Expresia ikigai este japoneză și reflectă filosofia de a găsi sens în viață. Acest concept ne permite să găsim un scop atât în viața personală, cât și în cea profesională. Făcând acest lucru, ne putem crește bunăstarea generală. În mediul de afaceri, instrumentul crește șansele de a prospera și de a păstra clienții. Intelege mai bine!
Mult mai mult decât motivația, ikigai este ceea ce dă sens vieții. Având în vedere o realitate în care mulți profesioniști – inclusiv cei din mass-media – spun că sunt nemulțumiți și obosiți de viața lor de zi cu zi, a găsi un motiv în plus pentru a rămâne sănătoși în rutina ta este promițător, nu crezi?
Conceptul de ikigai poate fi aplicat și în afaceri. În această viziune, este necesar să descoperiți motivul pentru care compania dumneavoastră există. Acționarea din acest motiv aduce mai multă sănătate mediului și finanțelor. De asemenea, angajații se simt mai entuziasmați de atingerea țintelor. Clienții, la rândul lor, se simt mai predispuși să stabilească relații pe termen lung cu marca.
Pentru a afla cum să găsiți ikigai-ul agenției dvs., vom acoperi punctele de mai jos.
Ce este ikigai?
Ikigai este motivul nostru de a fi, sau acel motiv care ne face să ne trezim cu zâmbetul pe buze în fiecare zi. Pentru filozofia japoneză, toți o purtăm pe a noastră, doar faceți un efort pentru a o găsi.
Exprimarea este opusul conformismului și, ca atare, poate necesita ceva energie din partea noastră pentru a atinge obiectivele. Astfel, urmărirea scopului nostru nu este sensul de petrecere a timpului liber sau de odihnă .
Ikigai, în cele din urmă, este legat de starea noastră de spirit. Dacă lucrăm cu ceva, este pentru că ne aduce împlinire, nu doar câștiguri financiare . Pentru a-l găsi, este necesar să unim următoarele aspecte:
- pasiune — ceea ce îți place să faci;
- misiune — de ce are nevoie lumea;
- vocație — la ce ești priceput;
- profesie – de unde vine plata ta.
Care ar fi ikigaiul unei afaceri?
În ceea ce privește managementul afacerii , putem spune că ikigai este legat de business-ul de bază . Urmând aceeași idee pe care tocmai am discutat-o, este posibil să descriem:
- pasiune — ce fel de servicii iubesc agenția și echipa;
- misiune — de ce au nevoie clienții;
- vocație — tipul de muncă pe care echipa este competentă să o desfășoare;
- profesie — activitățile desfășurate de agenție care generează remunerație.
Business ikigai ar fi întâlnirea tuturor acestor puncte . Prin urmare, agenția ta trebuie să găsească ceea ce dă sens, împlinire și motivație . Nu este vorba doar de a vinde de dragul de a vinde, ci de a fi inovator și de a oferi soluții bune clienților.
Care sunt avantajele descoperirii lui?
A avea o afacere aliniată cu un scop este cheia succesului. Echipa lucrează cu mai multă motivație și începe să ofere servicii de mai bună calitate. Managerul, fiind conștient de această filozofie, are o cunoaștere mai profundă a companiei, putând interveni în punctele forte și punctele slabe ale acesteia.
Clienții, la rândul lor, se simt mai mulțumiți de ceea ce primesc, crescând șansele unei relații de durată. Toate acestea determină agenția să se dezvolte mai solid.
Ikigai pentru angajați: cum afectează compania?
Angajații oricărei companii sunt oameni care se trezesc devreme pentru a-și desfășura activitățile. Ei sunt direct responsabili pentru succesul companiei și pot transmite clienților un sentiment de realizare și bunăstare.
Ikigai pentru colaboratori este foarte important din multe puncte de vedere. În primul rând, dacă un angajat știe cu adevărat ce îl mișcă, ce îl face să se trezească devreme în fiecare dimineață, cu siguranță va fi mai mulțumit în îndeplinirea muncii sale, deoarece are obiective și știe că aleargă după ele.
În lumea corporativă, există mai multe elemente care pot provoca tulburări. Crize, mișcări ale pieței, fluxuri de lucru dezechilibrate și greșeli: toate acestea pot genera surprize negative și pot pune sub semnul întrebării dacă locurile de muncă sunt sigure.
Această nesiguranță creează stres pentru angajați. Faptul că nu știu dacă pozițiile lor vor fi menținute sau dacă își vor putea onora angajamentele face ca performanța lor să scadă.
Încă o dată, avantajul unui ikigai pentru angajați este evident. Dacă știu ce își doresc cu adevărat, aceste preocupări vor trece pe planul din spate, atenuând consecințele negative ale oricărei crize. Acest lucru, evident, se reflectă pozitiv în rezultatele companiei.
Pentru a aplica toate acestea în practică, este esențial să aveți un sector de management și resurse umane bine pregătit, până la urmă acești profesioniști sunt responsabili pentru transmiterea tuturor cunoștințelor despre acest concept.
Ei trebuie să lucreze împreună cu angajații, astfel încât acești profesioniști să poată identifica ce vor cu adevărat să facă, la ce sunt buni și la ce pot fi mai productivi. În plus, managementul trebuie să capteze aceste informații și să le folosească pentru a direcționa forța de muncă către zonele potrivite, optimizând chiar și gestionarea timpului .
Nu are rost să pui un angajat performant să îndeplinească o sarcină care nu-i place sau pe care nu o înțelege. Acest lucru va genera doar frustrare și scăderea veniturilor. Odată ce a fost identificat cel mai mare potențial al acestui profesionist, acest efort ar trebui concentrat pe căutarea unor rezultate mai bune.
De asemenea, este important să folosiți instrumente care îi ajută pe acești angajați să-și organizeze rutina, să urmărească și să aibă o mai bună vedere asupra muncii lor, la scară micro sau macro. Un astfel de instrument interesant este diagrama Gantt .
Agențiile de comunicare folosesc foarte mult această resursă, întrucât un proiect poate solicita eforturile multor colaboratori într-un mod sincronizat. Folosind Gantt, este posibil să vizualizați cu ușurință cum decurge munca în general, cu termenele limită și cu cei responsabili pentru fiecare acțiune.
Cum să explic ikigai colaboratorilor?
Ikigai este încă un concept nou în România. Pentru ca acesta să funcționeze în cadrul companiilor, este necesar să se facă eforturi pentru ca angajații să-l înțeleagă și să facă acest instrument util în viața de zi cu zi a companiei.
Deși fiecare ființă umană este unică și are propriul ikigai, oamenii fac parte din aceeași societate, iar acțiunile lor influențează colectivul – un factor care este și mai relevant atunci când vorbim despre contextul de afaceri.
Dacă toți angajații sunt centrați și în armonie cu tine, tendința este ca aceștia să trăiască într-un mod mai prietenos cu colegii lor . Aflați cum să prezentați ikigai echipei companiei.
Promovați aprecierea misiunii și viziunii companiei
Majoritatea organizațiilor fac o declarație despre misiunea și viziunea lor, care informează ce este afacerea și ce reprezintă aceasta în domeniul său. Cu toate acestea, multe companii folosesc această declarație doar ca un simbol, mai degrabă decât să o folosească ca instrument pentru a comunica scopul afacerii și pentru a stimula colaborarea între angajați.
De aceea, este foarte recomandată organizarea de evenimente care să promoveze aprecierea misiunii și viziunii companiei , în care managerii să explice ce înseamnă aceste aspecte și cum pot fi folosite zilnic pentru ca ikigaiul companiei să fie pus în practică. .
conduce de sus
Construirea unui mediu de lucru intenționat necesită angajament și acțiune din partea tuturor nivelurilor agenției. Pentru ca echipele să-și găsească scopul, este esențial ca liderii să se străduiască să-și găsească și să-și articuleze scopul ca persoană și ca profesionist.
De acolo, liderii își pot împărtăși experiența ikigai cu echipa lor, precum și pot sprijini alți profesioniști în găsirea scopului lor individual și colectiv.
Comunicați des scopul
Scopul companiei ar trebui comunicat frecvent, deoarece acest lucru ajută la încurajarea profesioniștilor să-l îmbrățișeze. Aceasta ar trebui să includă, de asemenea, dorința de a îmbunătăți viața profesională și personală a angajaților – aspecte care îi mențin pe angajați motivați în fiecare zi.
Înțelegerea și aprecierea deplină a scopului personal și al companiei este ceea ce le permite angajaților să depășească obstacolele, să-și mențină bunăstarea și să ajute afacerea să crească. Prin urmare, este important să tratăm ikigai nu doar ca pe un instrument de îmbunătățire a rezultatelor agenției, ci și ca pe o resursă care aduce beneficii tuturor sectoarelor vieții profesioniștilor .
Înțelegând și exersând ikigai personal și organizațional, o persoană se poate simți mai fericită, mai motivată, conștientă de pasiunile și abilitățile sale. Cu asta, ea își va vedea munca ca pe ceva plăcut, nu ca pe o obligație . Rezultatul este o convietuire mai sanatoasa si mai armonioasa acasa si la locul de munca.
Care sunt impacturile ikigai asupra climatului organizațional?
Climatul organizațional poate fi influențat în mai multe moduri. Riscurile pierderii locului de muncă, despre care am vorbit în subiectul anterior, sunt principalii factori care pot provoca turbulențe și pot dăuna climatului intern.
Explicația pentru aceasta se află în creierul uman. Practic, putem spune că creierul nostru procesează orice schimbare în două moduri: ca o amenințare sau ca o non-amenințare.
Când simțim amenințarea, avem eliberarea de cortizol, inducând stres într-un mod constant și progresiv, ducând la sentimente de epuizare, descurajare și frustrare.
Toate acestea generează un climat de neîncredere, sentimente negative și provoacă o productivitate scăzută, precum și nemulțumire.
Fiecare companie trebuie să gestioneze aceste emoții în mod obiectiv și transparent. Cu ikigai, fiecare angajat se va uita în interiorul său, căutând să-și înțeleagă valoarea pentru companie și găsind scopuri mai mari pentru munca sa.
Gândindu-ne la o agenție, rutina de lucru poate fi optimizată dacă oamenii implicați sunt concentrați pe activitățile potrivite, acelea în care sunt cu adevărat capabili să facă diferența, simțind plăcere și satisfacție cu el.
Ikigai ajută, de asemenea, la o mai bună echilibrare a activităților și contribuie la managementul agenției , o mai bună distribuție a sarcinilor și la crearea unui climat mai armonios.
Cum ajută ikigai să aducă un scop companiei dvs.?
Putem spune că ikigai adaugă suflet și scop în ceea ce facem. Aceasta include individul, ca colaborator, dar și compania, în obiectivele, misiunea, viziunea și valorile sale.
Analizând conceptul de ikigai , putem observa că acesta este împărțit în patru piloni principali :
- ce ne place să facem;
- impactul pe care vrem să-l avem;
- cât vrem să primim pentru el;
- dacă se pune accent pe excelenţă.
Acest lucru, proiectat într-o organizație, poate fi simplificat ca profesionalism, impact, creșterea afacerii și dezvoltarea oamenilor.
Toate acestea, dacă sunt făcute foarte bine, reflectă asupra tuturor acțiunilor importante ale companiei. Însăși definiția misiunii, valorilor și viziunii organizației se poate baza pe această analiză.
Trei întrebări simple, dar extrem de importante pot ajuta la adăugarea unui scop mai mult activităților unei companii.
- Ce facem?
- Cum facem?
- De ce facem asta?
Este interesant să vă reuniți echipa pentru a răspunde la aceste trei întrebări, ascultând fiecare punct de vedere, analizând diferitele puncte de vedere.
Această analiză poate demonstra factori foarte interesanți. Poate că angajații acestei companii fac activități care nu duc la ceea ce își doresc cu adevărat să realizeze.
Poate că ceea ce fac și motivele pentru care o fac nu sunt sincronizate și poate exista o lipsă de succes a unei companii — pe lângă un climat prost, din cauza sentimentului de a nu putea obține performanțe bune.
În acest fel, ikigai poate ajuta compania să își concentreze toate acțiunile pe ceea ce contează cu adevărat și pe ceea ce va genera mai multe scopuri și diferențe pe piață .
Aceste avantaje generează, de asemenea, beneficii în reținerea talentului și în angajarea mai bună pentru companie, deoarece oamenii se vor simți bine că fac parte din acea echipă, vor contribui mai mult și vor vedea valoarea muncii lor în întreaga afacere.
Cum să-l identifici în compania ta?
Din tot ce am discutat deja aici, trebuie să fi realizat cât de important este să descoperi ikigai-ul agenției tale, nu? Mai jos sunt pașii pentru a face acest lucru!
Consultați datele companiei
Când ne identificăm ikigai, avem nevoie de un mare exercițiu de autocunoaștere și reflecție. Pentru aceasta, este esențial să ne uităm în interior și să ne identificăm defectele și calitățile.
Din punct de vedere profesional, este, de asemenea, esențial să cunoașteți foarte bine compania. Un software de business intelligence ajută în această problemă, întrucât are rolul de a colecta, organiza și analiza toate datele generate, transformându-le în informații importante și strategice care ajută la luarea deciziilor.
Aceasta înseamnă că întregul flux de lucru al agenției dvs. trebuie analizat. Cu aceasta, obțineți informații relevante, cum ar fi profilurile clienților dvs., tendințele de consum, blocajele între activități, timpul de finalizare a proiectului și previziunile segmentelor, printre altele.
Reflectați asupra rezultatelor generate
Privirea performanței fiecărui angajat oferă, de asemenea, o perspectivă asupra abilităților echipei. Un kanban ajută în această problemă, deoarece organizează cu ușurință întregul flux de lucru, precum și ajută la controlul activităților și facilitează vizualizarea nivelului de productivitate.
efectua un benchmarking
Benchmarking-ul, la rândul său, ajută la o viziune mai largă asupra pieței muncii și a nevoilor acesteia. Odată cu cercetarea concurenților, este posibil să se perceapă aspecte precum obiectivele, nemulțumirile și nevoile publicului. Aceasta este o modalitate de a acționa în avans, pe lângă faptul că oferă claritate pentru misiunea de afaceri.
Cu practicile de benchmarking, poți găsi oportunități grozave pe care compania ta încă nu le explora și care, poate, reprezintă marea diferență în raport cu un concurent.
Acordați atenție feedback-ului clienților
Rolul dumneavoastră în management implică luarea în considerare a satisfacției clienților, deoarece aceasta va aduce o perspectivă asupra vocației și abilităților echipei. Adunați cât mai mult feedback posibil. Dacă nu le aveți, nu ezitați să le cereți.
Una dintre modalitățile de a face acest lucru este implementarea unui NPS ( Net Promoter Score ), o metodologie care măsoară nivelul de satisfacție și găsește promotori, neutri și detractori.
asculta echipa
Ascultarea echipei este, de asemenea, o modalitate de a cunoaște puțin despre realitatea afacerii. Dintr-o întâlnire, este posibil să faci brainstorming și să colectezi informații relevante.
Ideea este că, cu mai multe capete gândindu-se, creativitatea curge mai bine. Pentru ca tehnica să funcționeze, este important să încurajăm ascultarea fără critici , deoarece obiectivul principal este acela de a avea cât mai multe idei.
Echipa poate contribui și exprimându-și cele mai mari dificultăți și pasiunea în realizarea proiectelor pentru a găsi preferințe comune în acest context.
Adunați toate informațiile
Așa cum subliniem pe parcursul acestui conținut, trebuie să găsiți o legătură între patru puncte: pasiune, misiune, vocație și profesie. Urmând pașii anteriori, este posibil să aveți o cunoaștere mai profundă despre performanța afacerii. Nu uitați că această practică va necesita ceva curaj, deoarece pot fi necesare schimbări și decizii strategice .
Care sunt cele mai bune exemple de Ikigai pentru agenția ta?
În esență, ikigai umanizează relația dintre companie și angajații săi. Ținând cont de acest lucru, este necesar să se adopte acțiuni care să ajute angajații să se conecteze cu ei înșiși, cu colegii lor și cu compania. Consultați exemple bune pentru a vă inspira agenția.
1. Schimbați rutinele în afaceri și rotați angajații din diferite sectoare
Ați angajat un angajat cu referințe excelente, care se angajează în activitățile sale, dar nu cedează atât de mult pe cât se aștepta compania? Unul dintre motivele pentru care se întâmplă acest lucru poate fi faptul că este alocat într-un sector neadecvat pentru abilitățile și abilitățile sale.
Efectuarea unor schimbări de rutină în business și promovarea rotației angajaților din diferite sectoare este o inițiativă excelentă pentru a ajuta angajații să-și găsească scopul în cadrul agenției. Este de remarcat faptul că ikigai este opusul conformismului și pasivității. Atunci când au șansa de a descoperi ceva care îi pasionează cu adevărat, angajații își reînnoiesc energia și se dedică cu mai multă sârguință sarcinilor lor.
2. Asigurați o zonă rezervată pentru meditație
Datorită rutinei aglomerate a agențiilor, echipele trebuie să lucreze cu un program strâns pentru a livra proiecte de bună calitate într-o perioadă scurtă de timp, ceea ce ajunge să genereze stres. Pentru ikigai, graba este considerată ticălosul calității vieții. Acest lucru se datorează faptului că stresul cauzat de acesta are ca rezultat oxidarea organismului, ducând la îmbătrânirea prematură.
În timpul unei situații de conflict, înainte de a lua o decizie pripită, idealul este ca angajații să se oprească pentru a reflecta asupra celor mai bune acțiuni care trebuie întreprinse. Cu un spațiu rezervat meditației, oamenii vor putea să-și pună ordine în gânduri într-un loc liniștit, să reducă stresul și să ia decizii mai informate și mai sigure.
3. Desfășurați activități sociale în companie
Ikigai nu este doar un scop de viață sau o aspirație: este un mod de viață, care trebuie practicat în toate domeniile. Pe baza acestui fapt, desfășurarea de activități sociale care să permită angajaților să ajute comunitatea din jurul lor este o modalitate excelentă de a-i determina să își aplice scopul în viață dincolo de mediul de lucru.
Contribuind la bunăstarea celorlalți prin abilitățile lor personale și profesionale, angajații agenției se pot simți mai utili societății, fericiți și mulțumiți că acționează ca agenți ai schimbării pozitive în lume. Aceste sentimente reflectă, de asemenea, o performanță mai bună în activitățile de zi cu zi.
4. Încurajează prietenia în organizație
Prietenii sunt esențiali pentru a vorbi, a face schimb de experiențe, a dizolva preocupările, a râde și a ne ușura existența. Locul de muncă nu trebuie să fie un mediu greu, în care oamenii se întâlnesc doar pentru a-și îndeplini obligațiile profesionale. Când angajații stabilesc legături de prietenie, conviețuirea este mai armonioasă, există mai mult loc pentru rezolvarea conflictelor și încrederea în sine pentru a exercita creativitatea.
În acest sens, merită să investești în acțiuni care încurajează prietenia în cadrul organizației, precum crearea de spații de locuit relaxate, astfel încât angajații să se poată întâlni, să discute, să se distreze și să descopere afinități în timpul pauzelor.
5. Sărbătorește rezultatele obținute
Recunoștința pentru serviciile oferite de echipa ta este crucială pentru ca orice afacere să aibă succes. Recunoscând rolul echipei lor într-o realizare, managerii maximizează rezultatele, creând o cultură a împărtășirii și a sărbătoririi colective.
Caută să sărbătorești realizările echipei tale și să recunoști eforturile angajaților tăi. Aceste momente ajută profesioniștii să scoată pilotul automat, lăsând deoparte sentimentul că merg cu fluxul. Atitudini ca acestea îi fac pe oameni să realizeze că urmăresc scopul potrivit, în cel mai bun mod posibil.
Pentru filozofia japoneză, ikigai este secretul unei vieți mai pline și mai fericite. Aplicând conceptul afacerii, este capabil să se dezvolte mai sănătos și să obțină longevitate. Nu are rost să existe, trebuie să găsești satisfacție pentru a trăi bine și pentru a oferi clienților o experiență de neuitat.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.