Este important să știi cât costă să angajezi un influencer, deoarece ar trebui să facă parte din planul de marketing al unei agenții. În această postare, vă arătăm beneficiile acestui tip de parteneriat și cum să găsiți cel mai potrivit influencer pentru fiecare campanie.
Pentru a avea succes, o agenție trebuie să investească mult în marketing. Aceasta este modalitatea de a atrage noi clienți și de a-i păstra pe cei care sunt deja în bază. Prin urmare, mijloacele de comunicare care sunt mai aliniate cu realitatea audienței lor trebuie incluse în planificarea financiară , care include influenți. Dar cât costă să angajezi un influencer ?
Înainte de a vorbi despre asta, este important să ne amintim că, de mulți ani, companiile și agențiile au rămas concentrate pe publicitatea tradițională : televiziune, radio, ziare, reviste și reclame publicitare, printre altele. În secolul 21, aceste media au început să împartă spațiu cu digitalul.
Astfel, site-urile web, blogurile, rețelele sociale, podcasturile, videoclipurile, conținutul interactiv și altele asemenea fac acum parte din strategia de marketing a multor corporații. Dar lumea online le-a adus oamenilor o întrebare: între un brand care îmi spune că e bun și o persoană care îmi recomandă acel brand pentru că este chiar bun, care valorează mai mult?
Astfel, au apărut influencerii digitali. Prin canalele lor de internet, acești oameni sunt capabili să ajungă la un public mare dornic să asculte ceea ce au de spus și de a recomanda, ceea ce ajunge să deschidă posibilități pentru afaceri.
Care sunt avantajele angajării unui influencer digital?
Să vedem principalele beneficii de a avea un influencer ca aliat în promovarea ofertelor tale.
Public implicat
A dedica timp și efort acțiunilor de marketing digital și a avea rezultate reduse este foarte frustrant. La urma urmei, oamenii nu vă cunosc întotdeauna marca, ceea ce necesită mai multă muncă pentru a construi credibilitatea.
Prin urmare, acesta este un avantaj al influencerilor: publicul este angajat și dispus să urmeze sfaturile pe care le aduc , sporind rezultatele.
acoperire mai mare
Cei care se asociază cu influenți văd adesea o creștere semnificativă a gradului de conștientizare combinat. Dacă ideea este să generezi mai mult trafic pe site-ul tău , mai mulți urmăritori pe rețelele de socializare sau mai multe vânzări, acest impact se va vedea cu siguranță după ce influencerul va fi mediatizat.
Cu toate acestea, este important să rețineți că acest „boom” poate apărea mai puternic în primele zile în care brandul dumneavoastră este mediatizat , și nu într-un mod permanent.
Public segmentat
Un alt beneficiu este acela de a cunoaște cu exactitate ce public urmărește influențatorul, deoarece acesta este același care va fi afectat de promovarea mărcii tale .
Astfel, este posibil sa verifici din timp daca are profilul ideal pentru a consuma produsele sau serviciile oferite de firma ta.
Rezultate măsurate
După cum am spus la începutul acestui articol, agențiile și companiile obișnuiau să investească exclusiv în publicitate tradițională ; astăzi, o fac simultan cu acțiunile digitale.
Spre deosebire de magazinele tradiționale, rezultatele influențelor sunt măsurabile. Acest lucru se datorează faptului că, întrucât platformele utilizate sunt online, acestea pot transmite numărul de persoane la care a ajuns prin acțiunea care v-a promovat marca .
valoare negociabilă
Dacă un cuvânt cheie are un anumit cost pe clic (CPC), aceasta este suma pe care va trebui să o plătiți pentru a vă configura campania Google Ads . Nu este negociabil.
Nu așa stau lucrurile cu un influencer. Deși fiecare are un tabel de valori, acești profesioniști tind să fie mai flexibili în închiderea unui preț care să beneficieze ambele părți . De fapt, despre asta vom vorbi acum.
Cât costă să angajezi un influencer?
După cum spuneam, pe piața influencerilor nu există o masă fixă, dar, în medie, angajarea acestui tip de serviciu variază în funcție de profilurile și valorile de mai jos:
- 5k până la 10k urmăritori: 100 USD — 500 USD;
- 10k până la 25k urmăritori: 500 $ – 800 $;
- 25.000 până la 50.000 urmăritori: 800 USD — 1.500 USD;
- 50.000 până la 100.000 de urmăritori: 1.500 USD – 2.000 USD;
- 100.000 până la 250.000 de urmăritori: 2.000 USD — 6.000 USD;
- 250.000 până la 1 milion de urmăritori: 6.000 USD — 10.000 USD;
- 1 milion sau mai mulți urmăritori: începând de la 10.000 USD.
Dar ce determină aceste prețuri?
Înainte de a încheia un contract cu o persoană influentă, trebuie să iei în considerare anumite puncte pentru a afla dacă prețul oferit are sens.
Prima este platforma pe care se va face dezvăluirea , deoarece valorile pot fi diferite în funcție de canalul ales. Oricât de creativ ar fi, o dezvăluire pe Facebook sau Twitter este de obicei mai mică decât pe YouTube , de exemplu.
Numărul de urmăritori este un alt punct care trebuie analizat, însă, fără a neglija angajamentul pe care influencerul îl are cu ei . Până la urmă, nu vrei ca produsul sau serviciul tău să fie oferit unor profiluri false, care fac doar numere, nu?
În cele din urmă, închiderea negocierii direct cu influencerul sau cu o agenție care se ocupă de imaginea lor publică aduce și o diferență de preț, întrucât compania percepe cu siguranță o sumă suplimentară pentru această intermediere.
Care sunt zonele care angajează cei mai mulți influenceri astăzi?
De altfel, există mai multe zone care mizează pe serviciile influencerilor , de la companii care lucrează cu oferta de produse care pot fi achiziționate cu un singur clic până la cele care mizează pe servicii mai complexe.
De aceea, pe platforme precum Instagram și YouTube, puteți vedea oameni care au milioane de urmăritori care promovează totul, de la cursuri de engleză până la instrumente de management financiar personal sau corporativ.
Cum să găsești influencerul ideal pentru agenția ta?
Pentru a angaja influențatorul potrivit, trebuie să verificați care dintre ele utilizează un mediu care comunică cel mai bine cu publicul dvs. Oricât de mult unii sunt mai populari – și este tentant (și costisitor) să-i faceți să vorbească despre marca dvs. – aceasta poate să nu fie cea mai bună strategie.
Acesta este motivul pentru care unele companii ajung să cheme micro-influenceri . Și nu pentru că percep prețuri mai ieftine, ci pentru că au un public calificat care se potrivește bine produsului pe care îl vindeți.
Apropo, aceasta este o altă caracteristică a zonelor care angajează influenceri: majoritatea companiilor oferă produse în loc de servicii. La urma urmei, atunci când este afectat de vârful unei persoane influente, publicul tinde să dorească să verifice oferta imediat. Când vine vorba de un produs disponibil pentru cumpărare online, șansele de creștere a vânzărilor sunt mari.
Dacă vorbești despre un serviciu care necesită contactul unui consultant comercial, nu înseamnă că vânzarea nu va avea loc, dar probabil că prospectul își va pierde o parte din entuziasmul pe care l-a avut atunci când influencerul a transmis recomandarea.
Urmând sfaturile din acest articol și înțelegând cât costă să angajezi un influencer, poți să o faci corect. Vă reamintim, însă, că acesta este un proces care trebuie optimizat în mod constant, ca și alții care fac parte din managementul dumneavoastră.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.