Construirea unei echipe de succes este punctul de plecare pentru succesul oricărei afaceri. Dar cum se face? Continuați să citiți articolul nostru și aflați cum să gestionați acest proces în agenția dvs.!
Industria de marketing și publicitate este în continuă evoluție, forțând agențiile să rămână la zi și agile pentru a supraviețui în fața concurenței. Pentru a face acest lucru, este necesar să se constituie o echipă de succes, capabilă să îndeplinească nu doar abilitățile profesionale necesare, ci și cultura companiei.
Construirea unei echipe de profesioniști cu profil greșit poate fi costisitoare pentru agenția de comunicare , deoarece aceasta are ca rezultat o rotație mare, pe lângă faptul că provoacă instabilitate în productivitate și în mediul de lucru.
Primul pas ar trebui să fie organizarea funcțiilor în cadrul afacerii. Indiferent de dimensiunea companiei, este posibilă structurarea acesteia pentru a facilita managementul acesteia. Vrei să aduni o echipă imbatabilă? Urmărește, în această postare, cum să reducă șansele de greșeală în angajarea profesioniștilor în afaceri și să-ți folosești rezultatele!
5 sfaturi pentru a construi o echipă de agenție de succes!
1. Determinați rolurile esențiale care trebuie ocupate
O echipa cu potential bun ar trebui formata din mai multi specialisti. Deși un profesionist poate ocupa mai mult de o funcție, este esențial să se ocupe doar de activități care se încadrează în domeniul său de expertiză.
Pe baza acestui lucru, începeți să determinați care funcții sunt esențiale pentru funcționarea agenției. Printre posturile principale se numără: analist de marketing, asistent de marketing, copywriter și designer.
Funcțiile depind, desigur, de nișa companiei. Dacă intenționați să lucrați cu marketingul digital, veți avea nevoie de un analist de marketing digital, de exemplu, și așa mai departe.
Vedeți lista completă a profesioniștilor esențiali pentru o agenție:
management
- CMO (director de marketing);
- manager de marketing;
Operațiune
- coordonator de marketing;
- analist de marketing;
- Asistent de marketing;
- editor;
- designer;
- analist social media;
- analist de servicii;
- analist planificare;
- analist seo:
- analist media ;
- analist de marcă;
- cercetător de date;
- analist calitate.
Având în mână această listă, managerul agenției va ști exact ce profesioniști, cu ce calificări, ar trebui să caute pe piață.
2. Aveți un obiectiv comun de a construi o echipă de succes
A avea o viziune comună pentru toți angajații este o parte importantă a promovării dezvoltării echipei și, în consecință, a succesului organizațional. Pentru aceasta, este recomandat să vă dedicați o parte din timp pentru a vă asigura că echipa înțelege momentul actual al companiei și unde dorește să ajungă.
Încercați să discutați individual cu membrii echipei pentru a vă asigura că toată lumea are aceeași viziune. Dacă observați unele discrepanțe, va trebui să implementați modificări în abordarea dvs., astfel încât toată lumea să aibă o înțelegere similară.
În acest proces, este necesar să se creeze scopuri și obiective comune și să le transmită clar. Astfel, ele pot fi ușor înțelese și susținute de întreaga echipă.
În plus, clarificați cât de importante sunt eforturile fiecărui membru al echipei pentru atingerea obiectivelor stabilite. Cunoscând rolul pe care îl joacă în atingerea obiectivelor organizaționale, echipa tinde să facă mai puțin zgomot și să se simtă încurajată să obțină rezultate bune.
3. Promovați alinierea angajaților la cultura agenției
Știm că abilitățile tehnice sunt cerințe extrem de importante pentru a selecta candidații pentru posturi în companie, precum și experiența pe piață. Totuși, o altă problemă extrem de relevantă este alinierea angajaților la cultura agenției.
Foarte des, profesioniștii cu înaltă pregătire ajung să-și părăsească locurile de muncă pentru că nu se pot adapta la cultura locală. Așadar, pentru a nu pierde talentul, prețuiește compatibilitatea personalității angajatului cu cultura organizațională. Rețineți că, ca în orice relație, și relația de muncă devine mai ușoară atunci când există echivalență de gânduri și comportamente.
Cu toate acestea, nu trebuie să angajezi doar profesioniști cu același profil și mod de gândire. La urma urmei, diversitatea este din ce în ce mai apreciată pe piață, în special într-o agenție de comunicare – care are nevoie de gânduri și viziuni diferite pentru a crea produse și servicii inovatoare.
Ideea este de a promova integrarea echipei în cultura companiei, ceea ce se poate realiza prin evenimente și practici zilnice care întăresc politicile apărate de organizație.
4. Înțelegeți-vă fluxul de lucru pentru a construi o echipă de succes
La câte proiecte lucrează de obicei agenția? În ce perioadă crește cererea clienților? Cunoașterea răspunsurilor la aceste întrebări este esențială pentru a verifica dacă compania operează cu numărul ideal de profesioniști care să se ocupe de livrări de calitate și la timp.
Cunoscându-vă fluxul de lucru , puteți construi o echipă mai slabă sau puteți angaja noi angajați pentru a preveni ca cei actuali să fie copleșiți de excesul de activități acumulate. În perioadele în care cererea este mai mare, puteți angaja profesioniști temporari , de exemplu.
Ca să nu mai vorbim de faptul că urmărirea fluxului de lucru ajută și la analiza productivității echipei. Este posibil ca numărul de angajați să fie în concordanță cu cererea și chiar și așa există întârzieri în livrări. Acest lucru poate indica blocaje în proces, ceea ce face necesară adoptarea de măsuri pentru optimizarea proceselor echipei.
5. Structurați-vă agenția indiferent de dimensiune
Structurarea unei companii este crucială pentru a direcționa echipa de lucru în activitățile și deciziile lor de zi cu zi. Practic, acest pas constă în împărțirea și ierarhizarea pozițiilor, care pot fi exprimate folosind o organigramă sau alte reprezentări grafice.
Această măsură asigură o distribuție mai inteligentă a funcțiilor. Astfel, profesioniștii ocupă posturi compatibile cu competențele și productivitatea lor. În plus, țintele și indicatorii devin mai bine definiți, mai ușor de monitorizat și atins.
A ști cum să aduni o echipă de succes este un mare avantaj competitiv. La urma urmei, cu o echipă coerentă și bine pregătită, agenția va putea satisface cerințele clienților cu calitatea cerută, pe lângă furnizarea de servicii excelente . Combinația acestor factori vă pune marca cu mult înaintea concurenței.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.