Fiecare antreprenor este foarte conștient de faptul că primele impresii sunt importante. Este posibil să aveți doar o perioadă limitată de timp pentru a face unul bun. Cercetările arată că oamenii durează doar șapte secunde pentru a-și forma o părere despre cine ești.
Aici intervine brandingul. Cunoașterea diferitelor elemente ale mărcii și cum să le alegeți vă va ajuta să vă construiți o identitate de brand puternică.
Identitatea mărcii dvs. vă ajută să arate coerentă și să construiască încredere în rândul publicului dvs. Totul, de la modul în care comunicați și interacționați cu clienții, până la fontul și schema de culori pe care o utilizați pe site-ul dvs. web, vă va afecta identitatea mărcii.
În acest articol, vă vom arăta numeroasele elemente ale branding-ului, importanța cunoașterii lor și, în final, cum să le alegeți corect pentru a vă asigura că vă remarcați de concurență și vă puneți amprenta asupra publicului țintă.
Fiecare antreprenor este foarte conștient de faptul că primele impresii sunt importante. Este posibil să aveți doar o perioadă limitată de timp pentru a face unul bun. Cercetările arată că oamenii durează doar șapte secunde pentru a-și forma o părere despre cine ești.
Aici intervine brandingul. Cunoașterea diferitelor elemente ale mărcii și cum să le alegeți vă va ajuta să vă construiți o identitate de brand puternică.
Identitatea mărcii dvs. vă ajută să arate coerentă și să construiască încredere în rândul publicului dvs. Totul, de la modul în care comunicați și interacționați cu clienții, până la fontul și schema de culori pe care o utilizați pe site-ul dvs. web, vă va afecta identitatea mărcii.
În acest articol, vă vom arăta numeroasele elemente ale branding-ului, importanța cunoașterii lor și, în final, cum să le alegeți corect pentru a vă asigura că vă remarcați de concurență și vă puneți amprenta asupra publicului țintă.
Ce sunt elementele de branding?
Elementele mărcii sunt aspecte ale mărcii dvs. care îl fac unic, recunoscut și coeziv. Pornește de la imaginile afacerii tale până la fiecare conținut pe care îl creezi. Care sunt elementele de branding? Aceasta include sigla companiei dvs., tonul vocii, schemele de culori și multe altele.
Impactul pozitiv al alegerii elementelor adecvate de branding
Elementele mărcii dvs. creează o identitate distinctă și memorabilă pentru ca marca dvs. să iasă în evidență față de concurență și să sporească recunoașterea mărcii . Ei spun o poveste despre cine ești ca marcă și ce valori reprezintă. Acest lucru îi va ajuta apoi pe clienți să decidă dacă doresc sau nu să facă afaceri cu dvs.
Nu numai atât, dar atunci când alegeți elementele potrivite pentru a vă reprezenta marca, acest lucru crește ratingul de încredere al mărcii dvs. Potrivit unui sondaj din 2022, 46% dintre consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru a cumpăra de la mărci în care au încredere.
Elementele dvs. de branding servesc drept ghid atunci când creați campanii de marketing robuste. Pe baza cine ești ca brand, poți țese povești care trezesc emoții publicului țintă, ceea ce afectează pozitiv vânzările. Un sondaj Nielsen a arătat că reclamele care generează răspunsuri emoționale peste medie din partea publicului lor provoacă o creștere cu 23% a vânzărilor.
Care sunt cele șase elemente cheie ale branding-ului?
Fiecare agenție de branding de succes știe că elementele mărcii merg împreună în armonie perfectă pentru a forma o strategie de brand diferențiată care captează atenția și induce un răspuns pozitiv în rândul publicului țintă. Să ne uităm la componentele cheie una câte una.
1. Identitatea de marcă
Aceasta se referă la componentele vizuale ale unei mărci, inclusiv logo-ul, tipografia, schemele de culori și grafica. Oamenii sunt creaturi vizuale, motiv pentru care acest aspect al elementelor de branding este cel mai larg recunoscut.
De exemplu, logo-ul companiei dvs. este o oportunitate de a pătrunde imaginea mărcii dvs. în memoria unei persoane. Prezentarea dvs. vizuală pe rețelele de socializare și pe site-ul companiei dvs. afectează modul în care consumatorii vă percep brandul. Trebuie luate în considerare și alte aspecte fizice, cum ar fi ambalajul produsului.
Deși se extinde dincolo de aceasta, identitatea mărcii dvs. este primul pas pentru a vă asigura că marca dvs. este recunoscută și de încredere.
2. Substanța de marcă
Substanța este esența mărcii dvs. – scopul, misiunea, viziunea, valorile și tot ceea ce reprezintă marca dvs. Dincolo de generarea de venituri, care sunt motivele pentru care există brandul? Cum speră să influențeze societatea și lumea în care trăim?
Optzeci și doi la sută dintre cumpărători cumpără de la mărci ale căror valori se aliniază cu ale lor. Acest lucru arată importanța definirii cu adevărat a substanței mărcii dvs. Pe lângă creșterea vânzărilor și a profitului, aceste elemente de branding servesc ca o busolă internă pentru liderii companiei atunci când iau decizii de afaceri critice.
3. Personalitatea mărcii
Acesta cuprinde un set de caracteristici umane care pot fi aplicate unui brand; de exemplu, tonul vocii, limbajul și arhetipul său . Cele mai bune mărci știu să tragă de coardele inimii publicului lor, să apeleze la miezul umanității lor și să emane caracteristicile de care sunt atrași.
Mai mult, limbajul unui brand este un instrument semnificativ pentru a ajunge la publicul vizat. De exemplu, folosirea unui limbaj formal către publicul greșit poate crea o deconectare; Între timp, limbajul informal care vizează publicul nepotrivit poate fi perceput ca neprofesionalism.
Mai simplu spus, personalitatea unui brand ajută la conectarea cu consumatorii la nivel uman.
4. Direcționarea mărcii
Acest element de branding presupune determinarea segmentului de piață pe care doriți să ajungeți. Înainte de a ști ce mesaje doriți să trimiteți, trebuie mai întâi să identificați ce caracteristici va avea publicul țintă.
Există mai multe componente ale acestui element, inclusiv vârsta, locația, venitul și trăsăturile de personalitate. Care sunt obiceiurile lor de cumpărare? De ce doresc să cumpere produsul sau serviciul pe care îl oferiți? Cunoașterea acestor informații vă va ajuta să transmiteți un mesaj mai puternic pentru a atrage clienții potriviți, crescând astfel ratele de răspuns și loialitatea mărcii.
5. Poziţionarea mărcii
Poziționarea ta ca marcă reprezintă principalul motiv pentru care consumatorii ar alege marca ta în detrimentul altuia. În esență, arată ceea ce te face diferit și unde poți fi creativ cu ideile tale branding .
Pentru a construi o poziționare puternică a mărcii, companiile ar trebui să înțeleagă cine este publicul lor, ce opțiuni există pe piață și cum pot oferi clienților lor un rezultat sau o experiență diferită. Înseamnă să vă cultivați vocea mărcii pentru a vă asigura că rezonează cu publicul dvs. într-o piață aglomerată, cu prea multe opțiuni.
Tesla este o companie cu poziționare puternică a mărcii. Deși poate fi văzut în mod obișnuit ca un producător de automobile, s-a impus și ca o companie benefică pentru mediu, cu o perspectivă futuristă.
6. Comunicarea mărcii
Pe cât de important este să identifici personalitatea și poziționarea mărcii tale, este la fel de important să dezvolți o strategie de comunicare eficientă. Care sunt elementele cheie ale brandingului în acest domeniu? Aceasta include numele mărcii, sloganul și cadrul de povestire.
Statisticile arată că povestirea crește ratele de conversie cu 30% . Acesta este probabil motivul pentru care 62% dintre marketerii B2B o consideră o strategie eficientă de marketing de conținut. Când creați un cadru de povestire, rețineți că eroul poveștii ar trebui să fie consumatorul, nu marca.
Aliniindu-se la tot ceea ce am spus până acum, comunicarea mărcii este eficientă atunci când este memorabilă și relatabilă.
Cum să alegeți elementele de branding care vă reprezintă cu adevărat marca
Strategia ta de branding nu trebuie să te coste un braț și un picior. Ideile de branding rentabile pot avea în continuare cel mai mare impact asupra mărcii dvs. Cu toate acestea, există câteva lucruri pe care trebuie să le luați în considerare atunci când alegeți elementele pentru marca dvs.
Semnificație
A avea o poveste semnificativă în spatele elementelor mărcii dvs. ajută la menținerea acestuia la pământ. Când elementele tale de branding rezonează cu publicul tău, devii mai demn de încredere.
Luați, de exemplu, logo-ul păsărilor de pe Twitter. Acest logo a fost creat pentru faimosul jucător de baschet, Larry Bird. Cu toate acestea, ar putea reprezenta, de asemenea, obiectivul platformei de a ținti în fiecare an un statut de campion în industria tehnologiei.
Memorabilitatea
Pe lângă faptul că este semnificativ, un element de marcă ar trebui să fie ușor de recunoscut și reținut, astfel încât să rămână în subconștientul consumatorului.
Gândiți-vă la logo-ul Nike: Swoosh. Este una dintre cele mai simple, dar cele mai recunoscute sigle la nivel mondial. Chiar și sloganul lor emană simplitate: „Doar fă-o”. Simplu, dar iconic.
Adaptabilitate
Atunci când alegeți elementele mărcii dvs., trebuie să luați în considerare longevitatea. Ele trebuie să rămână adaptabile și relevante, deoarece ar putea continua să reprezinte marca dvs. atâta timp cât durata de viață a acestuia.
De exemplu, fontul iconic al Coca-Cola a fost creat pentru prima dată în 1885, dar până în 1950 culoarea sa a fost schimbată de la negru la roșu. Poate că au schimbat schema de culori, dar fontul original este încă acolo și rămâne să fie unul dintre cele mai memorabile elemente de branding până în ziua de azi.
Simpatie
Deși urmăriți ca marca dvs. să fie memorabilă, ați dori ca aceasta să fie amintită din motivele potrivite. Prin urmare, elementele dvs. de branding trebuie să fie apreciate de publicul vizat.
Dacă proiectați un logo pentru o linie de îmbrăcăminte pentru copii, de exemplu, nu veți dori să adăugați elemente îngrozitoare. De asemenea, ar trebui să evitați orice elemente de marcă pe care publicul le-ar putea considera ofensatoare.
Transferabilitate
Acest atribut trebuie reținut dacă aveți intenții să vă extindeți brandul în viitor. Elementele ar trebui să fie ușor de transferat peste liniile de extensie, rămânând în același timp recunoscute ca parte a mărcii dvs. Puteți realiza acest lucru creând un nume cu un singur cuvânt sau având o schemă de culori consecventă în toate extensiile mărcii.
De exemplu, ne vom uita la numele și sigla mărcii Apple. Ca elemente, ele nu restricționează extensiile de produse ale mărcii. Ei pot lansa mai multe gadget-uri care poartă același nume și logo, păstrând în același timp relevanța și recunoașterea.
Cuvinte finale: Care sunt elementele de branding?
Semnul unei strategii excelente de branding este elementele de branding care se reunesc pentru a forma o identitate coerentă, relevantă și identificabilă. Cu toate acestea, rețineți că, chiar și fără aceste elemente de branding, definiți identitatea mărcii dvs. cu fiecare interacțiune de afaceri pe care o aveți cu clienții și modul în care le câștigați încrederea. Acestea fiind spuse, este la fel de important să vă susțineți identitatea mărcii, cât și să o construiți.