Utilizarea software-ului pentru întâlniri online este o modalitate de a îmbunătăți managementul de la distanță și productivitatea echipei. Prin resursele oferite de instrumente, se poate face schimb de informații și documente importante, pe lângă îmbunătățirea alinierii dintre profesioniști. Descoperiți principalele alternative!
Flexibilitatea în mediile de lucru este o caracteristică care a fost din ce în ce mai explorată de companii și apreciată de profesioniști. Cu ajutorul software-ului pentru întâlniri virtuale , este posibil să folosiți chat online și videoconferințe pentru a reuni echipa și a rezolva problemele de la distanță.
Conducerea unei echipe la distanță trebuie să fie atentă și să mențină o periodicitate, astfel încât toți profesioniștii să rămână aliniați. În acest fel, productivitatea tinde să crească, ceea ce sporește și rezultatele afacerii.
1. skype
Skype este unul dintre cele mai cunoscute instrumente atunci când vine vorba de videoconferințe și întâlniri online. Apelurile pot reuni până la 50 de persoane și nu au limită de timp, fiind o alternativă interesantă pentru companii și permițând întâlniri lungi.
Apelurile se fac prin intermediul aplicației, fie pentru computer, telefon mobil sau tabletă, fie direct pe site. Cel mai simplu mod de a-l folosi este prin crearea unui cont în Outlook sau Gmail, de exemplu, dar este posibil să îl accesezi și prin link-uri directe trimise participanților.
Skype, deși este o opțiune mai veche, nu oferă doar apelul tradițional: are și caracteristici care facilitează alte procese importante pentru managementul de la distanță . Prin intermediul acestuia, este posibil să partajați fotografii, videoclipuri, documente și alte fișiere, permițând schimbul de informații între profesioniști rapid și eficient .
O altă resursă care este interesantă pentru companii este posibilitatea de a înregistra apeluri video, deoarece aceasta este o modalitate de a înregistra note și de a face referire la material atunci când este necesar. Partajarea ecranului facilitează, de asemenea, întâlnirile, deoarece este posibil să prezentați grafică și alt conținut în timp real tuturor profesioniștilor.
2. Zoom
Zoom Meetings este un software care a fost dezvoltat special pentru mediul corporativ. Funcționarea acestui instrument este simplă, este necesar doar să creați întâlnirea și să trimiteți o invitație prin email sau link către cine dorește, și nu este necesar să aveți un cont pe site pentru a accesa videoclipul.
Versiunea gratuită permite întâlniri cu până la 100 de participanți și o limită de 40 de minute pe videoconferință. Există mai multe opțiuni pentru pachetele plătite, în care este posibil să se organizeze întâlniri cu până la 500 de participanți și fără limită de timp, permițând tratarea cu calm a chestiunilor mai delicate și mai consumatoare de timp.
Zoom oferă mai multe funcții interesante pentru gestionarea de la distanță, cum ar fi chat pentru conversații în timp real, transfer de fișiere, partajare a ecranului și înregistrarea întâlnirilor .
Un alt aspect interesant este controlul microfonului, care facilitează organizarea convorbirii, deoarece managerul poate gestiona sunetul, împiedicând zgomotele și discursurile să întrerupă un moment important al întâlnirii.
3. Google Meet
Google Meet , cunoscut anterior ca Google Hangouts Meet, este cealaltă alternativă pentru conferințe video. Este disponibil pentru toți utilizatorii G Suite, fie că sunt companii sau alte organizații care se bazează pe acest serviciu. Chiar și fiind direcționat către mediul corporativ, oricine are un cont Google poate folosi funcția.
Pentru a utiliza instrumentul, accesați orice browser, fără a fi nevoie să instalați pluginuri sau aplicații desktop. Pentru cei care preferă să-l folosească pe dispozitive mobile, precum smartphone-uri, există aplicații pentru Android și iOS.
Instrumentul oferă mai multe pachete, cu posibilități diferite, în funcție de investiția realizată. În mod de bază, este posibil să aduni până la 100 de participanți, în timp ce în planurile avansate dimensiunea crește la 250 sau 100.000 de telespectatori într-o transmisie în direct.
Este o optiune care asigura o calitate buna a imaginii, oferind mai multa claritate intalnirilor. De asemenea, oferă funcționalități diversificate, cum ar fi vizualizarea galeriei, partajarea ecranului și trimiterea fișierelor. De asemenea, vă permite să salvați întâlniri pe Google Drive .
4. GoToMeeting
Practicitatea și simplitatea sunt idealurile platformei GoToMeeting , care își propune să faciliteze promovarea întâlnirilor cu un singur clic. După înregistrare, utilizatorul poate crea o întâlnire unică sau o sală de întâlnire online, al cărei link nu expiră niciodată, și poate începe să invite participanți.
Serviciul oferă funcțiile necesare pentru întâlniri productive , cum ar fi partajarea ecranului, chatul, înregistrarea și integrarea Google Calendar. În acest fel, este mai ușor să organizați întâlniri și să mențineți echipa aliniată, fără a pierde informații relevante pentru productivitate.
Este disponibil gratuit timp de 14 zile, fiind necesar un abonament pentru a continua să utilizați instrumentul. Prețurile pentru pachetele premium variază de la 12 USD la 16 USD pe lună.
Un detaliu interesant al GoToMeeting este că ajustează automat lățimea de bandă disponibilă și resursele hardware ale fiecărui utilizator, permițând întâlniri mai clare cu mai puține probleme de conexiune .
În plus, permite colaborarea în timp real folosind orice platformă sau sistem de operare, cum ar fi Mac, PC, iOS sau Android.
5. TrueConf
TrueConf Server este o platformă de videoconferință și colaborare auto-găzduită pentru afaceri și educație. Soluția poate funcționa atât cu o conexiune la internet, cât și offline. Instrumentele de interacțiune sunt disponibile fără limitări pentru toți utilizatorii, cum ar fi:
- partajarea ecranului,
- prezentare de diapozitive,
- telecomandă desktop,
- conversație,
- reacții și sondaje,
- înregistrarea întâlnirii,
- etc.
Versiunea gratuită permite echipelor mici de până la 12 persoane să organizeze întâlniri fără limite de durată și funcții de colaborare. Există 4 moduri de videoconferință disponibile pentru toți utilizatorii – apel video, conferință video multipunct, clasă virtuală și întâlnire virtuală.
Sala de clasă virtuală este modalitatea concepută pentru cursurile online, ceea ce face ca soluția să fie deosebit de potrivită pentru instituțiile de învățământ. Există aplicații client pentru toate platformele și dispozitivele majore, care sunt, de asemenea, disponibile gratuit.
TrueConf Server este, de asemenea, compatibil nativ cu sistemele de săli de conferințe. Participanții la întâlnire pot efectua și primi apeluri audio și video, pot face schimb de fișiere și mesaje, pot afișa prezentări, partaja ecrane și pot controla reciproc desktopurile de la distanță.
6. Slack
Slack este o altă opțiune interesantă pentru companii, deoarece permite crearea de videoconferințe, printre alte caracteristici . În versiunea gratuită, aplicația oferă opțiunea de întâlniri cu până la 15 persoane.
Videoclipurile nu sunt singura caracteristică, deoarece Slack funcționează ca un chat online și un instrument pentru schimbul și partajarea videoclipurilor . De asemenea, face posibilă conectarea la aplicațiile și serviciile de zi cu zi ale companiei și transmiterea informațiilor mai rapid.
Unul dintre marile diferențe ale acestei platforme este posibilitatea de a crea sectoare pentru fiecare echipă, pe lângă canalele publice. Într-o agenție de comunicare, de exemplu, este posibil să creezi un grup pentru rețelele sociale, altele pentru creare, printre alte opțiuni.
În cadrul acestor canale pentru fiecare grup sau în audiențe există notificări personalizate, partajări de fișiere și până la 10.000 de căutări ale celor mai recente mesaje schimbate în aplicație. În acest fel, profesioniștii sunt capabili să recupereze conversații și informații vechi, ceea ce ajută la controlul proceselor.
7. Zoho Meeting
Zoho Meeting permite, de asemenea, organizarea de întâlniri la distanță care facilitează viața de zi cu zi a companiilor. Vă permite să vă planificați videoconferințele în avans, trimițând invitații prin e-mail participanților cu agenda, data și ora.
Dacă este necesar, este, de asemenea, posibil să începeți o întâlnire de ultim moment, doar partajați linkul de intrare cu participanții prin chat, SMS sau e-mail. Planul Enterprise costă 8 USD pentru o lună și permite până la 100 de participanți și 10 sesiuni de înregistrare.
Unul dintre punctele importante ale acestui instrument este capacitatea unui alt participant de a prelua controlul ecranului de la distanță prin intermediul aplicației desktop Zoho Meeting . În acest fel, altcineva poate rezolva cu ușurință problemele sau poate introduce informații direct în dispozitivul scaunului de ședință.
În plus, moderatorul are controlul asupra întâlnirii, deoarece îi poate reduce la tăcere pe toți participanții sau pe cei pe care îi dorește, evitând întreruperile și contribuind la desfășurarea întâlnirii.
8. Microsoft Teams
Microsoft Teams colaborează și pentru comunicarea corporativă. În trecut, acest instrument era disponibil pentru abonații Office 365, dar în prezent oferă și posibilitatea de a crea conferințe video cu până la 250 de persoane, pe lângă stocarea a 10 GB de fișiere per echipă și încă 2 GB per utilizator.
Principalul avantaj al Teams este posibilitatea de editare în colaborare a documentelor Microsoft Word, Excel, PowerPoint și OneNote . Aceasta este o modalitate de a implica echipa în lucrul de la distanță , ajutând la rezolvarea problemelor și la creșterea productivității.
De asemenea, permite conectarea la mai multe aplicații externe, precum Trello și Evernote, facilitând viața de zi cu zi a profesioniștilor. Un alt aspect interesant este posibilitatea inregistrarii intalnirilor si folosirii informatiilor din intalniri, avand date importante pentru continuitatea lucrarii.
9. Jitsi Meet
Jitsi Meet este o platformă de videoconferință non-profit, open-source, care poate fi accesată de pe orice dispozitiv, fără a fi nevoie să instalați o aplicație. Această alternativă este gratuită, deoarece nu există o versiune plătită cu mai multe caracteristici și funcționalități .
Prin intermediul instrumentului, este posibil să țineți întâlniri online cu până la 50 de persoane, să utilizați funcțiile de chat, să partajați ecranul, printre alte funcții interesante. Una dintre ele este capacitatea de a deschide un videoclip pe Youtube și de a-l arăta tuturor.
Coordonatorul întâlnirii poate dezactiva sunetul participanților și poate modifica calitatea imaginii în funcție de internetul disponibil la momentul respectiv. În plus, instrumentul oferă și caracteristica de înregistrare a videoconferinței și permite transmiterea în direct pe YouTube și accesul ulterior la acest material.
În acest articol, am adus câteva opțiuni software pentru întâlnirile online și am arătat principalele caracteristici ale fiecăreia dintre ele. Aceste alternative sunt fundamentale pentru a aduce mai multă productivitate echipelor și pentru a garanta că informațiile necesare vor fi transmise și împărtășite între profesioniști .
Prin urmare, merită să-l găsești pe cel care aduce cele mai multe beneficii agenției tale și să înveți cum să-l folosești zilnic.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.