Lanțul valoric poate ajuta la îmbunătățirea experienței clienților dvs. și poate oferi rezultate și mai bune. În acest sens, este important să știi să-l folosești pentru a te diferenția de concurență și a crește în nișa ta într-un mod consistent.
Activitatea antreprenorială implică o mare colecție de tehnici care urmăresc să ofere valoare publicului său, fie prin marketing, fie prin alte activități. O modalitate de a înțelege modul în care aceste procese interacționează între ele și produc beneficii pentru public este din lanțul valoric.
Această resursă arată modul în care compania se organizează pentru a furniza soluții și pentru a obține un avantaj competitiv. Folosindu-l în afacerea dvs., puteți identifica oportunitățile de piață pentru a vă diferenția de concurență și pentru a obține o creștere rapidă în segmentul dvs.
Cu intentia de a va ajuta sa aplicati acest concept in companie si de a genera un avantaj incontestabil fata de concurenti, am pregatit continut special.
Ce este lanțul valoric?
Lanțul valoric este o metodologie utilizată pentru coordonarea proceselor și maparea avantajelor competitive ale corporației . Acest instrument a fost creat în 1985 de Michael Porter, unul dintre profesorii de seamă de la Harvard Business School.
Funcția sa principală este de a dezvălui toate activitățile pe care corporația le produce pentru a genera valoare publicului și de a stabili legăturile dintre companie și publicul său. Prin consolidarea legăturilor, este posibilă dezvoltarea unor avantaje competitive pentru instituție, contribuind la creșterea afacerii și a profiturilor acesteia.
Fiecare companie are o propunere de valoare, adica avantaje exclusive in ceea ce priveste produsele si serviciile oferite. Acest lucru este perceput de client prin crearea de soluții inovatoare, servicii eficiente și dezvoltarea de produse sau servicii capabile să abordeze durerea publicului.
În acest fel, se poate stabili că lanțul valoric este un set de procese interconectate — prin legături — necesare pentru a permite o percepție pozitivă a clienților în raport cu soluțiile dezvoltate de organizație.
Care este scopul ei?
Lanțul valoric permite companiei să înțeleagă puțin mai mult despre funcționarea organizației și să știe cum să-și alinieze procesele productive și strategice . Aceasta înseamnă că afacerea obține o viziune cuprinzătoare asupra procedurilor și managementului primar.
Prin adoptarea unor astfel de schimbări, corporația contribuie la dezvoltarea unei propuneri de valoare pentru clienți și este capabilă să își optimizeze analiza SWOT. Punctele forte identificate prin această metodologie pot fi exploatate în strategiile de marketing digital ale afacerii .
In acest fel, pe langa contributiile directe ale modelului la imbunatatirea performantelor companiei, poti realiza in continuare mari diferentiate pentru realizarea de campanii si lansarea proiectelor in piata.
Care sunt activitățile lanțului valoric?
Pentru a clarifica modul în care funcționează modelul lanțului valoric, putem identifica ce elemente îl compun. Michael Porter a creat o divizie teoretică care ajută la înțelegerea acestui proces în companie, împărțind-o în două mari grupuri: activități primare și de suport. Uite!
activitati primare
Activitățile primare reprezintă orice acțiune care produce beneficii directe pentru clienții companiei . Sunt cunoscute și ca procese de bază, deoarece sunt legate de furnizarea de valoare publicului:
- Logistica de intrare: se referă la achiziționarea de inputuri sau contractarea de servicii care trebuie transformate în produse, pentru a face față durerii unui client;
- operațiuni: toate procedurile legate de crearea produselor, cum ar fi producția, asamblarea, ambalarea și alte etape interne;
- logistica outbound: toate activitatile legate de livrarea produselor, de la sistemul de distributie pana la termenele care se practica in politica companiei;
- marketing și vânzări: cuprinde toate activitățile care atrag, atrag și păstrează clienții. Acest pas este esențial pentru a crește baza și a păstra publicul care cunoaște deja brandul ;
- servicii: se referă la suportul oferit în timpul și după vânzare, inclusiv îndrumări adecvate privind utilizarea corectă a articolelor achiziționate și monitorizare astfel încât consumatorul să mențină relația cu marca.
Activități de sprijin
În timp ce activitățile primare au un impact direct asupra experienței clienților , activitățile de asistență au scopul de a genera valoare indirect, deoarece lucrează pentru a susține procesele primare ale companiei :
- infrastructură: se referă la managementul administrativ, juridic și financiar al afacerii, oferind suport pentru toate celelalte domenii care au legătură directă cu clienții;
- Managementul resurselor umane: presupune recrutarea si selectia de noi angajati, pe langa procesul de formare si dezvoltare;
- dezvoltare tehnologică: această metodă se referă la activitățile primare de sprijinire a procesului prin intervenții tehnologice, cum ar fi automatizarea sarcinilor și centralizarea datelor;
- achizitie/achizitii: presupune achizitionarea de materii prime, negocierea cu furnizorii si cautarea de noi inputuri pentru procesul de productie.
Care sunt etapele unui lanț valoric și cum se realizează?
Acum că știi care sunt activitățile lanțului valoric, ce zici să înveți cum să faci una eficient pentru a maximiza rezultatele în compania ta? Pentru a ajuta la atingerea acestui obiectiv, am pregătit câteva sfaturi și pași. Verifică-l mai jos.
Identificați evoluțiile
Pentru a realiza un lanț valoric care funcționează cu adevărat, este necesar să identifici activitățile importante în favoarea creării unui produs sau serviciu care să diferențieze compania și să obțină rezultate bune în segmentul tău. Astfel, astfel de sarcini pot fi separate în câteva categorii pentru a facilita munca și a identifica punctele relevante. Sunt ei:
- activități directe: aici, vei clasifica sarcinile care adaugă valoare clientului fără a depinde de altele care se află în lanțul valoric. În acest sens, în această clasificare pot fi incluse acțiuni bune de marketing și o echipă de vânzări bine pregătită, care generează rezultate, de exemplu;
- activități indirecte: acestea sunt responsabile pentru a se asigura că cele anterioare se desfășoară fără adversitate. De exemplu, oferirea de instruire în vânzări și planificare de marketing fac parte din această categorie;
- asigurarea calitatii: acestea sunt sarcini care certifica ca totul se desfasoara conform standardului stabilit, si sunt importante pentru obiectivul de atins.
În acest fel, este necesară stabilirea sub-activităților care generează valoare în toate activitățile primare ale companiei. De exemplu, puteți defini modul în care departamentul de marketing ar trebui să acționeze astfel încât afacerea să aibă mai multe clienți potențiali și să genereze mai multe vânzări. Este de menționat că activitățile de mai sus trebuie identificate cu obiectivul de a genera valoare în companie.
Analizați valoarea și costurile
În această etapă a creării lanțului tău valoric, ai nevoie de ajutorul echipei tale pentru a veni cu idei despre cum este posibil să generezi valoare pentru clienți în fiecare dintre activități și, în consecință, să te asiguri că compania încântă toți consumatorii. De exemplu, puteți reuni echipa de asistență pentru un brainstorming.
Astfel, acumulează idealuri pentru a adăuga valoare în această etapă a companiei sale. În acest fel, este posibil să te bazezi pe experiența celor care sunt implicați zilnic în afacere .
După această parte, este necesar să analizăm sugestiile și să verificăm dacă acestea generează vreun avantaj competitiv și care sunt costurile implementării lor în organizație. Cu aceasta, puteți înțelege dacă activitatea este prea costisitoare și dacă va ajuta compania să profite mai mult. Dacă se obțin rezultate pozitive cu acesta, merită să vă gândiți la urmărirea implementării.
verifica conexiunile
Cu ideile și activitățile identificate și analiza costurilor efectuată, următorul pas este identificarea conexiunilor dintre aceste sarcini. Astfel, înțelegeți cum sunt interconectate aceste sarcini și cum vor afecta rezultatele afacerii dvs.
Acest pas poate dura mai mult decât ceilalți și trebuie să acordați o atenție deosebită identificării conexiunilor. Prin urmare, este important să aveți și ajutorul angajaților instruiți.
Căutați oportunități de a crea valoare
Cu toți pașii anteriori finalizați, este timpul să găsiți ce poate fi optimizat pentru a genera și mai multă valoare pentru clientul dvs. Astfel, evaluați activitățile și căutați oportunități de îmbunătățire a tuturor sectoarelor organizației.
În acest fel, puteți crește vânzările, optimiza procesele interne și livrați ceea ce este mai bun pentru clientul dvs., pentru a obține profituri bune la cel mai mic cost posibil.
Ce avantaje poate genera lanțul valoric?
Acum că știți care sunt pașii pentru a crea un lanț valoric și a optimiza activitățile pe care le desfășurați în companie, ce ziceți de a descoperi beneficiile aplicării acestei metodologii în afacerile de zi cu zi? Vezi beneficiile.
Posibilitate de îmbunătățiri
Aplicând acest concept în organizația dumneavoastră, obțineți o viziune largă și sistemică asupra activităților desfășurate zilnic. Astfel, poate identifica punctele greșite și poate lucra pentru a le optimiza, oferind tot ce este mai bun consumatorilor săi.
Prin urmare, întreabă-te care sunt factorii care influențează negativ afacerea ta și împiedică creșterea vânzărilor și a organizației tale să obțină rezultate mai expresive. Având un lanț valoric bine conceput, ești capabil să identifici astfel de aspecte și, în consecință, să te apropii de soluția pentru ele.
Adică, lanțul valoric oferă mai multă putere de a analiza întreaga sa structură, ajutând la găsirea defectelor, erorilor și oportunităților de îmbunătățire a acțiunilor întreprinse în diferite sectoare ale companiei.
Optimizarea în soluționarea cererilor
Având mai multe informații despre fluxul activităților din viața de zi cu zi a companiei, puteți optimiza procesul de luare a deciziilor și puteți rezolva toate solicitările care apar rapid . În plus, merită să te bazezi pe datele colectate pentru a avea mijloace și mai eficiente de a servi clienții.
Cu acesta, este posibil să dezvoltați procese astfel încât sarcinile să se întâmple mai fluid, pe lângă identificarea aspectelor care adaugă valoare clienților și rezolvă problemele pe care le prezintă companiei dumneavoastră.
Un alt punct interesant este că permite identificarea cauzelor întârzierii în soluționarea cererilor. Astfel, echipa ta știe exact ce trebuie să facă și cum să o facă, astfel încât clienții să plece încântați după ce ți-au contactat afacerea.
Avantaj competitiv
Doriți să vă diferențiați afacerea de concurență? Vrei ca acțiunile tale de publicitate să aibă rezultate care să genereze un avantaj și să câștige clienți? Prin intermediul unui lanț valoric, acest lucru este posibil.
De exemplu, imaginați-vă că sectorul de marketing al companiei dumneavoastră adoptă o astfel de strategie. Astfel, atunci când rulați o campanie, puteți utiliza lanțul valoric pentru a identifica ce a fost făcut bine și ce a mers prost în timpul execuției acesteia. Cu asta, data viitoare vei putea corecta greșelile și vei începe să te diferențiezi de concurenții tăi, obținând cote de piață mai mari și rezultate și mai impresionante.
Un alt punct este că această metodologie permite observarea oportunităților în raport cu ceea ce este prezentat pe piață și concurenți. Cu aceasta, explorezi avantajele competitive și iei conducerea spre dominarea segmentului în care operezi.
Luare a deciziilor îmbunătățită
Prin identificarea factorilor care vă pot afecta negativ afacerea și a punctelor care generează oportunități de îmbunătățire a companiei și de generare de valoare pentru client, luarea deciziilor devine mai ușoară. În plus, este posibilă încorporarea acestor informații pentru a finaliza planificarea organizației.
Cu el, puteți avea mai mult control, puteți înțelege ce procese trebuie restructurate și ce investiții au sens pentru a obține rezultate mai bune. Lanțul valoric poate servi ca o hartă pentru a ajuta managementul în luarea deciziilor , oferind o modalitate practică de a crește percepția consumatorilor asupra valorii și de a îmbunătăți acțiunile întreprinse.
Prin urmare, pentru a obține o creștere în companie și a optimiza rezultatele cheltuind puțin, adoptarea lanțului valoric este o alternativă foarte interesantă. Îți permite să identifici punctele care dăunează rezultatelor tale și să găsești oportunități de a-ți lăsa concurenții în urmă, obținând dominație pe piața în care activezi.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.