La definirea prețului unui produs sau serviciu trebuie să se țină cont de mai mulți factori, principalii fiind valoarea pe care o transmit și cât de mult este hotărât clientul să investească în soluția ta. Pentru ca greșelile să nu apară în timpul acestui proces, am realizat acest articol despre principalele tipuri de erori de preț în agenții.
Atunci când faceți gestiunea financiară a unei agenții de publicitate, ceva care trebuie evitat este apariția oricărui tip de eroare de preț. La urma urmei, dacă se întâmplă acest lucru, compania ar putea pierde bani, ceea ce dăunează sănătății sale financiare.
Trebuie să înțelegeți prețurile ca un instrument strategic pentru afacerea dvs., asigurând astfel un avantaj competitiv care poate face diferența atunci când convertiți clienții potențiali în clienți.
Prețul este o strategie de vânzare?
Da, stabilirea prețurilor poate fi considerată o strategie de vânzare. Acest lucru este justificat deoarece, atunci când stabiliți un preț corect pentru serviciile dvs., veți evita taxele incorecte atât pentru dvs., cât și pentru client. De aceea trebuie organizat centrul de cost .
In acest fel, se va putea practica un pret avantajos pentru agentia ta, dar in acelasi timp atractiv pentru clientii tai. În curând, veți putea lucra prețul ca strategie de vânzări în management .
Atunci când vindeți, trebuie să arătați valoare clientului. Ar trebui făcut să înțeleagă că suma plătită unei agenții de comunicare este o investiție și nu o cheltuială. Pentru aceasta, o idee bună este să arăți potențialul de profit pe care îl va avea, având imaginea mărcii tale bine realizată, de exemplu.
Cum să stabiliți un preț inteligent?
Pentru a preveni orice tip de eroare de preț să apară la agenția dvs., trebuie să învățați cum să faceți această activitate în mod inteligent. Economistul comportamental Leigh Cauldwell a dezvoltat o metodă interesantă pentru aceasta.
Potrivit acestui expert, strategiile de stabilire a prețurilor trebuie să urmeze șase precepte de bază. Acestea sunt următoarele:
- Trebuie să bazați prețul pe valoarea pe care o costă clientul, nu pe afacerea dvs.;
- Clienții trebuie să vadă și să simtă pentru ce plătesc, adică prețul trebuie să fie tangibil;
- Ori de câte ori un preț este modificat, produsul sau serviciul trebuie reformulat;
- Principalul facilitator al profitului unei companii este diferențierea prețurilor;
- Modul în care vă comunicați prețul modelează percepția clientului asupra valorii;
- Trebuie să știți că unele vânzări trebuie pierdute pentru a obține mai multe profituri pe termen lung.
Prețul produselor este același cu prețul serviciilor?
La formularea unei strategii de pret, este necesar sa tinem cont de faptul ca exista diferentiere, in raport cu munca depusa la pretul unui produs. Când creați prețul unui produs, de exemplu, trebuie să luați în considerare aspecte precum logistica de livrare, suma plătită pentru materiile prime, forța de muncă necesară pentru a-l construi etc.
În zona de servicii, care este cazul unei agenții de comunicare, acest proces funcționează diferit. În acest caz, factorii care trebuie luați în considerare în stabilirea prețurilor, pe scurt, sunt resursele fizice și umane necesare pentru realizarea lucrării.
Imaginați-vă, de exemplu, că un client a solicitat o lucrare de artă pentru un anunț pentru un ziar, o revistă sau un alt mijloc media . În acest caz, este necesar să se estimeze cine vor fi profesioniștii implicați în dezvoltarea acestui proiect.
Serviciul pentru clienți ar trebui să pregătească briefing-ul, redactorul să pregătească textele, iar designerul să dezvolte arta, de exemplu. Abia atunci, avem deja trei persoane implicate în proces. În acest caz, trebuie calculată o medie a timpului pe care fiecare dintre ei îl va lua pentru desfășurarea activităților, transformând această valoare în cuantumul salariului fiecăruia dintre acești angajați, care trebuie plătit.
În ceea ce privește resursele fizice, veți avea nevoie de computere și de licențe software de ediție și ERP , de exemplu. Toate acestea trebuie gândite și puse pe hârtie. La valoarea estimată pentru îndeplinirea sarcinii trebuie adăugat profitul estimat.
Cum să adăugați valoare atunci când stabiliți prețul serviciilor dvs.?
Prețul și valoarea sunt concepte diferite, care trebuie cunoscute atunci când faceți management financiar ! Prețul unui produs se referă la suma de bani pe care cineva o plătește pentru un produs sau serviciu. Valoarea, in schimb, nu este ceva palpabil, este vorba despre nevoia pe care consumatorul o va fi remediata atunci cand cumpara ceva.
Prin urmare, trebuie să-l faci pe client să perceapă mai multă valoare în serviciile tale. Trebuie să fie convins că a plăti pentru ceea ce oferi tu merită și nu doar o altă cheltuială pe care o are în companie.
Lucrul bine astfel este esențial nu numai pentru a atrage clienți, ci și pentru a-i păstra, mai ales în perioade de criză.
3 tipuri de erori de preț: cum să le evitați?
Pentru a nu face nicio greșeală de preț la agenția dvs., noi le-am enumerat pe cele principale. Astfel, le poți evita și ai o afacere mai profitabilă. Uite!
1. Neevaluarea competiției
Atunci când elaborezi o strategie de preț, trebuie să evaluezi concurența. Tactici precum cumpărătorul ascuns pot fi dezvoltate pentru a afla cât percep alte agenții pentru un serviciu similar cu al tău. Ideea este că nu percepeți mult mai mult sau mai puțin decât media pieței.
2. Neavand in vedere costurile implicate
După cum am explicat în subiectele anterioare, atunci când se formulează prețurile serviciilor, este necesar să se ia în considerare toate costurile implicate, cum ar fi resursele fizice și umane necesare. Astfel, puteți face un preț care vă aduce cu adevărat profit și permite o taxă lunară .
3. Nu caută competitivitate
Competitivitatea este extrem de necesară pentru a câștiga clienți. Prețurile dvs. trebuie să fie competitive, altfel clienții potențiali cu siguranță nu se vor converti și vor ajunge să încheie un contract cu concurența.
Sperăm că ați înțeles despre principalele tipuri de erori de preț, precum și despre alte probleme legate de acest subiect, pe care le-am adus aici.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.