Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu, arată faptul că lucrările la Lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului au probleme mari, din cauza constructorului. Deși acest tronson de 18 kilometri trebuia dat în circulație în 2024, constructorul se mișcă foarte greu și are întârzieri. Lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului pleacă din Bragadiru spre Dragomirești vale și include inelul dintre A1 și A0.
”Mobilizare sub angajamentul promis și sub așteptări pe Lotul 3 al Autostrada Bucureștiului #A0
Am fost, din nou, într-o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului #A0 pentru a constata evoluția lucrărilor de la ultima vizită efectuată, de acum 2 săptămâni.
Stadiul lucrărilor pe acest lot sudic este următorul:
– La pasajul pe autostradă peste A1 București – Pitești încă nu a început montarea grinzilor metalice, deși acestea sunt asamblate la sol, în schimb au fost aduse primele predale necesare acestui pasaj, predale care sunt produse în organizarea de șantier a acestui lot
– La pasajul peste CF Bucureşti – Craiova se instalează aparatele de reazem, iar în perioada următoare va fi livrat în șantier și tablierul metalic aferent
– La podul pe autostradă peste râul Sabar (sat Dârvari, comuna Ciorogârla) au fost finalizate toate infrastructurile, iar în următoarea perioadă se poate trece la montarea grinzilor
– La pasajul pe autostradă peste DJ601 (comuna Ciorogârla) au fost montate aparatele de reazem
– La podul pe autostradă peste râul Ciorogârla se execută lucrări premergătoare instalării aparatelor de reazem și a grinzilor prefabricate
– La pasajul peste autostradă pe DC126 (Clinceni) au fost forați, armați și turnați piloții și se execută lucrări de armare a radierului culeei C1
– La pasajul peste autostradă pe DC125 (Țegheş), au fost forați, armați și betonați 26 din 36 piloți și se lucrează la relocarea utilităților pentru finalizarea piloților
– La pasajul peste autostradă pe DC128 (Dârvari) au fost finalizate infrastructurile pilelor și culeelor
– La pasajul pe DJ602 peste autostradă (Ciorogârla) se execută lucrări de armare și cofrare a culeei C1
– Continuă lucrările de umpluturi la corpul de drum cu material necoeziv pentru traseul autostrăzii
– Continuă lucrările de realizare a șanțurilor pereate și a drenului median
– Continuă relocarea rețelelor de utilități pe amplasamentul șantierului – gaze, apă canal și telecomunicații, dar încă nu au început relocarea rețelelor electrice
– Se realizează verificări de capacitate portantă, grade de compactare, prelevare și încercări specifice pentru betoanele turnate
– Sunt realizate 340 grinzi din beton armat din totalul de 560
– A început în șantier producția de predale pentru structuri
– Se realizează platforma stațiilor pentru producția balastului stabilizat (1 stație), asfaltului (2 stații) și a betonului (2 stații) în șantier
Ritmul nu este mulțumitor
Ritmul constructorului pe acest șantier nu este încă mulțumitor, iar mobilizarea de până în prezent nu este încă pe măsura angajamentelor promise. Încă este posibil ca acest lot să fie finalizat în acest an, doar dacă antreprenorul își va respecta angajamentele luate și va suplimenta toate resursele alocate, în așa fel încât să se intre într-un ritm de lucru accelerat.
Cum am mai spus, este important ca acest lot să fie finalizat și dat în trafic în decursul acestui an, pentru a asigura relația directă de trafic rutier dinspre A1 spre A2 numai la nivel de autostradă, împreună cu celelalte două loturi sudice. Practic, este cel mai important lot de autostradă, care trebuie dat în trafic anul acesta.
Lotul 3 al A0 Sud leagă DN6, în zona #Bragadiru – #Cornetu, până la A1, în zona localităților #Ciorogârla – #Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km.”, arată secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.