Conducerea unei afaceri are riscuri și se poate ajunge la scenariul tensionat și urgent care este legat de gândul „Compania mea este în roșu, ce ar trebui să fac?”. Aceasta nu este o situație rară, cu atât mai puțin sfârșitul drumului, dar este necesar să înțelegeți cum să ocoliți această situație.
Pentru tine, care sunt cele mai mari avantaje ale conducerii propriei afaceri? Probabil, autonomia și faptul de a nu avea un șef sunt prezente în majoritatea răspunsurilor. Pe de altă parte, a fi antreprenor aduce mai multe provocări legate de managementul financiar și implică multe riscuri. Un punct critic este atunci când oamenii se gândesc: „ Compania mea este în roșu, ce ar trebui să fac? ”.
Cu acest tip de situație în minte am scris acest articol. La urma urmei, structurarea puterii financiare a unei companii necesită multă grijă și este ceea ce face posibilă inovarea, îndrăzneala și urmărirea scopului mărcii.
Gândiți-vă la datorii pentru a ieși din tiparul „Compania mea este în roșu, ce ar trebui să fac?”
Adesea, situația devine negativă fără ca noi să ne dăm seama, iar acest lucru se poate întâmpla atât în companie, cât și în viața personală. Gestionarea unei agenții , de exemplu, necesită monitorizarea atât de multe procese – cum ar fi calitatea serviciului, angajamentul față de tendințele pieței și un mod creativ de a dezvolta munca – încât, în mod frecvent, conturile ies din funcțiune.
Primul punct, deci, este să vă cercetați situația reală . Nu are rost să disperi în acest moment sau să vrei să ascunzi și alte datorii, pe lângă amenzile și dobânzile tale, care se acumulează în timp. Cu cât totul este mai clar, cu atât va fi mai ușor să luați deciziile corecte pentru a schimba situația.
Identificați cheltuielile inutile
Odată ce situația companiei este înțeleasă, este timpul să ne schimbăm mentalitatea. Daca firma ta ofera mai multe beneficii angajatilor, de exemplu, poate fi necesara “reducerea” putin, pentru a putea garanta beneficii echipei atunci cand este oportun.
Enumerați tot ceea ce poate fi tăiat și creați o reprezentare vizuală a acestuia, astfel încât toată lumea din companie să poată contribui cu sugestii și să înțeleagă dacă, de fapt, noua politică a fost deja adoptată sau nu. Kanban este un instrument excelent pentru acest format de organizare. Câteva sugestii pentru cheltuieli care pot fi retrase în timp ce compania caută să revină la cel albastru sunt:
- gustări gratuite în cadrul companiei;
- happy hours și alte evenimente care nu vizează direct formare, formare sau producție;
- copii și tipărituri;
- raționalizarea energiei;
- raționalizarea utilizării telefonului corporativ.
Separați viața personală și cea de afaceri (și cheltuielile)
Un alt instrument care vă ajută să înțelegeți alocarea resurselor companiei dvs. este ERP sau Enterprise Resource Planning. Principalul avantaj al acestui tip de software este profesionalizarea fluxului de lucru, optimizând generarea de venituri. De asemenea, vă oferă o idee mai bună despre diferența dintre viața personală și cea profesională .
Este obișnuit ca managerii companiilor mici să fie proprii proprietari – care tind, de asemenea, să îndeplinească câteva funcții suplimentare pentru a permite deschiderea și întreținerea afacerii. Odată cu creșterea acestui model, un defect care părea inofensiv se transformă într-un mare răufăcător: amestecul dintre conturile personale și cele ale companiei.
Indiferent de faza în care se află brandul tău, știi că acest punct este fundamental pentru marele punct de cotitură. Chiar și pentru că, din punct de vedere legal, această practică nu este permisă și poate genera amenzi, printre alte sancțiuni pentru companie.
Căutați dacă CNPJ este murdar în instrumente pentru a șterge numele
Există mai multe instrumente care indică care sunt datoriile active pe care un CPF sau CNPJ le are pe piață . Aceasta poate fi o oportunitate excelentă de a înțelege care dintre dividende a dus compania dvs. în roșu și încă vă compromite numele. Alegeți una sau chiar mai multe opțiuni pentru a înțelege în ce situație se află persoana juridică. Câteva exemple sunt:
- site-ul Federal Revenue ;
- Instrumentul Nume curat al Serasa Experian ;
- Portalul Antreprenorului ;
- căutați aplicația Federal Revenue .
Este demn de remarcat faptul că se poate întâmpla ca compania să aibă unele datorii, dar aceasta nu este prezentă pe aceste site-uri. Așadar, dacă cunoașteți vreo sumă restantă, este mai bine să luați în considerare că face parte din datoriile companiei și să o includeți în suma pentru a ieși din roșu.
Gândiți-vă la modalități de a renegocia datorii
Dacă urmați deja sfaturi pentru gestionarea finanțelor personale, trebuie să fi observat că, în cazul de a avea datorii, primul punct este să înțelegeți cum funcționează formatul amenzilor, dobânzilor și deschiderii de negociere a fiecărei instituții. Pentru companii, logica este aceeași.
În timp ce unii vor crede că alegerea de a plăti o datorie mare este cea mai bună modalitate de a rezolva situația, există experți care predică contrariul. Pentru a avea o idee despre care este cea mai bună soluție pentru compania dvs., este important să înțelegeți care este creșterea procentuală a valorii pe lună și pe an, în cazul în care nu rezolvați situația . Puteți construi un program pentru achitarea datoriilor conform acestei viziuni.
Stabileste obiective realiste si iesi treptat din situatie
Nu vă panicați! Această frază generează poate și mai multă disperare, dar este foarte reală. Când o companie este în roșu, gestionarea situației poate fi frustrantă și împovărătoare din punct de vedere emoțional, dar chiar dacă se întâmplă peste noapte, soluția va fi organică și proporțională cu veniturile și marja de profit pe care o ai la îndemână.
Prin urmare, fiți proactiv în decontarea sumelor pe care le aveți deschise, dar fără să doriți să remediați totul deodată. Proiectați intrările și ieșirile, comparați cu punctele care lasă afacerea în roșu și investiți într-un model de plată care să genereze un impact redus asupra rutinei dvs., dar care, pe termen lung, va aborda problemele care astăzi împiedică dezvoltarea organizare.
Faceți un plan pentru a ieși din situație
Pe lângă un obiectiv clar, este important să definiți cum. Încă o dată, strategiile de management și marketing vor fi fundamentale pentru construirea acestei etape. Modelul PDCA – din engleză „plan, do, check, action” sau „planning, execution, control and action” – poate fi o oportunitate excelentă de a vă asigura că fiecare pas este concentrat pe rezoluție.
Până la urmă, dacă ușile companiei sunt încă deschise, înseamnă că este timpul să ne concentrăm toată energia pe modalități de a stinge datorii și de a menține operațiunile normale. Cu pașii de execuție marcați și metrici definite pentru a monitoriza inversarea situației, accelerați munca și vă puteți concentra asupra altor procese.
Împărtășiți noile obiective întregii echipe
Odată ce ați stabilit ce acțiuni să întreprindeți pentru a readuce compania în negru, este timpul să comunicați cu publicul intern. Dacă toți sunt împreună și în aceeași direcție, este posibil să obțineți mai rapid rezultatele dorite.
Țineți întâlniri și împărtășiți situația, pe lângă faptul că spuneți planul de a o inversa. Totuși, este foarte important ca conducerea să fie atentă și deschisă să asculte sugestiile angajaților. Această poziționare întărește sentimentul de grup și îi favorizează pe toți să se simtă parte din soluție , fiecare făcând tot posibilul pentru a ajuta compania.
Urmăriți cu atenție fluxul de numerar
Un tablou de bord de management pentru companii se va baza de obicei pe fluxul de numerar. În această situație, este esențial să o monitorizezi zilnic. La urma urmei, complotul unei companii cu un spion malefic care vrea să saboteze totul este departe de realitatea majorității corporațiilor care intră în roșu.
În general, problemele care compromit bugetul sunt de fapt legate de cheltuieli inutile, riscuri mari sau pierderea oportunității de a converti noi vânzări. Analizând fluxul, vă extindeți viziunea asupra afacerii și chiar obțineți informații pentru a îmbunătăți rentabilitatea companiei .
Studiați liniile de credit înainte de a încheia tranzacția
Cel mai obișnuit bulgăre de zăpadă pentru cei care vor să scape de datorii este cererea de credit pentru a le achita. Matematica este simplă pentru un raționament greșit: soluționați totul deodată și plătiți în rate netede. Uneori, acesta poate fi într-adevăr răspunsul pentru a salva compania, dar aveți grijă!
Dacă, cu fluxul pe care îl ai astăzi, nu a fost posibil să inversezi situația; luând un împrumut, probabil că va trebui să plătiți dobândă și mai mare. Asta pentru că, în acest caz, amenda, care este de obicei cea mai mare valoare adăugată la datorie, se întâmplă deja când ești în restanță.
Continuați să căutați noi clienți
Datoriile pot împiedica creșterea afacerii, dar nu ar trebui să reducă intrările, întrucât tocmai cu această valoare compania rămâne în picioare și reușește să inverseze situația. Așadar, odată ce a fost creat un plan de decontare pentru suma restantă, este timpul să încerci să uiți puțin de acest scenariu pentru a te concentra pe generarea de venituri.
Rulați campanii, activați echipele de marketing și vânzări și investiți pentru a încheia noi contracte. Dacă este posibil, pariați și pe anunțurile plătite. Astfel, ieși din mentalitatea eșecului și începi să lucrezi pentru ca soluțiile să ajungă din ce în ce mai repede pentru afacerea ta.
În plus, este important să îi facem conștienți de importanța creșterii vânzărilor și a relației dintre acest front și echilibrul financiar.
Fiți atenți la păstrarea clienților actuali
Lucrul cu retenția în companii în perioade de criză este un alt punct foarte important. Este mai ușor și mai ieftin să faceți noi vânzări către clienții actuali decât să obțineți noi clienți . Așa că este timpul să ne gândim la strategii precum:
- concentrarea asupra acțiunilor pentru a asigura succesul clienților;
- asigura excelenta serviciilor;
- oferiți o comunicare omnicanal, coerentă și eficientă;
- promovează interacțiuni mai umane;
- canale de ascultare deschise, optimizarea calității suportului;
- permite echipei să fie aliniată cu cultura companiei și să fie concentrată în mod proactiv pe reținere;
- crearea de campanii și programe de fidelizare a clienților;
- utilizați valori precum NPS (Net Promoter Score) pentru a înțelege nivelul de satisfacție a clienților și cum să lucrați pentru a îmbunătăți interacțiunile;
- înțelegeți principalele motive ale abandonului (anularea clientului).
Integrați toate managementul pentru a ieși din roșu
Pentru a schimba situația, diferitele zone ale companiei trebuie să se integreze. La urma urmei, într-un scenariu ca acesta, nu doar numerele contează, dar cu siguranță te vor ajuta să înțelegi cum trebuie să acționezi. De exemplu, dacă performanța unui sector este foarte scăzută, va afecta fluxul de lucru și, în consecință, fluxul de numerar al companiei.
Există modalități de bază de a culege informații relevante – introducerea manuală a foilor de calcul online, cum ar fi Google Docs este un exemplu. Cu toate acestea, există deja câteva instrumente de înaltă calitate pentru a integra managementul unei companii. Cu Studio, pe lângă date, vei avea un canal de comunicare între echipe și multe altele.
Poate ați observat că ideea „Compania mea este în roșu! Ce ar trebuii să fac?” este scânteia inițială pentru a căuta soluții adecvate și a inversa situația.
Important este să definiți calea schimbării și să începeți să o implementați. La urma urmei, nu va fi posibil să se creeze o situație favorabilă dacă managementul disperă sau se oprește în faza de planificare. În acest sens, sistemele de management sunt fundamentale, integrând procese și prezentând o viziune completă asupra afacerii.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.