Odată cu actualizarea recentă, Google intenționează să acorde o importanță mai mare în căutări conținutului care răspunde nevoilor utilizatorilor săi. Dar, ce este sistemul de conținut util, cum va afecta site-urile web și cum să știți ce conținut bun este pentru noile standarde Google? Verificați toate acestea în textul de mai jos și aflați cum să vă serviți cel mai bine clienții și să le spuneți cum vă poate afecta această actualizare site-urile.
Fiind cel mai utilizat motor de căutare din lume, algoritmul Google se actualizează constant, urmărind întotdeauna să ofere cele mai bune și mai asertive rezultate pentru utilizatorii de internet. Și de data aceasta, nu a fost diferit.
Pe 5 decembrie, gigantul de căutare online a anunțat implementarea unui nou algoritm, Sistemul de conținut util. În acesta, Google își exprimă în mod clar preocuparea de a oferi cel mai bun conținut pentru a răspunde la întrebările utilizatorilor.
În timp ce actualizarea sa anterioară, Actualizarea conținutului util, efectuată în august, a sosit numai pentru site-urile în limba engleză, HCS își propune să afecteze internetul la nivel mondial. Dar ambele au același scop: să livreze în rezultatele lor cel mai bun conținut, original, util și scris de la oameni la oameni.
Prin urmare, în calitate de profesioniști în marketing digital și SEO, suntem direct afectați de aceste schimbări, este important să știm cum ne afectează acestea pentru a oferi cea mai bună muncă posibilă.
Ce este sistemul de conținut util?
Noul sistem creat de Google își propune să livreze în SERP (pagina cu rezultatele căutării) cel mai relevant, original și util conținut la îndoiala utilizatorului. Prin urmare, prioritatea ta este să livrezi texte sau videoclipuri care îndeplinesc aceste cerințe cât mai bine posibil.
Cu aceasta, Google vrea să filtreze sau chiar să retrogradeze conținutul pe care îl consideră util sau scris de inteligența artificială, care pare automatizat. Astfel, motorul de căutare se asigură că scriitorii și analiștii își concentrează eforturile asupra conținutului care răspunde nevoilor utilizatorului de internet.
Ce înseamnă acest lucru în practică? Că nu are rost să scrii un conținut despre „sfaturi de călătorie la Buenos Aires”, de exemplu, dacă nici măcar nu ai vizitat sau nu cunoști capitala argentiniană. Sau scrieți un text despre un film fără să-l fi văzut în filme sau acasă.
Google nu vede o problemă cu conținutul optimizat în cele mai bune practici SEO. Dar prioritatea unui conținut va fi întotdeauna utilizatorul pe primul loc. Adică conținut care exprimă experiența, experiența sau autoritatea scriitorului într-un subiect.
Cu aceasta, gigantul de căutare vrea răspunsuri mai asertive în șarpe. Întotdeauna prioritizarea pentru a satisface o întrebare pe care utilizatorul o caută.
Cum poate agenția mea să ajute clienții să înțeleagă algoritmul?
Pentru Google, conținutul unui site este un factor important de clasificare. Odată cu implementarea sistemului de conținut util, roboții motorului de căutare, care accesează cu crawlere și citesc pe site-uri, vor identifica paginile care nu oferă valoare utilizatorului. Motorul de căutare (AI) este deja perfect capabil de acest lucru.
Dar ce înseamnă asta? Că paginile care sunt adecvate și conținutul prezent de valoare va avea o mai mare importanță și poziții mai bune, ajungând chiar și în partea de sus visat de SERP.
Pe de altă parte, tot conținutul care nu oferă nimic va fi retrogradat în poziții mai proaste pe pagina de rezultate. Și în prezent, doar 30% dintre utilizatorii de internet care caută pe Google accesează a doua pagină de căutări, iar 5% a treia. Adică, cu cât un conținut este mai puțin util, cu atât poziția este mai slabă și cu atât va avea mai puțin acces.
Chiar și conținutul bun de pe site-urile care, în general, au puțin conținut accesat, care nu are nicio valoare și este artificial, poate fi afectat. Deoarece pagina va fi deteriorată. În curând, șansa ta de a apărea în poziții bune în căutare și de a avea acces va scădea considerabil.
Deci,face un ochi pe site-ul de trafic, care se pot schimba în timpul procesului de implementare a sistemului de conținut util.
Site-ul a fost penalizat: ce să fac?
Așa cum am spus mai devreme, paginile care au conținut artificial și nu răspund la întrebările adresate de utilizatori vor fi din ce în ce mai puțin susceptibile de a apărea în poziții mai bune în SERP. Chiar au scăderi grave în traficul organic.
Asta pentru că, datorită sistemului de conținut util, aceste conținuturi perturbă acum site-ul. Cel mai indicat în aceste cazuri este de a efectua un audit, de a căuta conținut care aduce puțin sau deloc trafic, pentru a face tăierea conținutului. O tăiere de conținut, eliminându-le pe cele care dăunează SEO ONPage.
De asemenea, puteți urmări între perioadele lunii anterioare și luna curentă pentru a vedea ce conținut nu primește acces.
Și cât timp poate dura pentru ca un site să aibă acces din nou? Chiar și motorul de căutare în sine, pe blogul dvs., nu știe cum să răspundă la această întrebare. Dar el se asigură că clasificatorii săi vor face întotdeauna această căutare de conținut artificial și, odată ce nu îl vor găsi pe o pagină, citirea lor despre el se va schimba.
Cum să creați conținut fiabil și util pentru clienții dvs.?
Ați observat importanța creării de conținut util și original, nu-i așa? Acestea sunt cele care vor atrage utilizatorii pe site, crescând traficul organic și posibilitatea de a le face noi clienți sau clienți.
Dar apoi cum să creați conținut pe care Google îl consideră fiabil și util? Nu este un răspuns simplu, dar gigantul de căutare în sine a dat câteva sfaturi despre elemente care vă pot ajuta să îndepliniți cerințele și să performați bine în căutări.
Conținut de calitate
Google va aprecia conținutul de calitate. Dar calitatea este un atribut foarte subiectiv, fiecare persoană poate avea o opinie diferită, nu? În acest sens, motorul de căutare a indicat următoarele criterii pentru a lua în considerare conținutul de calitate:
- să fie bogate în informații, cu rapoarte originale, sondaje și infografice și să nu fie copiate de pe alte site-uri;
- în cazul în care conținutul se bazează pe o altă sursă, adăugați informații care îmbogățesc textul citat;
- evitați titlurile senzaționaliste și mincinoase. Google nu-i place conținutul clickbait, la toate.
Ce putem învăța din cele trei puncte de mai sus? Că motorul de căutare dorește ca creatorii de conținut să raporteze experiențe reale în nișa în care sunt experți. Dacă nu aveți experiență în îngrijirea animalelor de companie, nu faceți un site web sau un conținut care să ofere sfaturi pentru jucării care vă vor distra animalul de companie, de exemplu.
Și puneți-vă în locul utilizatorului de internet care caută aceste sfaturi. Imaginați-vă frustrarea lui de a vedea conținut ca altcineva pe care l-a vizitat pe pagina sa?
Pentru a educa mai bine profesioniștii și creatorii, Google are un Ghid al bunelor maniere, în care prezintă subiecte clare despre ceea ce consideră conținut bun. Întotdeauna cu scopul de a oferi cea mai bună experiență de utilizator.
Fii expert în domeniul tău de activitate
Un alt factor pe care Google îl folosește pentru a evalua conținutul este SEET, care se concentrează pe patru piloni: experiență, expertiză, autoritate și fiabilitate (încredere). Care sunt practic un set de linii directoare care evaluează conținutul online.
Prin urmare, înainte de a scrie conținut, puneți-vă următoarele întrebări:
- Sunt un expert sau entuziast care are o bună cunoaștere a subiectului?
- Conținutul meu va avea informații fiabile, cu surse clare, cunoștințe de specialitate și date despre autorul sau site-ul web al publicației?
- Site-ul meu (sau site-ul unde va fi publicat conținutul) este de încredere sau o autoritate în acest sens?
- Conținutul cu erori factuale poate fi scanat cu ușurință?
Ceea ce vedem este că este important ca persoanele cu experiențe recunoscute și dovedite în temă să fie cele care vor scrie pe un anumit subiect. Datorită primului „E” al celor patru piloni, cel al experienței. Fie că este vorba de utilizarea unui instrument nou sau sfaturi de călătorie, de exemplu. În principal, subiecte legate de domenii sensibile, cum ar fi sănătatea, de exemplu.
Dar cum arăți că ești expert în ceva? Mai ales când vine vorba de un site web. Aici merită să implementați câteva puncte ca pagină de autor și o descriere a atribuțiilor sale, de exemplu.
Furnizarea de informații maxime și dovezi sociale este primul pas. O altă cale este prin câștigarea autorității, dobândită printr-o bună lucrare de Link Building și Allma Design, participând la doage și texte care întăresc un nume sau un site web ca expert în acest subiect.
Prezentarea și producerea conținutului
Un alt punct foarte important pentru Google este modul în care conținutul este produs și prezentat utilizatorului pe un site web. Aceasta înseamnă că motorul de căutare evaluează mai multe puncte, cum ar fi:
- Greşeli;
- slouch în conținut;
- în producția sa;
- dacă conținutul (sau elementele legate de acesta, cum ar fi videoclipurile și graficele, de exemplu), se va deschide perfect pe dispozitivele mobile;
- numărul de bannere și anunțuri care împiedică experiența utilizatorului;
Prin urmare, nici un conținut scris în grabă, fără a acorda atenție detaliilor. Urmăriți Google Search Console pentru a vedea cum se află experiența utilizatorului pe site-ul dvs.
Concentrați-vă pe oameni, nu pe Google
Ultimul criteriu este ceea ce Google plasează ca fiind cel mai important. În calitate de producător de conținut sau analist de conținut, prioritatea dumneavoastră atunci când creați text ar trebui să fie să răspundeți la întrebarea unui utilizator?
Asta înseamnă că nu ar trebui să-mi optimizez conținutul? Așa cum am spus mai devreme, Google nu vede nicio problemă în textele optimizate seo. Dar pregătirea dumneavoastră concentrându-se exclusiv pe performanța dumneavoastră la SERP nu va aduce nici un beneficiu pentru site-ul dumneavoastră.
Deci, înainte de a începe un text nou, răspundeți la următoarele întrebări:
- Conținutul vorbește direct publicului la care site-ul tău dorește să ajungă?
- Conținutul va fi produs de cineva care are experiență sau este o autoritate pe această temă (cineva care a testat un instrument sau un serviciu, de exemplu)?
- Crezi că persoana care îți citește conținutul va primi răspuns la întrebarea ta și va avea o experiență plăcută atunci când o citește?
Dacă răspunsul la toate întrebările de mai sus este „da”, înseamnă că sunteți cu siguranță pe drumul cel bun.
O altă modalitate foarte bună de a face conținutul mai concentrat pe oameni este de a răspunde la întrebările care apar în FAQ, partea de serp care vizează cele mai frecvente întrebări. Dacă este vorba de întrebările pe care utilizatorii le pun cel mai mult, merită să vă poziționați site-ul ca soluție la astfel de întrebări.
Ce poate învăța agenția dumneavoastră de acum înainte?
Putem vedea că Google dorește din ce în ce mai mult să ofere rezultate fidele utilizatorilor de internet. Pentru aceasta, producerea de conținut bun, care pune utilizatorul pe primul loc, va fi esențială.
Din aceasta învățăm că un conținut bun ar trebui:
- nu vă îndepărtați prea mult de subiectul principal;
- au experiență în subiect de primă mână;
- să se concentreze și să se specializeze într-o singură nișă, nu în mai multe;
- să ofere toate răspunsurile la întrebările utilizatorilor;
- Nu neglijați experiența utilizatorului pe site-ul dvs.;
- Nu răspundeți la o întrebare care nu are un răspuns confirmat;
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.