La început, metodologia Agile a fost axată pe dezvoltarea de software. În zilele noastre, poate fi aplicat oricărui tip de afaceri, inclusiv agențiilor de comunicare. Beneficiile obținute sunt diverse.
Alegerea unui flux de lucru adecvat este ceva întotdeauna căutat de profesioniștii care sunt manageri de agenție. Agile este o metodologie care poate fi folosită în acest sens, având în vedere că poate face munca mai flexibilă și poate facilita managementul de proiect .
Despre asta vorbim în acest articol! În următoarele subiecte, vom explica mai multe despre ce sunt metodologiile agile , cum au apărut, care sunt principalele, avantajele pe care le oferă și cum sunt aplicate în agenții . Continuați să citiți și verificați!
Manifest Agile: Începutul tuturor
Manifestul Agile constă într-o declarație de valori , făcută în 2001, în Utah, în Statele Unite. Cu acea ocazie a avut loc o întâlnire între dezvoltatorii de software, care au definit metodologii agile cu o abordare mai ușoară și mai puțin birocratică.
Scopul Manifestului Agile a fost de a dezvolta un software bazat pe valori , care să facă activitățile mai strategice și mai puțin operaționale. Orientările pe care trebuie să le aibă metodologiile utilizate sunt următoarele:
- pariază mai mult pe interacțiunile dintre indivizi decât pe resursele folosite;
- acordarea mai multă atenție funcționării software-ului și mai puțină exhaustivității documentației;
- avand un accent mai mare pe colaborarea cu clientul , nu doar pe pariarea pe negocierea contractelor.
- având mai multă capacitate de a răspunde la schimbări decât doar urmărirea unui plan.
La început, Agile a fost folosit doar pentru dezvoltatorii de software. În zilele noastre, însă, metodologiile pot fi aplicate oricărei afaceri, inclusiv managementului agenției .
Principalele metodologii agile
De când au apărut până în prezent, mai multe metode agile au fost dezvoltate de profesioniști și teoreticieni din cele mai diverse domenii. Mai jos, vă prezentăm câteva dintre cele principale. Urma!
kanban
Dezvoltată de Toyota, metodologia Kanban constă în folosirea de carduri sau note lipicioase dispuse într-un loc astfel încât toți angajații companiei să le poată vizualiza .
Ideea este de a crea tabele în care activitățile sunt delegate angajaților , care pot face modificări pe măsură ce sarcinile sunt îndeplinite. În agenții, Agile este aplicat pe scară largă prin software de management , care prezintă această metodologie.
scrum
Pentru managementul proiectelor , una dintre cele mai comune metodologii agile este Scrum . În această metodă, munca este împărțită în cicluri, care se numesc sprinturi .
Scrum presupune că echipele nu știu cum va merge un proiect , de la început până la sfârșit, așa că este structurat astfel încât adaptările să poată fi făcute la jumătatea drumului.
Ideea este ca ciclurile de lucru (sprinturile) se desfășoară pe rând, angajații implicați luând note și corectând defecțiunile, astfel încât procesul să devină din ce în ce mai bine realizat și practic.
a se sprijini
Pentru companiile care trebuie să îmbunătățească managementul timpului , Lean este una dintre cele mai potrivite metode agile. Traducând literalmente această expresie, ar însemna „slab” în portugheză.
Lean se bazează pe simplificarea proceselor , astfel încât să fie folosite doar resursele necesare pentru realizarea proceselor. În acest fel, se evită pierderea de timp și materiale.
Unul dintre preceptele Lean este acela de a scurta traseele astfel încât fluxul de comunicare să fie eficient în echipă, evitând zgomotul care poate determina oprirea unui proces.
Aplicații de agenție: Agile are avantaje
Ceea ce susține funcționarea metodologiilor agile este lucrul împreună , lucru care este foarte necesar în agenții. În companiile de comunicare, sectoarele sunt foarte bine definite și depind unele de altele, așa că este important ca totul să fie întotdeauna foarte bine aliniat.
Într-o agenție, Agile este o metodologie bună . Descoperă mai jos principalele avantaje!
independența echipei
Cu metodologii agile, procesele sunt bine definite și fiecare angajat al agenției știe care sunt sarcinile sale .
Astfel, aceștia câștigă mai multă autonomie pentru luarea deciziilor și procesele se desfășoară mai rapid.
Îmbunătățiri în comunicare
Comunicarea este, de asemenea, îmbunătățită, așa cum am explicat. Deoarece totul este documentat și procesele sunt scurte , zgomotul este inexistent.
În plus, toți membrii echipei pot urmări activitățile în ansamblu, cunoscând întregul ciclu de execuție. Acest lucru evită blocajele și oferă o mai bună înțelegere a proiectului.
Definirea clară a obiectivelor
Prin utilizarea metodologiilor agile, există mai multă colaborare între toate părțile implicate în proces – în ceea ce privește profesioniștii agenției și clienții.
Toate acestea clarifică întreaga echipă cu privire la obiectivele clientului. Este destul de clar dacă o campanie este mai axată pe vânzări sau pe relații , de exemplu. Astfel, eforturile pot fi îndreptate în mod corect.
Aplicarea metodelor agile în agențiile de comunicare
După cum puteți vedea, aplicarea metodelor agile este o alegere bună pentru agențiile de comunicare. Pentru a profita la maximum de ele, trebuie efectuată o bună planificare strategică și un studiu pentru a afla care este cea mai bună modalitate de a alege.
Există mai multe metodologii agile și fiecare dintre ele se poate potrivi mai bine în anumite situații. Este interesant că se efectuează un studiu al tuturor fluxurilor și proceselor agenției, precum și simulări ale modului în care acestea ar fi aplicate în Kanban, Scrum, Lean și alte metode Agile.
În acest fel, este posibil să ai o viziune mai concretă despre care dintre ele este cea mai potrivită pentru agenția ta , facilitând alegerea afacerii tale.
Acum știi: într-o agenție, Agile este o metodologie bună. Este suficient să știți care dintre metode este cea mai interesantă pentru companie și să începeți dezvoltarea. Vrei să faci asta cu echipa ta? Rezultatele vor fi cu siguranță foarte pozitive!
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.