Înregistrarea clienților este un instrument important pentru agențiile de marketing și publicitate. Înregistrarea datelor este utilizată pentru a îmbunătăți experiența clienților și pentru a lua decizii mai bune de marketing și vânzări. În acest articol, vom vorbi despre importanța acestei înregistrări și despre cum să creați una pentru agenția dvs
Te-ai gândit vreodată la valoarea bazei tale de clienți? Există mai multe persoane de contact care sunt interesate de afacerea dvs., vă cunosc produsele și demonstrează încredere în brandul dvs.
Problema este că multe companii nu profită de puterea pe care o are acest instrument. Aceștia primesc clienți și închid vânzări, dar pierd ocazia de a salva datele relevante și de a le păstra mereu la îndemână pentru a îmbunătăți serviciile și a face noi afaceri în viitor.
Un client înregistrat are mai multe șanse să devină loial, deoarece îi poți ține aproape de brandul tău și îl poți face să revină mai des.
Prin urmare, în acest articol, am adunat informații importante pentru ca agenția ta să investească într-o bază de clienți.
Ce este un registru de clienți?
Registrul clienților este un instrument de management al afacerii , care adună date despre conturile dumneavoastră și informații despre istoricul relației cu agenția dumneavoastră.
Această înregistrare este esențială pentru o bună gestionare a relațiilor cu clienții, pe lângă faptul că contribuie la serviciul clienți, vânzări și management financiar.
Aveți toate informațiile adunate și organizate, astfel încât să le puteți accesa oricând aveți nevoie pentru a vă ajuta cu strategiile.
Poți păstra evidența clienților într-o foaie de calcul Excel sau Google Sheets, dar idealul este să ai un instrument de înregistrare a clienților sau un sistem CRM (Customer Relationship Management) care automatizează acțiunile și se integrează cu alte software-uri.
Care este importanța înregistrării clienților?
Înregistrarea clienților este un instrument esențial în managementul agențiilor de marketing și publicitate . Mai mulți clienți pot trece prin portofelul dvs., așa că este important să păstrați datele adunate și actualizate, astfel încât să nu pierdeți nicio informație .
Mai jos veți înțelege mai bine de ce este important acest lucru:
Îmbunătățiți serviciile și experiența clienților
O bază de date de clienți vă permite să-i cunoașteți mai bine. Ai la îndemână toate informațiile despre profilul și istoricul clientului.
În acest fel, este posibil să se ofere un serviciu mai personalizat și să îmbunătățească strategiile centrate pe interesele și nevoile clienților.
Oferă beneficii și avantaje
Când cunoașteți profilul, interesele și nevoile clienților, este posibil să oferiți beneficii și avantaje pe care aceștia le prețuiesc.
Într-un mod personalizat, poți crea oferte mai relevante și să te apropii și mai mult de ele.
loialitatea clienților
Prin personalizare și beneficii, construiți o relație mai puternică și de durată . Clienții sunt mai mulțumiți de menținerea unei relații cu agenția lor, deoarece percep beneficiile acestui lucru.
Așadar, înregistrarea clienților ajută, de asemenea, la consolidarea loialității și la creșterea ciclului de viață , adică timpul pe care aceștia rămân la agenția dumneavoastră.
Reactivați clienții vechi
Pe lângă fidelizarea, este posibil și reactivarea clienților vechi cu o bază bună de clienți. La urma urmei, puteți păstra istoricul de servicii al agenției. Astfel, poți să ții evidența care clienți au fost fără să solicite un loc de muncă de mult timp și să propui reluarea activităților, de preferință cu o ofertă specială pentru aceștia.
ia decizii mai bune
Datele sunt esențiale pentru a lua decizii bune . Ei bazează alegerile agenției tale pe baza informațiilor din realitate — în acest caz, pe istoricul și profilul clienților tăi. Pentru o companie bazată pe date , așa cum ar trebui să fie agențiile de marketing, înregistrarea clienților este un instrument esențial.
Optimizați strategiile de marketing și vânzări
Înregistrarea clienților ajută, de asemenea, la optimizarea strategiilor de marketing și vânzări . Pe lângă faptul că cunoașteți mai bine fiecare client pentru a personaliza abordările de marketing și vânzări, aveți și o vedere mai completă și mai aprofundată a profilului dvs. de client .
În acest fel, vă puteți alinia mai bine strategiile pentru a atrage clienți care au șanse mai mari să încheie o afacere și să rămână mai mult timp cu agenția.
Cum se creează un registru pentru clienți?
Acum, să vedem câteva sfaturi practice despre cum să creați o bază de clienți care să fie eficientă pentru strategiile agenției dvs. de marketing. Verifică:
Înțelegeți ce date să introduceți în registrul clienților
Există câteva informații de bază pentru înregistrarea clienților, cum ar fi numele companiei, adresa și persoanele cu care aveți contact.
Dar este important să aduceți și date despre contract, precum taxa lunară și bugetul, pe lângă informații despre profilul și interesele clientului. De asemenea, profitați de ocazie pentru a evalua ce alte informații ar fi relevante pentru afacerea dvs.
Mai jos, vedeți câteva date care ar putea fi în dosarul dvs. de clienți:
- Date comerciale (nume, denumire corporativă, CNPJ etc.)
- adresa de afaceri
- Stare (activ, prospectare, inactiv)
- Contacte în companie
- taxă lunară
- buget
- profilul cumpărătorului
- istoria relatiilor
- Canale digitale (site web, blog, profiluri pe rețelele sociale etc.)
Clasificați grupuri de informații
Pentru a avea o bază de clienți mai organizată, adunați informații pe categorii. Astfel, puteți accesa datele clienților mai ușor și mai rapid .
Folosiți categorii precum „date despre afaceri” sau „istoricul interacțiunilor”, de exemplu, care concentrează aceste informații. Fiecare filă din foaia de calcul sau din instrumentul CRM poate avea o categorie.
Păstrați standardul de înregistrare
Încercați să utilizați aceleași câmpuri și categorii pentru a vă înregistra clienții agenției. Acest lucru este, de asemenea, important pentru a organiza înregistrarea și a găsi datele mai rapid și mai ușor.
În plus, această standardizare vă permite să comparați datele de la diferiți clienți și să consolidați informațiile în rapoarte.
Instrumentele CRM prezintă de obicei tablouri de bord, dar puteți face acest lucru și manual dacă utilizați Excel.
Asigurați protecția datelor clienților
Cei care folosesc un registru al clienților ar trebui să cunoască importanța securității datelor. LGPD stabilește că datele personale pe care companiile le dețin despre clienții lor trebuie să fie securizate cu politici și practici de protecție a datelor .
Deci, asigurați-vă mai întâi că aveți autorizația de a colecta și păstra aceste date în posesia agenției. Apoi, asigurați-vă că sunt în siguranță, în fișiere protejate.
Puteți proteja instrumentul sau foaia de calcul cu parole și puteți defini niveluri de acces pentru diferiți utilizatori.
Contați pe un instrument bun
Da, puteți folosi Excel, Google Sheets sau chiar un blocnotes pentru a înregistra datele clienților. Cu toate acestea, este posibil ca aceste resurse să nu fie practice, să genereze erori de umplere și să piardă standardizarea. Totuși, este mai bine decât să nu-l ai.
Pe de altă parte, un instrument de înregistrare a clienților, care poate face parte dintr-un sistem CRM sau dintr-o altă platformă pe care o utilizați, tinde să fie mult mai eficient.
În acest tip de instrument, puteți menține un registru mai organizat și ușor accesibil , cu informații standardizate.
În plus, puteți genera rapoarte despre profilul sau istoricul clienților dvs. În unele cazuri, puteți configura și alerte, de exemplu, atunci când un contract este pe cale să expire.
Integrați cu alte instrumente
Instrumentele CRM sau alte sisteme care oferă înregistrarea clienților pot oferi integrări care aduc și mai multă eficiență . Puteți să vă integrați cu instrumente de marketing și să personalizați trimiterea de e-mailuri către clienții care nu au interacționat de mult timp, de exemplu.
În acest fel, este posibil să automatizezi acțiunile pe care ar trebui să le faci manual. În loc să treacă manual datele de la un instrument la altul, o fac automat dacă sunt integrate.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.