Agențiile de comunicare și tehnologie oferă servicii companiilor și, cu asta, fac livrări care optimizează procesele clienților lor, nu? Da! Dar nu numai atât. De asemenea, ei pot îmbunătăți această relație profitând de parteneriatele dintre companii și agenții.
Sună complicat, dar nu este. Acest lucru se datorează faptului că posibilitățile de relații comerciale depășesc furnizarea de servicii în sine și pot include parteneriate de succes. În cadrul acestora, companiile și agențiile au posibilitatea de a obține împreună rezultate excelente, deservind piața B2B.
Cum funcționează parteneriatele între companii și agenții?
Parteneriatele sunt, prin definiție, relații de afaceri bazate pe colaborare. La fel ca și parteneriatele între companii (fie că sunt sau nu din același segment), cele realizate între acestea și agenții servesc la atingerea scopurilor pe care fiecare.
Acest lucru se întâmplă în principal prin suma competențelor. Pentru a avea rezultate bune, trebuie luate în considerare unele aspecte, așa cum vom arăta mai jos.
Goluri
Parteneriatele nu se fac degeaba. Pentru ca aceștia să apară și să permită o rentabilitate bună, fiecare parte a contractului trebuie să fie clară cu privire la obiectivele semnării acestuia. În cazul celor realizate între companii și agenții, este mai ales important ca produsele și serviciile să fie complementare între ele și, mai ales, să rezolve durerea clientului ambelor.
Un exemplu sunt parteneriatele semnate între agenții de marketing sau case de software și companii de tehnologie de comunicare. În timp ce primul poate fi responsabil pentru crearea campaniilor, al doilea oferă input-ul și tehnologia necesare pentru a le derula.
În cazul caselor de software, se întâmplă același lucru. În acest caz, agenția devine responsabilă de pregătirea și implementarea proiectelor de comunicare, care se bazează pe platforma companiei partenere.
Drepturi si obligatii
După ce au definit obiectivele fiecărui partener, este timpul să stabilim drepturile și îndatoririle în cadrul contractului. Pentru a avea succes, este esențial să definim care va fi rolul fiecăruia, acoperind cât mai mult procesele până la livrarea către client.
Prin urmare, este necesară o aliniere cu privire la cine va fi responsabil pentru prospectarea clienților potențiali , pentru proiectarea proiectului, pentru implementarea soluțiilor, printre alți pași.
În plus, există și alți factori de luat în considerare, cum ar fi modalitățile de facturare, punerea în funcțiune și cine se va ocupa de asistența clienților în caz de nevoie.
Beneficiile parteneriatelor între companii și agenții
Există mai multe beneficii ale parteneriatelor între companii și agenții. Vezi mai jos pe cele principale!
O acoperire mai mare pe piață
Atât compania, cât și agenția membre ai unui parteneriat au deja clienți și, de asemenea, o bază de contact. Prin unirea, ambii devin capabili să-și sporească acoperirea pe piață.
Acest lucru se datorează faptului că prin parteneriat, fiecare poate avea un contact mai strâns cu clienții care au deja un fel de relație comercială cu celălalt și, astfel, își oferă platforma sau serviciul.
De asemenea, împreună, compania și agenția parteneră au posibilitatea de a promova campanii și de a converti lead-uri în clienți, care beneficiază de remedierea durerii prin noile soluții rezultate în urma parteneriatului.
Mai multe posibilități de service
Luați în considerare următoarea situație: o casă de software dezvoltă proiecte de chatbot pentru companii , dar folosește o platformă extrem de costisitoare, care își reduce rentabilitatea investiției (ROI). Acest lucru vă poate face să pierdeți clienți, deoarece nu puteți reduce costurile pentru furnizarea serviciului.
Pe de altă parte, o companie de tehnologie a comunicațiilor are experiență în dezvoltarea de instrumente care optimizează crearea de chatbot și își concentrează modelul de afaceri pe acest tip de livrare. Împreună, agenția și organizația tehnologică pot oferi un serviciu complet altor companii, având definite rolurile fiecăreia, precum și punerea în funcțiune a livrărilor.
În acest fel, există o uniune de expertiză, competență, strategie și experiență a fiecăruia. Acest lucru face posibilă creșterea ambelor prin schimbul de informații tehnice, partajarea proiectelor și extinderea posibilităților de servicii.
Cel mai mare avantaj competitiv
Având o acoperire mai mare pe piață, investind mai puțin în campanii și oferind o gamă mai largă de servicii decât de obicei, duce la economii de resurse atât pentru companie, cât și pentru agenție.
In plus, un parteneriat in care fiecare reuseste sa concentreze munca pe expertiza sa ofera eficienta si optimizare in livrarile catre clienti. Rezultatul tuturor acestor lucruri nu putea fi altceva decât realizarea unui avantaj competitiv mai mare al companiilor partenere pe piață în comparație cu concurenții lor.
În exemplul dat mai sus, compania de tehnologie reușește să își valorifice instrumentele și soluțiile, în timp ce agenția adaugă valoare livrărilor prin nivelul de servicii și proiectele pe care le elaborează.
Sprijin în elaborarea proiectelor
Companiile care au o zonă de Canale (responsabilă cu stabilirea și menținerea parteneriatelor) au angajați care lucrează cu agențiile lor partenere – aceștia sunt numiți fermieri . Acesta este un alt beneficiu al parteneriatelor dintre companii și agenții.
Acesta poate fi suportul ideal pentru pregătirea proiectelor în sine, deoarece se bazează pe cunoștințele pe care directorul de cont le are despre instrumente. Mai mult, este chiar posibil să aveți asistență în identificarea oportunităților și încheierea contractelor cu clientul final.
Toate acestea ca să nu mai vorbim de posibilitatea de formare pe care o companie le poate oferi celeilalte prin cursuri, ateliere și training, extinzându-și know- how-ul reciproc și dând și mai multă armonie muncii pe care o desfășoară împreună.
După cum se poate observa, există mai multe beneficii ale parteneriatelor între companii și agenții. Mai mult decât relația furnizor-client, este important să se ia în considerare diferitele posibilități de relații comerciale.
Pentru aceasta, este necesar să înțelegem obiectivele și rolurile fiecărui partener, să aliniem așteptările și să identificăm oportunități. În cele din urmă, este esențial să aveți întotdeauna clientul drept ghid pentru a stabili procesele și a vă asigura că livrările sunt efectuate eficient. Până la urmă, el este responsabil nu doar de existența organizațiilor, ci și de parteneriat, nu?
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.