Știi cum să aplici marketingul digital și inteligența artificială în strategia ta de afaceri? Ei bine, vedeți în acest articol cum să faceți acest lucru pentru ca campaniile și acțiunile dvs. să aibă succes!
Internetul găsește întotdeauna o modalitate de a ne surprinde. Fiecare zi este un nou instrument , aplicație sau algoritm care ne face viața și mai ușoară . Marketingul digital și inteligența artificială fac parte din acest univers în continuă expansiune.
Când vorbim despre Inteligența Artificială, care este primul lucru care ne vine în minte? Probabil filme science fiction , ceva futurist și care pare a fi foarte departe de realitatea noastră.
Dar Inteligența Artificială este foarte diferită de această proiecție. Este mult mai aproape de rutina noastră și poate fi chiar un instrument excelent pentru strategiile de marketing digital .
Inteligenţă artificială
Inteligența artificială este o ramură de studiu în domeniul informaticii , iar cercetarea sa a început în anii 1950. Oamenii de știință intenționau să creeze un mecanism care ar putea simula capacitatea umană de a gândi și de a rezolva probleme – folosind doar simboluri computaționale .
Așadar, ideea de roboți nu este complet greșită, doar reprezentările lor sunt puțin diferite de cele portretizate în filme. Un robot cu inteligență artificială poate fi în interiorul unui sistem . Nu este neapărat o singură mașină, ci o succesiune de coduri care pot fi aplicate în sisteme sau chiar online.
Un exemplu clasic de inteligență artificială este Google însuși . Te-ai oprit vreodată să te gândești la asta? În fiecare zi deschidem site-ul, introducem câteva cuvinte cheie pentru cercetare și primim o listă cu mai multe site-uri care, conform Google, sunt cele mai bune pentru a răspunde la întrebarea noastră – toate acestea în mai puțin de o secundă.
Acest lucru se întâmplă datorită roboților Google, care scanează trilioane de pagini de pe web și fac o selecție a celor care au o anumită legătură cu termenul căutat.
Facebook folosește și inteligența artificială . În 2019, de exemplu, 6 miliarde de conturi au fost eliminate cu ajutorul roboților. Sistemul de învățare automată a eliminat conturile false și chiar verifică conturile suspecte care încearcă să fie create, blocându-le înainte de a putea intra în rețeaua socială. Este o modalitate pe care platforma a găsit-o de a lupta împotriva profilurilor false și a spamului .
Inteligența artificială folosește o serie de criterii pentru a elimina un cont și funcționează automat , adică de fiecare dată când spamul se adaptează la bloc și încearcă să ocolească sistemul, AI percepe această schimbare și învață noi modalități de a menține spam-ul departe de grilă. Fiind o modalitate foarte eficientă în această luptă.
Este ușor să găsești algoritmi de inteligență artificială care funcționează oriunde pe internet. O tendință și pentru acțiunile de marketing digital, pentru orice companie.
Aflați cum inteligența artificială poate face parte din strategia dvs. de marketing :
Inteligența artificială în marketing
Unul dintre cele mai bune exemple de utilizare a acestuia în strategiile de marketing digital este optimizarea reclamelor . Fie pe Google sau pe Facebook, AI funcționează în mod fundamental pentru a aduce o campanie publicului țintă cel mai calificat . Procesul său de lucru poate fi împărțit în trei faze: comunicare în masă, segmentare și învățare automată. Urma:
comunicare în masă
În acest prim moment, într-un model mass media , campania va fi livrată multor oameni , ceea ce este grozav, deoarece toată lumea este un potențial client. Problema este că nu toată lumea este cu adevărat interesată de produsul sau serviciul dvs., ceea ce înseamnă că doar o mică parte din toate persoanele la care ați ajuns campania dvs. vor face achiziția finală .
Având în vedere un scenariu de livrare cost-pe-mesaj, costul de conversie va fi foarte mare , datorită ratei de conversie scăzute.
Segmentarea
În al doilea rând, folosind instrumentele publicitare , vă puteți segmenta campania pentru a genera rezultate mai bune. Segmentarea este un instrument de strategie de marketing binecunoscut, Google și Facebook Ads permit utilizatorului să-și configureze campania , astfel încât mesajul său să fie și mai aproape de persoanele care urmează să finalizeze achiziția.
În comparație cu primul scenariu de masă, direcționarea deja îmbunătățește considerabil rezultatele campaniei. Am scos o bună parte din publicul care nu este cu adevărat interesat de produs, dar ratele de eșantionare sunt încă ridicate – vor avea în continuare impact asupra oamenilor care nu sunt publicul tău ideal.
Acest lucru se întâmplă deoarece segmentarea funcționează cu grupuri de oameni , și nu cu individualitatea acestora, cum ar fi vârsta, regiunea, venitul sau interesele. În acest caz, de exemplu, toți clienții tăi sunt dintr-o anumită regiune, dar nu toată lumea din acea regiune este interesată de produsul tău.
Există modalități de a crește și mai mult direcționarea . Dar poate fi riscant. Rata de eșantionare poate scădea foarte mult, iar prețul de conversie sau clic poate crește. În acest caz, inteligența artificială poate ajuta.
învățare automată
AI poate analiza mult mai multe date decât poate orice om , personalizând și folosind caracteristici individuale pentru fiecare campanie. Toate acestea sunt posibile printr-un proces, machine learning sau machine learning .
În cazul robotului care lucrează la reclame, este important ca acesta să învețe ce este conversia , primind clar aceste informații. Această învățare are loc în trei etape:
Analiza . În primul rând, robotul încearcă să identifice modele atunci când afișează anunțul publicului. Este foarte asemănător cu pasul de aluat și nu va genera rezultate bune. Inteligența artificială învață treptat segmentarea campaniei într-un mod mai profund.
Validare . După definirea unor standarde, robotul va pune aceste cunoștințe în practică, arătând anunțul persoanelor cu șanse mai mari de conversie. Pentru a face acest lucru, veți folosi mai multe variabile. Rezultatele ar putea fi mai bune, dar sunt totuși teste de validare a informațiilor culese în faza de analiză.
Finalizare . Acum robotul este capabil să cartografieze volumul de date și comportamentul persoanelor cu șanse mai mari de a cumpăra. Robotul încă învață, acum se pune accent pe rezultat, nu pe teste sau noi segmentări.
Un detaliu important este că, cu fiecare modificare structurală făcută în campanie, procesul robotului repornește de la zero . Fiecare anunț nou va trece printr-un proces de învățare .
Să nu greșești în campaniile cu Digital Marketing și Inteligență Artificială
Factorul uman încă blochează foarte mult rezultatele, unele acțiuni pot perturba învățarea automată. De fiecare dată când vă schimbați campania, aparatul începe să învețe din nou – asta înseamnă că rezultatele vor fluctua.
În plus, mașina are o capacitate mare de a asimila modele , chiar și de la cei care s-au transformat deja înainte. Învățând să afișați acel anunț unor persoane din ce în ce mai calificate . Aceasta înseamnă rezultate care se îmbunătățesc treptat.
Utilizarea robotului poate fi o strategie excelentă pentru a obține rezultate bune în campanii , dar acestea nu apar peste noapte. Așteptați procesul de învățare.
Utilizați și etichete pe site-ul dvs.: botul are nevoie de date din conversiile care au avut loc înainte. Cu cât sunt mai multe date , cu atât mașina învață mai repede. Este important să folosiți etichete pe site și, de asemenea, să aveți un anumit volum de conversie – cel puțin una pe zi. Campaniile care nu efectuează conversii sau care au un volum foarte scăzut ar trebui întrerupte.
Această învățare este salvată în cont, campanie, grup și anunț. De fiecare dată când este creată o nouă campanie, robotul revine la etapa de învățare. Profitând de istoricul dvs. , vizați aceeași campanie care era deja activă. Acest lucru garantează rezultate mai bune.
Și dacă trebuie să faceți modificări campaniei, acordați prioritate practicilor simple , cum ar fi dezinfectarea cuvintelor cheie – acest lucru ajută inteligența artificială să funcționeze. Eliminați termenii considerați negativi pentru campania dvs. și evitați ca mașina să fie nevoită să învețe de la zero.
Marketingul digital și inteligența artificială sunt mult mai aproape decât ați crede și, cu ajutorul acestor roboți, vă puteți optimiza campaniile și vă puteți îmbunătăți rezultatele în cadrul strategiilor de marketing digital.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.