Pentru a face o recuperare financiară eficientă, este necesar să înțelegem ce a făcut agenția să piardă din acțiune și chiar să intre în roșu. Afla care sunt principalii pasi pentru a schimba scenariul companiei si a trece catre un management cu rezultate pozitive.
Multe motive pot determina o agenție să fie în roșu. Pe lângă studierea și găsirea principalilor factori care conduc la acest tip de situație, este important să găsim strategii care să asigure redresarea financiară .
La urma urmei, indiferent cât de bine se descurcă agenția ta , pot apărea probleme legate de mediul extern. De exemplu: criza globală cauzată de coronavirus a afectat majoritatea companiilor, dar nu a fost ceva prevăzut sau controlabil.
În acest articol, vă vom arăta pașii principali pe care agenția dvs. ar trebui să ia pentru recuperare atunci când performanța scade. Continuați textul și înțelegeți cum să stabiliți un plan de recuperare dintr-un scenariu extrem , făcând un management financiar eficient .
Înțelegeți situația în care se află compania dvs
Recuperarea financiară nu înseamnă întotdeauna că compania dvs. este în roșu. S-ar putea să fi pierdut doar o parte din profitabilitatea sa. Pentru ca toată lumea să înțeleagă care este scenariul adevărat și cum poate acționa pentru a se alinia obiectivelor de afaceri, este foarte important ca informațiile să fie prezentate într-un mod accesibil.
Desigur, nu toate datele relevante pentru unii trebuie să fie partajate cu toată lumea. Este necesar să existe un management al informațiilor , asigurându-vă totuși că fiecare sector poate vedea ce se întâmplă. Pentru aceasta, puteți crea un tablou de bord pentru a avea o imagine de ansamblu asupra situației și pentru a monitoriza agenția, de exemplu.
În ceea ce privește ceilalți membri ai echipei, trebuie să găsiți cea mai bună modalitate de a-i ține informați. La urma urmei, rezultatele financiare ale agenției afectează direct toți membrii echipei și vor implica probabil reduceri – de la cele mai mici, cum ar fi reducerea numărului de afișări, până la concedierea oamenilor. Prin urmare, este esențial ca toată lumea să fie conștientă.
Adunați informații pentru planificarea financiară
Adesea, compania ajunge într-o situație delicată pentru că nu monitorizează în mod adecvat finanțele. Pentru a elabora un plan în acest sens, este esențial să monitorizați anumite activități de management financiar. Astfel, intelegi mai bine situatia in care se afla agentia.
Mai jos sunt câteva puncte care ar trebui luate în considerare în această planificare:
Fluxul de numerar
A avea o listă cu tot ceea ce intră și iese (venituri și cheltuieli) agenției este un punct foarte important. Fluxul de numerar poate fi observat zilnic, cincinal, lunar sau în orice perioadă doriți. Utilizați o frecvență care are sens pentru a interpreta această situație.
DRE
Declarația de profit și pierdere pentru anul este la fel de importantă, deoarece definește dacă un anumit flux de numerar reprezintă profit sau pierdere. Astfel, este posibil să avem o imagine mai exactă a ceea ce a afectat managementul financiar al agenției.
proiecția numerarului
Pentru o agenție care lucrează cu contracte, este și mai ușor să ai o proiecție de numerar. Pentru a-l configura, este important să strângi toate cheltuielile fixe precum chiria, internetul, apa, curentul și salariile, pe lângă previziunile de intrare (în acest caz, în principal, taxa lunară plătită de clienți, dar poate fi și un estimare în raport cu locurile de muncă închise în perioadele anterioare).
Identificați ce a scos compania din senin
După ce ați adunat toate informațiile relevante, este timpul să analizați performanța afacerii dvs. Este important să identificăm perioada în care compania a părăsit proiecția de creștere (sau chiar stabilitatea). De asemenea, încercați să observați ce evenimente pot fi legate de această situație.
Într-un scenariu nefavorabil, una dintre marile provocări în managementul financiar este acela de a putea identifica cauzele și de a nu indica vinovații . Așadar, în loc să faci acuzații cu privire la modul în care călătoria de conversie creată de un anumit angajat nu funcționează, cel mai bun lucru de făcut este să ajungi la concluzia că conducta nu a fost atât de eficientă pe cât se aștepta.
Într-o perioadă de redresare financiară, orice ajutor este binevenit, dar cu siguranță angajații vor fi mai rezistenți și chiar se vor teme să contribuie la un management care îi poate acuza în caz de eșec.
Încercați să găsiți greșeala care a îndepărtat agenția, menținând toți în siguranță că vă veți maturiza și acționați ca o echipă pentru a ieși din situație.
Reduceți cheltuielile pentru redresarea financiară
Puteți găsi una sau mai multe operațiuni specifice care au perturbat compania. Agențiile mai mici care lucrează cu clienți mari, de exemplu, riscă să intre în faliment atunci când pierd conturi strategice. Este însă timpul să privim un unghi care nu a fost încă consultat: economiile!
Faceți o listă cu toate cheltuielile care ar putea fi reduse: poate agenția folosește foarte mult serviciul motoboy sau poate economisi apă, electricitate sau planuri telefonice. De asemenea, este posibil să luați în considerare mutarea companiei într-un birou mai mic și chiar reducerea beneficiilor și bonusurilor opționale.
Alcătuiește o listă cu opțiunile găsite pentru a-ți optimiza puterea financiară și ia în considerare reducerile care au cel mai mult sens. Nu uitați să informați echipa ce a fost tăiat, scopul acestei decizii și cum înțelege compania că o anumită cheltuială poate fi reluată (sau nu) după recuperarea financiară.
Integrați sectoare și aveți o agenție mai slabă
Fiecare scenariu poate necesita o planificare financiară diferită pentru redresarea companiei. Cu toate acestea, integrarea sectoarelor nu este doar esențială în această perioadă, ci contribuie și la creșterea structurată a agenției. Prin urmare, gândiți-vă că acest proces poate fi important acum și va afecta în continuare viitorul afacerii.
La început, scopul este de a face structura cât mai slabă posibil. Dacă echipa de vânzări lucrează ca vânzări interne , poate că poate ajuta serviciul pentru clienți cu asistență. Găsiți o structură care să aibă sens pentru agenție și inspirați-vă din alte structuri.
În filmul Hunger for Power , de exemplu, vedem că logica angajaților din spatele tejghelei a fost unul dintre punctele cruciale care a transformat linia de producție McDonald’s într-un succes.
Creați un plan de restructurare a datoriilor
Un punct care nu ar trebui să lipsească în redresarea financiară a unei agenții este identificarea tuturor datoriilor pe care compania le are restante . Pe lângă valori, este important să se precizeze amenda care a fost deja aplicată și dobânda care se percepe la fiecare datorie în cauză. Apoi comparați lista cu intrările companiei.
Merită menționat că de multe ori pare mai ușor să contractați un nou împrumut pentru a achita toate datoriile restante. Cu toate acestea, acest proces duce la un ciclu de creștere a datoriilor, cunoscut și sub numele de efectul bulgăre de zăpadă. Prin urmare, dacă aceasta este soluția găsită, este necesar să se studieze întregul scenariu pentru a se asigura că măsura nu va pune afacerea în pericol.
Definiți un format de plată a sumelor restante și, dacă este posibil, căutați firmele cu care agenția are datorii pentru a încerca să renegocieze datoriile. Este posibilă reducerea sumelor expresive atunci când plătiți în numerar sau chiar livrați un plan de decontare.
Monitorizați productivitatea echipei
La fel de important ca și controlul ieșirilor este și a avea o viziune concentrată pe intrări. Pentru o redresare financiară de succes, este esențial să monitorizați performanța angajaților. În situații tensionate ca aceasta, tendința este ca nivelul de productivitate să scadă. La urma urmei, pot apărea zvonuri de reduceri și disponibilizări, care afectează direct viața angajatului.
Crearea de actiuni care vizeaza motivarea si alinierea echipelor in functie de obiectivele companiei . Chiar dacă scenariul este foarte negativ, stabilește-ți obiective realiste, astfel încât, pe termen lung, situația să poată fi inversată. Nu uitați să promovați calitatea vieții la locul de muncă și să inspirați angajații, deoarece aceste acțiuni tind să fie mai eficiente în creșterea productivității în comparație cu presiunea.
Creați strategii de reținere a clienților
Minimizarea pierderilor într-o perioadă de redresare financiară este foarte importantă . Astfel, dacă unul dintre motivele scenariului a fost închiderea multor conturi, este esențial să lucrăm pentru a asigura păstrarea la sucursală . Merită să ne amintim că este mai ușor să închei vânzări noi cu clienții actuali decât să obții noi contracte.
Dezvoltați un marketing orientat spre prospect
O agenție este în mod normal implicată în procesele de comunicare, marketing și vânzări ale clienților săi, dar nu își dedică întotdeauna timpul pentru a-și menține propria imagine și prospectare. Dacă acesta este cazul companiei dvs., poate că este timpul să puneți la punct un plan de marketing eficient și să concentrați o parte din energia companiei pe câștigarea de noi conturi.
Trebuie să fi realizat că, pentru a realiza o redresare financiară eficientă , este important să înțelegeți scenariul în care se află compania, ce a dus la această situație și, mai ales, ce trebuie făcut pentru a o ocoli, garantând agenția. impuls. Instrumentele de management sunt excelente în momente ca acestea, fiind capabile să prezică situații de risc și să genereze perspective pentru a le evita.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.