care activează în acest sector, nu-i așa? Strategiile de marketing digital , de exemplu, trebuie să se bazeze pe analiza datelor, generând o mai mare precizie în acțiuni și campanii.
Pe scurt, instrumentele sunt disponibile și din ce în ce mai accesibile, dar este necesară o schimbare culturală pentru a transforma o afacere într-una bazată pe date.
Adică nu este suficient doar să oferi instruire sau workshop-uri despre bune practici. Toți profesioniștii agenției trebuie să fie implicați în această schimbare, astfel încât munca dezvoltată să fie din ce în ce mai precisă și bazată pe date.
Cum să devii o agenție bazată pe date?
Ce zici de a cunoaște acest concept în profunzime, beneficiile sale și, bineînțeles, cele mai bune tehnici și strategii pentru a implementa această practică? Ce părere aveți despre a face ca agenția dvs. să fie bazată pe datele ?
Nimic mai bun decât un exemplu despre care sunt aceste provocări și schimbările necesare pentru a deveni o agenție bazată pe date, nu? Aflați care sunt cele mai bune practici pentru a vă transforma afacerea!
1. Colectați date
Primul pas pentru a deveni o agenție bazată pe date este să colectezi date și informații . Indiferent de dimensiunea agenției tale sau de zona în care își desfășoară activitatea, trebuie să înțelegi mai multe despre afacerea în ansamblu.
Fie pentru a obține mai multe detalii despre clienții tăi, fie pentru a identifica care acțiuni și strategii funcționează cel mai bine în cadrul fiecărui proiect.
Ideea este simplă: construiește o bază de date care să ajute la filtrarea informațiilor care pot fi relevante pentru viitorul afacerii tale. Informațiile de la un anumit client pot ajuta adesea să sprijine strategiile pentru alte proiecte, de exemplu.
În cele din urmă, există multe alternative și oportunități care pot fi descoperite din utilizarea datelor în munca de zi cu zi.
2. Stabiliți obiective și urmați-le
Acum că ați construit o bază mai consolidată de informații, este timpul să vă definiți obiectivele . La urma urmei, fiecare agenție poate avea un scop diferit , în timp ce aceste obiective pot varia, de asemenea, în funcție de clienți și proiectele în derulare.
Cel mai important lucru este să știi exact ce vrei să obții înainte de a utiliza datele colectate.
Fără direcție, datele pot deveni chiar o problemă. Celebrele metrice de vanitate , de exemplu, pot perturba întreaga planificare a unei anumite strategii, implicând că aceasta funcționează atunci când, de fapt, obiectivul principal nu este atins. Această pregătire cu definirea unui scop este deci esențială.
3. Folosiți datele zilnic
Un alt aspect important pentru o agenție bazată pe date este utilizarea zilnică a datelor în rutina de lucru . Aceasta înseamnă că este necesar să se facă mai mult decât pașii anteriori: trebuie să se schimbe și mentalitatea agenției și a tuturor profesioniștilor implicați.
În general, este necesară o schimbare culturală , astfel încât datele, de fapt, să devină o prezență constantă în proiectele derulate acolo.
Fără aceasta, nu este posibil să fii o agenție bazată pe date. La urma urmei, la ce folosește folosirea datelor, de exemplu, pentru a monitoriza strategiile clienților tăi, dar să nu faci același lucru pentru controlul financiar al agenției tale?
Mai mult decât o strategie de afaceri, conceptul bazat pe date reprezintă o schimbare culturală în organizație, astfel încât rezultatele să apară.
4. Monitorizați și îmbunătățiți rezultatele
O parte fundamentală a devenirii unei agenții bazate pe date este reformularea constantă a ceea ce se face. Din acest motiv, este necesară monitorizarea și îmbunătățirea rezultatelor și proceselor de colectare, analiză și aplicare a datelor .
Este o strategie care generează rezultate pozitive pentru un client sau chiar pentru agenția dvs. pentru a obține mai multe conversii? Grozav, dar tu și echipa ta nu te poți relaxa.
Aceasta înseamnă că monitorizarea acestor strategii trebuie revizuită constant, asigurându-se că datele într-adevăr ajută la construirea unor strategii și acțiuni mai eficiente pe termen lung.
Odată cu piața în continuă schimbare, trebuie să vă adaptați, de asemenea, și asta înseamnă să vă revizuiți în mod regulat strategiile, astfel încât datele să poată fi utile și eficiente pe termen lung.
Care sunt beneficiile de a fi o agenție bazată pe date?
Ai înțeles mai bine cum să devii o agenție bazată pe date? Grozav, acum este momentul să aflați cum acest concept poate oferi o serie de beneficii agenției dumneavoastră.
Pentru început, agenția dvs. câștigă productivitate . Datele sunt concentrate într-o singură bază și facilitează toată munca de cercetare și căutarea de informații valoroase pentru diferite sarcini și proiecte.
Mai mult decât atât, conceptul de data driven ajută la eficiența și acuratețea strategiilor agenției tale, care sunt apoi ghidate.
Un alt punct important este extinderea oportunităților de care se pot profita, ajutând la identificarea tendințelor și acțiunilor care pot fi interesante pentru succesul nu doar al clienților săi , ci și al agenției în sine.
Odată cu transformarea digitală și utilizarea constantă a tehnologiei în viața de zi cu zi a oricărui individ, este esențial ca agenția ta să caute mereu cele mai bune strategii de dezvoltare .
Oricât de mult rezultatele sunt bune și relația cu clienții este pozitivă, este totuși necesar să ne gândim la modalități de îmbunătățire a muncii, iar conceptul de data driven este un exemplu care poate fi aplicat.
Pe măsură ce vă transformați într-o agenție bazată pe date, trebuie să căutați în mod regulat modalități de a vă îmbunătăți munca.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.