A ști cum să ai o prezență digitală pozitivă te poate ajuta să câștigi clienți, să-ți consolidezi identitatea de brand și să te asiguri că mențiunile negative nu au impact asupra afacerii tale. Aflați cele mai bune practici și ce greșeli trebuie evitate.
În trecutul nu prea îndepărtat, modalitatea de a face cunoscut un brand era publicitatea prin intermediul mass-media precum televiziunea și radioul. Mingea orei acum este internetul. Dar cum să ai o prezență digitală pozitivă?
Pentru a clarifica, radioul și televiziunea rămân strategice, dar o prezență digitală, planificată și bine executată, poate genera rezultate excelente , de la comunicarea diferențelor agenției tale până la apropierea de publicul țintă.
Merită să ne amintim că conținutul de internet este produs de utilizatorii săi, adică afacerea ta va avea oricum o prezență digitală, fie prin acțiuni planificate, fie prin informațiile dezvăluite despre acesta, nu? Deci mai bine acționați!
Descoperiți ce este prezența digitală
Prezența digitală este modul în care un brand este perceput în media digitală prin acțiunile sale, comunicări, interacțiuni, mențiuni, publicații etc.
În acest sens, se însumează toate înregistrările tale, fie cele realizate de afacere, fie cele produse pe baza opiniei terților.
Astfel, putem împărți prezența digitală după modul în care este generată:
- înregistrări organice de afaceri , cum ar fi crearea unui site web, blog, rețea socială, marketing prin e-mail etc;
- înregistrări bazate pe afaceri , cum ar fi reclame pe site-uri web, rețele sociale și motoare de căutare;
- înregistrări ale terților , cum ar fi comentariile clienților pe rețelele sociale , mențiuni pe alte bloguri, site-uri de știri, portaluri și organisme specializate.
Este posibil să acționezi în toate aceste sfere, așa că merită să înțelegem cum să ai o prezență digitală pozitivă, precum și beneficiile pe care le aduce afacerii.
Înțelegeți beneficiile afacerii dvs. având o prezență digitală pozitivă
O prezență online pozitivă aduce o serie de beneficii, iar acestea se îmbunătățesc treptat. Prima, fără îndoială, este legată de comportamentul oamenilor în general și, în consecință, de contractorii unei agenții de publicitate și marketing .
Majoritatea călătoriilor de angajare sau achiziție trec prin canale digitale . Contractorii consultă motoarele de căutare pentru a găsi un site web, vizitează rețelele de socializare pentru dovada socială a calității unui serviciu și chiar interacționează pe forumuri pentru a evalua dacă o companie va fi capabilă să-și satisfacă nevoile. A avea o prezenta strategica online va asigura o buna perceptie a potentialilor clienti.
Un alt beneficiu al unei prezențe digitale pozitive este cultivarea angajamentului și loialității clienților existenți. Menținerea unei relații strânse, promovarea succesului pe care l-au avut cu serviciile agenției, printre alte tipuri de comunicare în mediul online, poate încuraja mențiunile și laudele spontane, ceea ce ajută la autoritatea mărcii.
Combaterea comentariilor și a informațiilor false despre serviciile dvs. poate fi, de asemenea, un alt beneficiu, deoarece site-ul sau profilul oficial al agenției dvs. va aduce întotdeauna date reale despre afacerea dvs.
În cele din urmă, dacă se întâmplă vreun eșec, media digitală consolidată va fi, de asemenea, resurse excelente pentru a atenua impactul asupra mărcii dvs., mai ales dacă este lucrat de ofițeri de presă și de PR-uri digitale.
Așa cum este ușor de concluzionat, cu cât munca este mai lungă cu atat vei avea o prezență digitală mai pozitivă, iar rezultatele obținute sunt mai bune și cu o eficiență mai mare .
Vedeți cum să aveți o prezență digitală pozitivă și eficientă
Acum că au fost enumerate principalele sale beneficii, să vedem cum să avem o prezență digitală pozitivă cu câteva acțiuni simple.
Gândiți-vă la modul în care se poziționează marca
Pentru ca orice strategie să aibă succes, este necesar să o planificați în funcție de metricile care îi vor valida rezultatele . Și, în cazul prezenței digitale, pentru ca acest lucru să se întâmple, este esențial să ne gândim la poziționarea mărcii.
O agenție poate avea concentrarea și specializarea să lucreze cu clienți care văd produse și servicii exclusive, pentru oameni cu putere de cumpărare mai mare.
În acest fel, site-urile, mențiunile, cuvintele cheie și hashtag-urile folosite pentru întărirea prezenței digitale vor fi orientate către acest segment și, în consecință, metricile de succes vor însoți rezultatele în același scenariu.
Alegeți media digitală
Cu poziționarea mărcii definită, strategia poate fi direcționată către mediile digitale care comunică mai bine cu publicul țintă, ceea ce îi crește eficiența conversiei și, de asemenea, simplifică operarea acesteia .
O agenție care oferă servicii de management al rețelelor sociale sau agenția de influenceri digitali, de exemplu, trebuie să aibă o prezență digitală puternică pe Instagram, Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn etc. , în funcție de care dintre aceștia este specialitatea ta.
planificați frecvența
Consecvența postărilor este importantă, la fel și urmărirea mențiunilor de marcă. Un calendar bun de publicare va asigura că agenția folosește marketingul de conținut pentru a-și consolida diferențele și, mai ales, pentru a crea o pâlnie care atrage și califică clienții potențiali .
Investește în producția de conținut
Producerea de conținut intern poate fi, de asemenea, o modalitate de a lucra la identitatea mărcii și la modul în care va fi prezentat pe canalele digitale.
Această strategie poate fi conciliată cu angajarea de freelanceri, dar producțiile mai strategice, semnate de echipa agenției, pot da un caracter mai relevant.
Poveștile de succes ale clienților , de exemplu, pot fi spuse de echipa internă responsabilă cu derularea proiectului. Acest lucru va asigura informații și detalii personale care dezvăluie diferențele agenției .
Evitați principalele greșeli atunci când aveți o prezență digitală
Pentru a învăța cum să ai o prezență digitală pozitivă, trebuie să fii atent și la greșelile care nu pot fi făcute. Neglijarea bunelor practici este deja un eșec, dar alte puncte trebuie respectate.
Ignorați informațiile de bază despre mixul de produse și servicii
Ignorarea informațiilor de bază despre mixul de produse și servicii poate fi înțeleasă ca o omisiune sau publicitate falsă în unele cazuri.
În alte situații, nemenționarea caracteristicilor acestuia va eșua, tocmai, să atragă atenția publicului țintă. Adică, acestea sunt erori de comunicare care pot fi costisitoare.
Este important de reținut că produsele și serviciile, felul în care sunt concepute, au un public țintă specific, segmentat, cu comportamente și valori definite.
Dacă o agenție este axată pe vânzarea pachetelor complete de servicii pentru a atrage clienți mai mari, poate comunica această direcție în conținutul său, altfel poate atrage un profil care dorește să angajeze elemente individuale.
În consecință, pe lângă efortul de a direcționa clientul către parteneri, agenția poate genera în continuare nemulțumiri care, în unele cazuri, generează mențiuni digitale negative .
Eșecul de a comunica și de a răspunde publicului
Prezența digitală se construiește și se consolidează în timp. Și, dacă nu este cultivată, își poate pierde puterea strategică. Este cazul cultivării mențiunilor bune, laudelor și evaluărilor pozitive pe alte site-uri.
Dar, în plus, marketingul de conținut , care poate atrage trafic organic valoros către afacere , trebuie alimentat în mod constant pentru a garanta poziții bune în motoarele de căutare. Același lucru este valabil și pentru răspunsurile la comentariile din rețelele sociale.
Prioritizează doar calitatea și nu cantitatea
Valorile sunt importante pentru urmărirea rezultatelor, dar nu sunt obiectivele finale. Privirea doar la cifre poate oferi o imagine greșită asupra rezultatelor strategiei.
În acest caz, ele pot fi clasificate drept „metrici de vanitate” , când valorează mai mult pentru statut decât pentru ceea ce caută agenția, pentru a-și crește vânzările, pentru a-și mulțumi clienții etc.
Așadar, alegeți metricile în funcție de obiectivele afacerii, cele care vor genera valoare pentru afacere. A avea un număr mare de urmăritori, de exemplu, nu garantează neapărat o creștere a mențiunilor pozitive ale mărcii.
Totuși, numărul de interacțiuni pe care compania le are cu publicul său, care este o acțiune care este la îndemâna agenției și poate genera rezultate, poate fi un bun indicator, precum și efectele după fiecare dintre acestea.
Deci, la urma urmei, cum să ai o prezență digitală pozitivă? Plasarea acestuia în strategia agenției , menținându-i regularitatea și asigurându-se că este aliniată cu obiectivele de business, și nu cu metrice goale.
Inovarea este, de asemenea, un punct care va contribui foarte mult la diferențierea în raport cu alți jucători, până la urmă, câștigarea proeminenței în segmentul tău poate aduce mai multe rezultate.
Prezența digitală va asigura că identitatea mărcii dumneavoastră este percepută, consolidată și protejată. Și, făcând o treabă bună cu el, va fi o carte de vizită grozavă pentru a arăta cât de eficientă este agenția dvs. în deservirea clienților actuali și viitori.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.