Mulți oameni au obiceiul de a lucra de acasă de ceva vreme. Alții învață acum să facă față acestei noi realități. Indiferent de situație, prețuirea ergonomiei în biroul de acasă este foarte importantă pentru a-ți respecta sănătatea. Vezi cum se face!
Lucrul de acasă este o realitate pentru mulți oameni de ceva vreme. Situații precum carantina sau renovarea birourilor îi fac și pe mulți să adopte acest stil de lucru. Indiferent de situație, este important să acordați atenție ergonomiei la biroul de acasă .
Expresia se referă la o disciplină care studiază relația persoanei cu mediul de lucru . Principiile de aplicare urmează un standard de reglementare, NR 17 , care urmărește creșterea calității vieții angajatului și evitarea problemelor cauzate de condițiile inadecvate.
Am pregătit câteva sfaturi pe care să le implementați în biroul dvs. de acasă și să vă asigurați bunăstarea, productivitatea și fluiditatea fluxului de lucru . Urma!
Probleme generate de lipsa ergonomiei la locul de muncă
Neglijarea ergonomiei la locul de muncă poate determina oamenii să dobândească diverse probleme de sănătate . Una dintre cele mai cunoscute este RSI (Repetitive Effort Injury), care îi afectează pe cei care desfășoară activități repetitive și continue, precum tastarea. Sindromul facilitează, de asemenea, apariția altor boli, precum tendinita și bursita.
Durerile de spate și de gât și cefaleea sunt și ele probleme care se manifestă atunci când nu luăm în considerare nevoile organismului. Pe lângă aceste probleme care cauzează boli fizice, ele încă conduc la simptome emoționale, cum ar fi stresul și anxietatea, lăsându-le neproductive pentru orice.
6 sfaturi pentru a îmbunătăți ergonomia la biroul de acasă
Îndeplinirea obligațiilor fără a pleca de acasă este minunată pentru majoritatea oamenilor, datorită confortului și autonomiei sporite la locul de muncă . Cu toate acestea, știți că chiar și un mediu mai informal necesită responsabilități și grijă . Înțelegeți cum să adoptați ergonomia!
1. Acordați atenție înălțimii și distanței ustensilelor
Lucrul în pat sau pe canapea sună ca o idee minunată! Cu toate acestea, a face acest lucru timp de câteva ore pe zi va sfârși prin a provoca multă durere și indispoziție. Prin urmare, grija în postura corpului dumneavoastră trebuie luată în serios .
Scaunul ar trebui să permită genunchilor și șoldurilor să fie la un unghi de 90 de grade. Picioarele trebuie să atingă pământul. Dacă nu, un mic sprijin ar putea fi interesant. La rândul său, coapsa trebuie să fie sprijinită complet pe scaun.
Înălțimea mesei este de asemenea importantă, dar va varia în funcție de înălțimea persoanei. Pentru cineva de 1,60 m înălțime este indicată o înălțime de 65 cm. Cine masoara in jur de 1,75 m, poate folosi o masa cu inaltimea de 70 cm.
Dacă se folosește un notebook, este necesar un suport de cele mai multe ori. Verificați ca monitorul să fie la o distanță de 50 cm până la 75 cm față de ochi și la o înclinare de 10º până la 20º față de masă pentru a preveni oboseala ochilor.
2. Investește în confort
De asemenea, mobilierul trebuie să fie confortabil. În această chestiune, scaunul este ținta principală. Evita tapiteria fierbinte si grea, pentru ca, pe langa cresterea senzatiei de caldura, transpiratia te deranjeaza foarte mult. Bumbacul, profitul și nailonul sunt de obicei binevenite. Verificarea dacă scaunul este aprobat prin raportul NR 17 este un început excelent. De asemenea, gândiți-vă la curățare, deoarece trebuie să fie ușor pentru a evita acumularea de praf și acarieni.
3. Să aibă sprijin pentru spate, cot și gât
Când stați jos, spatele trebuie să fie drept și sprijinit complet de spătar . În mod ideal, scaunul ar trebui să aibă suport pentru antebrațe, cu reglare pe înălțime, altfel încheietura mâinii va fi încordată și poate provoca chiar dureri la alte musculaturi, precum ceafa sau umeri.
Este indicat și un suport pentru gât, deoarece ajută la relaxarea capului și la îndepărtarea torticolisului. Pernele cervicale ergonomice pot fi folosite daca scaunul nu are acest tip de spatar.
4. Căutați medii bine luminate, ventilate și fără zgomot
Pe lângă postura corpului și înălțimea mobilierului și materialelor, unii factori de mediu pot fi, de asemenea, negativi pentru productivitate. Trebuie asigurată o iluminare bună, astfel încât să nu existe umbră pe monitor și nici să vă deranjeze ochii.
Ventilația aduce confort și ajută la reînnoirea aerului. Locurile cu ferestre sunt cele mai bune , dar în absența acestora, ventilatorul și aerul condiționat sunt înlocuitori buni. Căutați o temperatură care să facă totul mai confortabil.
Anumite zgomote tind să deranjeze și să irite, ceea ce face dificilă concentrarea. În funcție de situație, acest lucru obosește și mai mult mintea și predispune la o durere de cap la sfârșitul zilei. Dacă ai familie și copii acasă, merită să încerci să vorbești, să stabilești limite și să faci înțelegeri. În situații de necontrolat, o protecție auditivă se potrivește foarte bine. Listele de redare cu sunete de ploaie sau mare sunt, de asemenea, opțiuni bune.
5. Ia pauze și întinderi
Orele în aceeași poziție sunt dăunătoare pentru circulația sângelui și mușchii. Sfatul pentru a îmbunătăți ergonomia la biroul de acasă, atunci, este să luați scurte pauze și întinderi . Ideal este să stabiliți un timp de până la 2 ore în foaia dvs. de pontaj . După aceea, ridică-te, fă o plimbare până în bucătărie sau sufragerie și include câteva întinderi pentru brațe, spate și picioare.
Pentru cei care lucrează mult cu degetele și mâinile, cum ar fi lucrările de dactilografiere și scris, este recomandat să întindă și musculatura acestor membre. Bilele terapeutice sunt mântuire și totuși ajută la relaxarea minții.
În momentele de pauză, profitați și de ocazie pentru a vă odihni ochii . Pentru câteva minute, concentrează-te pe un punct foarte îndepărtat, care ar putea fi în exterior sau în interiorul casei.
6. Atentie la decor si tablouri
Conform psihologiei culorilor, nuanța peretelui din fața ta influențează creativitatea , starea de spirit și productivitatea. Albastrul și verdele sunt culorile ideale . Iar dacă intenția este de a menține concentrarea, evită tonurile foarte sclipitoare și calde, precum roșul și portocaliul.
Contează și stilul de decorare. Desigur, în micul tău colț poți alege ce are mai mult de-a face cu personalitatea ta. Cu toate acetea, evitați să lăsați prea multe obiecte pe masă. Minimalismul în aceste momente este binevenit.
Căutarea ergonomiei la biroul de acasă este esențială nu numai pentru dispoziția ta în timpul serviciului, ci și pentru sănătatea ta fizică și psihică . Această activitate face parte din auto-gestionarea bunăstării tale, care de multe ori necesită chiar schimbări în obiceiuri. Deci nu neglijați aceste probleme, sunteți de acord?
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.