Înțelege odată pentru totdeauna cum să vinzi pe Instagram. Consultați 18 strategii pentru a vă ajuta agenția să atragă, să educe și să închidă clientul ideal folosind această rețea socială care s-a dovedit a fi o tendință nu numai pentru afacerile B2C, ci și pentru companiile care vând altor companii!
Cum să vinzi pe Instagram ? Agentia ta pariaza probabil pe mai multe canale pentru a comunica cu clientul si a pozitiona brandul pe piata, iar Instagram ar putea fi unul dintre ele. Cu toate acestea, pentru cei care doresc să încheie oferte folosind această rețea socială, aceleași tipuri de strategii nu funcționează întotdeauna.
La urma urmei, există tendința de a folosi vehiculul pentru a vinde produse, dar conducta pentru a oferi servicii – chiar mai mult B2B – este alta.
În acest articol, separăm 18 tehnici care pot fi implementate de compania dumneavoastră. Aflați cum să scoateți agenția în evidență, creând vizibilitate, autoritate și implicare cu publicul potrivit. Utilizați strategii Instagram care pot genera un avantaj competitiv pentru agenția dvs. și informații pentru reclame .
1. Configurați un profil de afaceri pentru a vinde pe Instagram
Poate părea un simplu sfat, dar este extrem de important ca strategiile să aibă un impact mai mare. Un cont de Instagram poate fi personal sau de afaceri, iar acesta din urmă are mai multe avantaje, deoarece permite:
- monitorizarea performanței canalului, culegând date relevante nu numai pentru campaniile Instagram, ci și pentru alte strategii;
- acces la diverse funcționalități, precum butoanele care direcționează utilizatorul către site-ul agenției;
- informațiile de contact ale companiei dvs.
Transformarea unui cont de Instagram într-o afacere este gratuită. Trebuie doar să vă conectați la profilul dvs. personal, să accesați setări și să selectați opțiunea „Comutați la profilul de afaceri”. După aceea, este posibil să-l integrezi pe pagina de fani Facebook. Pentru a evita erorile de sincronizare, profilul paginii Facebook trebuie marcat ca public.
2. Folosiți biografia pentru a extinde dezvăluirea agenției
Unul dintre punctele de plecare pentru ca publicul tău să înțeleagă business-ul companiei, biografia Instagram este o oportunitate de a câștiga mai mulți clienți pentru agenția ta . Deși spațiul este limitat – sunt doar 150 de caractere pentru a vorbi despre marca dvs. – împreună cu fotografia de profil, este unul dintre principalele puncte importante ale paginii dvs. . Prin urmare, căutați o propoziție scurtă care să descrie scopul afacerii și nu uitați să includeți detalii de contact precum WhatsApp și site-ul web al agenției.
În plus, pentru a asigura succesul în campaniile de social media, este necesar să înțelegem cum se comportă utilizatorul în cadrul acesteia.
În cazul Instagram, unul dintre obiective este de a face persoana să rămână în cadrul rețelei de socializare. Prin urmare, inserarea link-urilor în postările organice nu va fi la fel de eficientă, deoarece nu se poate face clic pe ele.
Astfel, este o tendință de a adăuga link-uri de la o strategie care este în vigoare. Câteva exemple sunt:
- livrarea de materiale bogate, cum ar fi o foaie de calcul, o carte electronică și o infografică;
- promovarea unei pagini de campanie;
- direcționarea către o acțiune specifică, cum ar fi un webinar sau chiar live pe o altă rețea socială.
3. Aflați cum să vindeți pe Instagram gândindu-vă la persoană
Strategiile de evidențiere a mărcii pe o platformă sunt întotdeauna noi, dar ceva trebuie să fie stabil: persoana ta . Așa cum managerul dvs. de proiect încearcă să înțeleagă fiecare detaliu despre publicul dvs., definirea audienței agenției dvs. este esențială. Pe lângă datele demografice, faceți cercetări de piață și intervievați baza de clienți pentru a afla:
- preferințele consumatorilor — atât pentru conținut, cât și pentru soluții;
- care sunt dorințele și obiecțiile de vânzare legate de închiriere;
- cine sunt factorii de decizie și influenți în companiile care vă angajează agenția (care titlu și dacă există alte asemănări între acești oameni).
În acest fel, ori de câte ori apar informații și știri pentru a vinde pe Instagram, poți prezice cel mai bun mod de a adapta ideea la publicul tău. Această poziționare întărește brandul și ajută la poziționarea companiei ca referință pentru o anumită nișă de piață , ceea ce facilitează prospectarea și tratarea cu noi clienți .
4. Faceți postări relevante pentru a vinde pe Instagram
Dacă ați planificat deja călătoria clientului, probabil ați descoperit ce conținut este ideal pentru fiecare dintre etapele canalului de vânzări . Acesta este primul pas în găsirea direcției strategiilor tale. Apoi, scopul este de a crea secvențe imaginându-ți că iei clienții pe acea cale până când afacerea se încheie.
Astfel, este posibil să se dezvolte un calendar editorial cu propuneri care să atragă noi urmăritori pe pagină , să aibă un conținut aprofundat — în acest caz, chiar merită să folosești legenda ca spațiu pentru texte mai mari — și, în final, acțiuni care implicați și chemați utilizatorul la o experiență mai apropiată cu marca. Merită să ne amintim că regula 80/20 direcționează 80% din postări către atracție (partea de sus a pâlniei) și 20% către mijlocul și partea de jos a pâlniei de vânzări .
Înainte de a face o nouă publicație, este, de asemenea, important să te gândești dacă conținutul este cu adevărat interesant pentru publicul tău. Căutați idei care au impact, au sens și adaugă valoare persoanei.
Astfel, atunci când apar publicații care vizează exclusiv vânzări, ai creat deja o relație cu publicul și ai atenția acestuia să prezinte un discurs cu o părtinire mai comercială.
5. Creați concursuri și generați implicare
Ați urmărit vreodată o pagină de pe Instagram pentru a concura pentru un premiu? Acest tip de acțiune chiar dă roade. Aveți grijă să dezvoltați campania în funcție de publicul dvs. și de serviciile oferite de agenție pentru a obține clienți potențiali de calitate cu acțiunea. Este posibil să creați o tombolă pentru companiile care vă urmăresc pagina și recomandă alți antreprenori.
Premiul poate fi o modalitate de a genera o mai mare vizibilitate pentru soluțiile dumneavoastră . De exemplu, o consultanță de inbound marketing, un buget de publicitate online, producția de conținut pentru rețelele sociale sau blogul câștigătorului pentru o perioadă.
În acest fel, mai câștigi spațiu pentru a dezvălui într-un mod natural ce servicii oferă agenția ta.
Pe lângă concursuri, un alt model care generează implicare poate fi livrarea de material bogat ca recompensă. De exemplu: etichetați X persoane și trimiteți un mesaj în direct și vom distribui o foaie de calcul cu o listă de verificare pentru a începe să lucrați pe rețelele sociale.
Lucrul interesant la acest tip de strategie este că realizați o relație mai strânsă cu lead-ul, dar nu este o acțiune indicată unui număr mare de oameni.
6. Prezentați conținut inovator
Unul dintre trucurile pentru a înțelege cum să vinzi pe Instagram este să urmărești alte afaceri din aceeași zonă. Pe lângă faptul că ești la curent cu strategiile pe care le folosește concurența, aceasta poate fi ocazia de a face un pas înainte. Urmărește care sunt tendințele și caută abordări diferite pentru a ieși în evidență.
Dacă sunteți familiarizat cu o altă limbă decât portugheza, este, de asemenea, ideal să urmăriți principalii jucători de pe piața externă . Pe lângă faptul că aduci o altă perspectivă de abordare cu clienții tăi, profiti și de ocazie pentru a afla despre noutățile din agențiile de comunicare care ghidează munca aici.
7. Dezvoltați campanii plătite
Când vine vorba de creșterea vânzărilor, anunțurile plătite sunt probabil strategia care atrage cea mai mare atenție. La urma urmei, este un tip de acțiune care are caracteristica de a obține rezultate rapid și are, de asemenea, mai multe beneficii, cum ar fi:
- permite segmentarea precisă, direcționând publicitatea către persoane cu profilul clientului tău ideal;
- valori relevante care arată performanța și informații pentru îmbunătățirea performanței anunțurilor;
- evidențiate în feed, cu posibilitatea de a direcționa utilizatorul dintr-un singur clic pe anunț.
Puteți folosi reclamele Instagram , creând anunțuri cu o imagine, un videoclip sau un carusel. Pe lângă utilizarea aceluiași manager de reclame Facebook, vă puteți configura campaniile de informare la fel de ușor ca și cealaltă platformă. Astfel, definiți perioada, bugetul, butonul de acțiune și alte preferințe.
Profită de reclamele plătite pentru a dezvolta CTA mai îndrăznețe, care trimit lead-ul pentru a discuta cu un profesionist și facilitează procesul de negociere . Poate fi o analiză a comunicării clientului (cum ar fi strategia, site-ul, rețelele de socializare sau chiar campanii de publicitate), o invitație de a testa gratuit un serviciu oferit de agenție sau un alt apel la acțiune care permite colectarea de date de lead-uri și un contact individualizat.
8. Faceți publicitate poveștilor de succes și consolidați procesul decizional
O altă acțiune care încurajează vânzările, contribuind la achiziționarea clienților agenției, este diseminarea poveștilor consumatorilor care s-au simțit de succes cu serviciile companiei. Puteți începe o acțiune în această direcție solicitând mărturii despre ceea ce au părut întreprinderile despre parteneriatul cu agenția .
Așadar, selectați unele cazuri cu cel mai mare potențial și începeți cu ele. Nu uitați să contactați clientul pentru a cere permisiunea de a lansa povestea.
Următorul pas este să construiți un complot captivant, care să atragă atenția publicului și să arate cât de mult performanța agenției dvs. face cu adevărat diferența.
Poate că știi deja tehnica de povestire și chiar o folosești în dezvoltarea campaniilor de agenție. Pentru ca cazurile să devină mai reale și mai atrăgătoare, este interesant să implementăm câteva elemente ale acestei strategii.
Principalul este să urmărești un scenariu, de exemplu călătoria eroului, care prezintă o provocare, un ajutor neașteptat (în acest caz, agenția) și depășirea problemei prezentate.
9. Creșteți gradul de cunoaștere a mărcii
Oricât de mult se pune accent pe managementul vânzărilor , este important ca compania să lucreze și la alte aspecte pe lângă invitația de a încheia o afacere. Cu cât vizibilitatea mărcii este mai mare, cu atât sunt mai mari șansele ca clientul să aleagă agenția în decizia de cumpărare. Lucrul de branding pe Instagram va întări ponderea mărcii dvs., îmbunătățind rezultatele vânzărilor.
Daca potentialul tau client percepe agentia ca pe o referinta care are calitatile pe care le cauta, cu siguranta va fi mai interesat sa o angajeze.
Pentru aceasta, ai opțiunea de a crea campanii care să facă publice scopurile și valorile brandului , dezvoltând acțiuni centrate pe branding, stimulând interacțiunile (și nu contactele sau click-urile, de exemplu) pentru a extinde acoperirea mesajului.
10. Evidențiază-ți cultura agenției
Te-ai întrebat vreodată care sunt diferențele care îi fac pe angajați să își dorească să fie în compania ta? Acesta poate fi un indiciu pentru a ajuta la producerea de materiale care să prezinte cultura agenției. La urma urmei, clientul consumă și el acest univers și vrea să vadă cum funcționează creativitatea și ce se întâmplă în rutina companiei.
Organizațiile mari precum Google nu au revoluționat doar cu soluțiile oferite: coerența între valori și ceea ce face agenția este foarte importantă pentru client.
Cu toate acestea, nu merită simularea unei poziționări doar pentru a câștiga noi fani, deoarece acest tip de acțiune tinde să genereze impacturi negative dacă este descoperit.
Înregistrați momente interesante, care provoacă gândire și inspirație . Campaniile de consolidare a culturii companiei pot aborda subiecte aflate în discuție în prezent (cum ar fi abilitarea femeilor, incluziunea sau acceptarea animalelor de companie la locul de muncă).
Acest tip de acțiune este o modalitate de a invita cititorul să intre în contact cu marca și să învețe mai multe.
11. Contați pe butonul de programare pentru a închide întâlnirile pe Insta
Aceasta este o caracteristică excelentă oferită de această rețea socială. Potrivit Instagram însuși , orice afacere cu un cont de afaceri poate introduce butoane de acest tip. Cu toate acestea, funcția este în prezent limitată la un număr de parteneri.
Cu butonul de programare, puteți permite clientului dvs. să programeze o oră pentru a vorbi cu cineva de la agenție.
Astfel, creezi o întâlnire online și mărești șansele de a face o vânzare. O altă oportunitate este butonul de a obține bilete pentru un eveniment, în cazul în care agenția dezvoltă și aceste experiențe pentru a atrage publicul.
Al treilea buton de interacțiune în acest sens este destinat doar restaurantelor: este acțiunea de a face o rezervare.
12. Generați mai multe interacțiuni cu Stories
Instagram Stories este o caracteristică foarte interesantă. În primul rând, pentru că face postarea să iasă în evidență – nu toată lumea defilează prin fluxul infinit al rețelei de socializare, dar celor mai mulți le place să vadă Povești. La urma urmei, acesta este un conținut rapid, cu mai mult impact, care declanșează deficit, deoarece poate dispărea rapid.
Dacă aveți mai mult de 10.000 de urmăritori sau contul dvs. este verificat , vă puteți bucura de încă un avantaj uriaș al postării în Stories. Puteți introduce CTA Swipe Up (sau Aflați mai multe), care direcționează clientul către site-ul web al companiei.
Prin urmare, majoritatea acțiunilor de vânzare de pe Instagram sunt susținute de Stories, direcționând publicul către o pagină de captură sau chiar de vânzare.
13. Vezi cum să vinzi pe Instagram folosind influenți
Poate că ești deja familiarizat cu marketingul de influență și știi cât de important este impactul recomandărilor pentru a crește performanța vânzărilor. Când încheiați parteneriate între agenție și influenți relevanți pentru publicul dvs., vânzările directe și indirecte cresc în mod natural.
În primul rând, trebuie să aflați care sunt personalitățile potrivite pentru acest tip de campanie. În mod ideal, ar trebui să fie o referință în zona lor și să aibă un public similar cu cel al agenției .
Odată definită o listă de nume, este timpul să contactați și să aflați care sunt dispuși să facă acest tip de acțiune și care este cursul de schimb pentru fiecare dintre ele. Ar putea sa fie:
- o acțiune de retribuție, în care agenția promovează un produs sau serviciu oferit de influencer;
- un comision de vânzări, dacă se utilizează o structură precum afilierea .
14. Promovați conținutul generat de utilizatori
Această strategie este pe cât de importantă, pe atât de profitabilă. La urma urmei, promovarea conținutului pe care utilizatorii tăi l-au publicat deja spontan despre agenția ta arată nivelul de satisfacție a clienților și chiar prezintă în detaliu beneficiile pe care compania le poate aștepta din colaborarea cu tine.
Pentru a înțelege impactul acestui tip de acțiune, pune-te în pielea utilizatorului. Cauți pantofi de alergat și dai de câțiva clienți Nike care postează pe propriile conturi despre experiența lor cu anumiți pantofi.
Pe lângă furnizarea de informații relevante despre produs, te vei simți mult mai încrezător cu acest tip de conținut generat fără modificări care să favorizeze marca .
15. Deține datele în favoarea agenției
Indicatorii de vânzări sunt foarte relevanți pentru a înțelege dacă acțiunile funcționează, ce trebuie îmbunătățit și în ce oportunități să investești. La fel ca majoritatea canalelor de pe internet, pe Instagram este posibil să verificați valori relevante, cum ar fi clienții potențiali generați și ratele de conversie. Profitați de inteligența analizei de marketing și obțineți rezultate mai bune.
16. Interacționează direct cu publicul tău
Pentru a crește vizibilitatea publicațiilor dvs., este important să răspundeți la comentariile primite la publicațiile dvs. Acest tip de interacțiune arată și ceva foarte valoros: brandul tău este prezent și îi pasă de public. Dacă urmăriți mențiuni ale mărcii pe rețelele de socializare, profitați de ocazie pentru a face comentarii ocazionale atunci când agenția este menționată (și etichetată) de către alții.
17. Nu uitați să includeți CTA clare și convingătoare
O imagine frumoasă și bine rezolvată este o cerință de bază pentru orice postare pe Instagram. Totuși, ceea ce multe companii uită este posibilitatea inserării unui îndemn la acțiune în fotografia care va fi publicată. Aceasta este o tehnică simplă care crește șansele de conversie.
Încercați să inserați o parte din textul subtitrării ca evidențiere. De exemplu: „Cele X sfaturi principale pentru a vinde mai mult pe Instagram” sau „Descărcați cartea noastră electronică și aflați o dată pentru totdeauna cum să vă gestionați rețelele sociale”.
Șansele ca o persoană care se derulează prin feed să înțeleagă mesajul pe care doriți să-l transmiteți în acest fel sunt mult mai mari decât a face persoana să se oprească și să citească despre ce vorbiți.
18. Gândește-te cum să vinzi pe Instagram interacționând direct
Pe lângă interacțiunile din comentarii, este, de asemenea, posibil să folosiți direct pentru a cunoaște mai bine lead-ul, pentru a consolida relația acestuia cu compania și pentru a clarifica îndoielile.
Chiar dacă Conversația privată nu este scalabilă, oferă rezultate mai eficiente și o experiență mai bogată pentru prospect.
19. Creați cupoane speciale pentru publicul Instagram
Dacă încă sunteți în căutarea mai multor strategii despre cum să faceți vânzări prin Instagram, ar trebui să luați în considerare crearea de cupoane speciale de reducere . Această acțiune de marketing este similară cu promovarea și este, de asemenea, foarte eficientă în a atrage atenția publicului Instagram. Cu aceasta, vei crea în continuare diferențe competitive pentru pagina ta, evidențiind-o față de concurență.
Cu această strategie de marketing, poți, de exemplu, să oferi cupoane de reducere acelor utilizatori care au vizualizat anumite Povești sau postări de la marca ta. O altă alternativă este promovarea vânzărilor de stoc și a promoțiilor speciale pentru date comemorative , de exemplu.
Important aici este să acorzi atenție profitabilității afacerii și, prin urmare, trebuie să te dedici studiului (adică să faci matematică) pentru a analiza dacă cupoanele de reducere și promoțiile sunt profitabile pentru compania ta.
20. Aveți un program de postare
Pentru a menține marca dvs. mai interesantă în fiecare zi și, de asemenea, în conformitate cu așteptările publicului dvs. , este esențial să aveți un program de postare.
Acest lucru se datorează faptului că oamenii care urmăresc brandul doresc să aibă acces la știri, conținut relevant și, de asemenea, informații de calitate, indiferent de nișa de piață .
În acest scenariu, un program de postare vă permite să pregătiți conținutul în avans, astfel încât să fie capabil să se adauge fanilor mărcii, ceea ce conferă o mare credibilitate produselor și serviciilor dumneavoastră , mai ales pe termen lung.
Dar dacă vă gândiți că formatarea unui program de postare este prea complicată, nu vă faceți griji! Tot ce trebuie să faci este să-ți inserezi ideile, care trebuie să fie legate de strategiile tale de marketing digital, în postări organizate după dată, ora publicării și alte resurse, de exemplu.
Merită să ne amintim că constanța acțiunilor este de o importanță fundamentală pentru ca acestea să aibă efect. Pentru a face acest lucru, puteți urma câteva sfaturi pe care vi le-am pregătit:
- planificați postările cu o lună înainte;
- separați-vă conținutul pe teme;
- se bazează pe instrumente de automatizare pentru a ajuta la organizare și postare;
- cercetează resursele care vor fi utilizate;
- prioritizează evenimentele și conținutul deținut de brand
- definiți ce conținut va fi fixat.
21. Utilizarea și abuzul de role
Instagram Reels este unul dintre marile fenomene ale acestei rețele de socializare. Funcția sa născut pentru a face față concurentului său, TiKToK . Drept urmare, Instagram a suferit mai multe modificări în ultimul timp, schimbându-și algoritmul și acordând prioritate conținutului video .
Adică, dacă strategia ta de marketing digital pe Instagram se bazează până acum doar pe imagini, este timpul să o regândești.
Și încă trebuie să ne amintim IGTV , care s-a dovedit, de asemenea, a fi o resursă eficientă pentru partajarea de informații despre diferite companii și despre produsele și serviciile lor, ajutând utilizatorii să repare marca.
Pentru a vă face o idee despre puterea Instagram, cercetările arată că oamenii tind să cumpere de la mărcile care fac publicitate pe platformă .
Prin urmare, asigurarea vizibilității pe această rețea de socializare este esențială. Prin urmare, este important să inovezi și să folosești creativitatea pentru a-ți face conținutul să devină viral , ceea ce te va asigura că vei atrage mai multe vizite pe pagina ta și, în consecință, vei închide mai multe vânzări!
Ai văzut cum vânzarea prin Instagram este o oportunitate de care poate fi profitată și mai mult? Desigur, un punct cheie este monitorizarea acțiunilor pentru a înțelege performanța și rentabilitatea pe care fiecare dintre ele îl oferă agenției.
Folosind instrumente precum AllmaDesign , există opțiunea de a face integrări și de a descoperi automat rezultatele campaniei.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.