Aveți îndoieli între internet sau TV pentru a difuza următorul anunț? Înțelegerea relevanței acestor mijloace de comunicare și care sunt nevoile companiei dvs. este esențială pentru a lua decizia corectă. Continuă să citești acest text și află ce să analizezi pentru a alege cel mai potrivit vehicul pentru afacerea ta!
Televiziunea a domnit mulți ani ca una dintre principalele mass- media , fiind responsabilă pentru catapultarea mărcilor și a produselor către succes. Cu toate acestea, odată cu apariția noilor tehnologii, precum internetul, telespectatorii au început să folosească alte vehicule pentru a consuma conținut. Ca urmare, optarea pentru internet sau TV este o întrebare recurentă în rândul companiilor care doresc să investească în acțiuni de publicitate.
Potrivit unui sondaj realizat, 74% dintre consumatorii brazilieni preferă cumpărăturile online . Pe de altă parte, un sondaj realizat de Ibope arată că televiziunea continuă să fie mijlocul de comunicare preferat pentru 63% din populație .
Datele de mai sus arată importanța diversificării tipurilor de media pentru a extinde raza de acțiune a mărcii – acest lucru se datorează faptului că aceste media se pot completa reciproc. De exemplu, un anunț TV poate duce la acțiuni care conduc compania online.
Pentru a face alegerea corectă atunci când vine vorba de a vă investi banii în publicitate, trebuie să luați în considerare câteva puncte pentru a înțelege care mediu este cel mai potrivit pentru afacerea dvs. și poate aduce rezultate mai bune.
Evoluția internetului și relația acestuia cu Digital Marketing
Internetul este un vehicul relativ recent, care a apărut în Statele Unite în 1960 și a ajuns în România în 1993. Totuși, evoluția sa constantă ne face să credem că este un instrument mai vechi, ceea ce se datorează vitezei cu care se transformă. și oferă noi posibilități utilizatorilor obișnuiți de internet și companiilor.
Ca urmare a popularizării sale, internetul a generat nenumărate oportunități pentru zona de Marketing , care a dat naștere Marketingului Digital — o zonă care se ocupă cu acțiuni specifice de comunicare pentru platformele virtuale.
În zilele noastre, odată cu interactivitatea și cantitatea mare de informații disponibile pe internet, consumatorul nu mai este pasiv, devenind mai critic . Acum, el se referă doar la mărcile care au credibilitate și autoritate pe piața lor.
Pentru a fi remarcate de utilizatorii de internet, companiile trebuie să investească din ce în ce mai mult în conținut , ceea ce ajută la atragerea de noi clienți și la construirea încrederii prin furnizarea de informații care sunt considerate relevante.
În acest sens, una dintre cele mai utilizate strategii este educația de piață. Odată cu adoptarea Inbound Marketing, organizațiile se pot poziționa pe web și își pot educa publicul țintă despre nișa lor de afaceri.
Scopul acestui instrument este acela de a clarifica îndoielile și de a permite consumatorilor să-și atingă obiectivele prin intermediul cunoștințelor oferite pe internet – ca să nu mai vorbim că permite și implementarea KPI-urilor pentru a măsura succesul activităților desfășurate.
Prin urmare, se poate spune că cel mai mare impact adus de evoluția internetului este producerea și disponibilitatea unor conținuturi specifice pentru mediul online și care sunt capabile să adauge valoare vieții de zi cu zi a consumatorului.
Rolul TV în acțiunile de marketing
Televiziunea este clasificată ca mass-media , adică un mijloc de comunicare în masă, ceea ce înseamnă că ajunge la consumatori la scară largă. Având în vedere acest lucru, continuă să fie important în acțiunile de marketing chiar și cu creșterea investițiilor în publicitate pe internet.
În zilele noastre, o inițiativă comună în rândul companiilor este de a-și lansa campaniile mai întâi pe Internet și apoi la TV. O astfel de postură arată că opinia utilizatorilor de internet asupra rețelelor influențează performanța mărcilor și este crucială pentru a determina tendințele.
Unul dintre principalii factori care menține relevanța televiziunii în zona de marketing este faptul că vehiculul s-a îmbunătățit în timp, având o capacitate mai mare de a măsura impactul campaniilor sale asupra publicului consumator . Pe de altă parte, mediile digitale au încă limitări pentru a verifica influența publicității virtuale asupra utilizatorului.
În plus, utilizarea televizorului în marketingul digital este din ce în ce mai comună, deoarece majoritatea canalelor oferă alternative pentru a interacționa cu telespectatorii prin intermediul platformelor virtuale.
Cel mai potrivit este că televiziunea și internetul sunt complementare, ceea ce garantează rezultate mai complete pentru marketingul companiilor. Este posibil să investiți în diseminare intensivă pe internet și să dezvoltați asistență digitală care încurajează interacțiunea publică cu marca, de exemplu.
Factori de luat în considerare atunci când alegeți internetul sau televizorul
Pentru a ști care, când și cum fiecare dintre aceste vehicule poate fi folosit în campaniile dvs. publicitare, este esențial să cântăriți adevăratele nevoi ale afacerii dvs. Vezi ce să analizezi pentru a lua o decizie corectă.
Comportamentul publicului țintă
Cine este publicul tău țintă? Ce interval de vârstă? Ce obiceiuri ai? Aceste întrebări sunt esențiale pentru a vă sprijini decizia.
O campanie destinată persoanelor în vârstă care se luptă cu internetul va funcționa cel mai bine la televizor.
Pe de altă parte, o campanie care vizează adolescenții, care sunt mai conectați și folosesc rețelele sociale în mod constant, tinde să fie mai eficientă atunci când este mediatizată pe platformele online.
obiectivul campaniei
Un obiectiv de campanie este punctul de plecare pentru alegerea media potrivită pentru anunțurile dvs. Prin urmare, verificați care este scopul campaniei, precum branding, creșterea vânzărilor, îmbunătățirea relațiilor cu consumatorii sau repoziționarea mărcii.
Dacă ideea este să afle cât mai mulți oameni care este noua poziționare a mărcii, de exemplu, poți alege să-l promovezi la televizor, care are o acoperire mai largă.
Însă, dacă intenția este consolidarea relației cu clienții, merită să apelezi la internet, care pune la dispoziție mai multe instrumente interactive, care permit publicului să fie auzit și companiei să răspundă rapid.
Domeniul dorit de dezvăluire
După cum se știe, televiziunea ajunge în masă la populație. Astfel, dacă agentul de publicitate dorește ca aceeași dezvăluire să fie făcută pentru un oraș sau o țară, cel mai potrivit este să facă reclamă la televizor.
Totuși, dacă anunțul își propune să vorbească unui public extrem de specific, poți paria pe publicitatea online. La urma urmei, pe Internet există posibilitatea de a programa reclame în funcție de obiceiurile utilizatorului de consum de conținut, locație și vârstă.
Un exemplu în acest sens este Facebook Ads, care asigură că campaniile unei companii sunt afișate direct în feedul publicului țintă, ceea ce favorizează interacțiunea utilizatorului cu marca.
Buget disponibil
Reclamele de televiziune sunt mai scumpe, variind în funcție de audiența radiodifuzorului. Cu cât un program TV are mai multă audiență, cu atât taxele sale de publicitate vor fi mai scumpe. Un anunț de 30 de secunde în prime time (de la 20:30 la 21:20) de la un radiodifuzor care este lider în audiență poate costa în jur de 800.000 de reale.
Această condiție face ca reclamele TV să fie mai folosite de mărcile mari, care au un buget mare de investit în publicitate.
Pe de altă parte, pentru companiile care lucrează cu un buget limitat, internetul este mai interesant , deoarece permite și o acoperire largă sau de nișă, dar la prețuri mai mici. Aici, investiția crește în funcție de numărul de utilizatori cărora le va fi afișat anunțul.
De fapt, este clar că internetul sau televizorul sunt mijloace foarte importante și eficiente de publicitate. Cu punctele menționate mai sus, îți este mai ușor să identifici care este cel mai bun canal de comunicare pentru compania ta, care asigură succesul campaniei și, în consecință, randamentul financiar așteptat.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.