Chiar dacă munca se face acasă, este esențial ca aceasta să răspundă în continuare bine cerințelor agenției. Dacă mai aveți îndoieli cu privire la modul în care acest lucru poate fi realizat eficient, continuați să citiți acest articol pentru a afla cum să faceți o muncă bună de la biroul de acasă în agenții.
Munca la birou la domiciliu devine din ce în ce mai frecventă în agențiile de comunicare sau marketing, mai ales în aceste vremuri de COVID când mulți oameni au început să lucreze de acasă. Dar care sunt cele mai bune practici în acest tip de muncă care garantează o mai mare proactivitate ?
Pentru a răspunde la această întrebare, am scris acest articol, astfel încât proprietarii de agenții sau managerii să-și poată ghida membrii să lucreze productiv de acasă.
ce este biroul de acasă
Când vorbim despre biroul de acasă, ne referim la lucrul de acasă. Practic, munca nu este foarte diferita fata de munca standard efectuata in interiorul unui birou, in afara de faptul ca angajatii isi fac toate sarcinile in interiorul locuintei.
Oricât de mult mai există oameni care consideră acest lucru ciudat pentru că sunt obișnuiți să-și facă treaba într-un mediu corporativ, trebuie să recunoaștem că aceasta este o modalitate care este din ce în ce mai prezentă în viața oamenilor și în modus operandi al companiilor.
Biroul de acasă nu este o vacanță
Acesta este un punct de care toată lumea ar trebui să fie conștientă în timpul aplicabilității sale: biroul de acasă nu înseamnă vacanță. Tocmai pentru că unii oameni cred că lucrul de acasă face sarcinile mai flexibile și chiar îngăduitoare, acest punct trebuie întărit.
Oricât de mult tentația de a dormi puțin mai mult și a lăsa munca care ar trebui făcută dimineața pentru mai târziu, după orele de lucru, aceasta nu este o practică bună. Pe lângă perturbarea obiceiurilor de muncă, indisponibilitatea poate deranja și alte persoane care au nevoie de angajat să rezolve o problemă în orele în care toată lumea lucrează.
Cum ar trebui făcut biroul de acasă
Pentru ca lucrarea de home office sa fie bine executata este necesar sa ai definit in prealabil momentul la care se va efectua lucrarea si de asemenea punctul casei in care se va efectua.
Cei care locuiesc într-o casă mare sau un apartament cu un dormitor suplimentar îl pot transforma într-un mediu de lucru pentru ca celelalte persoane care locuiesc acolo să știe că acesta este locul și timpul lor dedicat sarcinii lor de muncă .
Disponibilitate
De asemenea, este important să te arăți disponibil pentru ca colegii și clienții să știe că pot conta pe tine atunci când este nevoie, chiar dacă lucrezi de acasă.
Pentru aceasta, fii mereu conectat la intranetul agenției și, de asemenea, la chat-ul dacă este folosit pentru contact intern. Starea online indică disponibilitatea, astfel încât toată lumea să poată înțelege că persoana care o are activă este disponibilă să vorbească. Pe de altă parte, oricine se află într-o întâlnire o poate schimba în ocupată sau absentă.
Diferența dintre timp liber și muncă
Pentru unii oameni, a putea lucra de acasă este o mare provocare. Cu puțin timp în urmă v-am sugerat să alegeți o cameră din casă pe care să o dedicăm muncii, dar cum rămâne cu cei care nu au această opțiune pentru că locuiesc în locuri mici precum o chicinetă?
Nu, soluția nu este să lucrezi în baie, ci să știi să faci diferența între muncă și timpul liber, chiar dacă mediul este același. Oricât de mult o persoană este obișnuită să vizioneze seriale și filme online , de la 9:00 la 18:00, de exemplu, de data aceasta nu pot include astfel de activități.
La început e greu, dar este o chestiune de obișnuință până te obișnuiești.
Importanța proactivității
Conceptul de proactivitate se referă la acțiunile întreprinse rapid și strategic. Prin urmare, într-o agenție, o persoană proactivă este cea care poate prevedea problemele și poate lua toate măsurile necesare înainte ca acestea să apară.
Așadar, câteva sfaturi pentru a fi proactiv la locul de muncă sunt:
- anticipează problemele și soluțiile respective;
- fii conștient de motivațiile tale profesionale;
- investiți în cunoștințe noi în interiorul și în afara pieței dvs.;
- să aibă o viziune sistemică asupra tuturor activităților agenției;
- confruntați cu o problemă bruscă, concentrați-vă pe soluția imediată.
Pentru ca munca de acasă să fie la fel de eficientă ca ceea ce se face la birou, este esențial să păstrați un accent pe proactivitate.
6 practici pentru lucrul de la biroul de acasă
Acum haideți să vedem care sunt cele mai bune practici pentru lucrul de acasă pe care le puteți transmite echipei dvs.
1) Organizare
Organizarea este primul sfat, deoarece este fundamental. Pentru ca acest lucru să se întâmple, organizează toate sarcinile pe care trebuie să le faci zilnic, precum și momentele în care trebuie îndeplinite.
Google Calendar este folosit foarte mult pentru acest tip de organizație, dar este foarte ușor să-l sabotezi, nu-i așa?
2) Infrastructură adecvată
Un alt punct important pentru a face o muncă bună de la biroul de acasă este să ai toate condițiile necesare pentru aceasta. Putem începe cu ergonomia , adică ansamblul de practici care vizează sănătatea lucrătorului în timpul îndeplinirii sarcinii, mai ales dacă este în fața calculatorului.
Dacă o persoană petrece 8 ore pe zi stând și utilizând computerul, de exemplu, este necesar să știți cum să reduceți consecințele pe care acest lucru le poate aduce asupra sănătății sale, așa cum subliniem în acest articol .
Instrumentele de lucru trebuie, de asemenea, să fie în ordine, care includ un laptop, căști și alte dispozitive necesare. O conexiune bună la internet este, de asemenea, importantă, mai ales dacă slujba vă cere să discutați cu clienții sau cu alți membri ai echipei.
3) Scopuri și obiective
Cei care lucrează în agenții cu siguranță trebuie să își atingă obiectivele , indiferent de sectorul în care își desfășoară activitatea. Atat service cat si marketing, vanzari, finante au un numar care trebuie atins lunar pentru a asigura cresterea constanta a companiei.
Un sfat pentru a vă asigura că obiectivul este atins la sfârșitul lunii este de a-l împărți în obiective zilnice sau săptămânale. De exemplu: dacă un agent de vânzări trebuie să aducă venituri de 10.000 R$, el poate lucra cu un obiectiv săptămânal de 2.500 R$. Un analist de marketing care trebuie să genereze 1000 de clienți potențiali pe lună se poate concentra pe atragerea a cel puțin 34 de clienți potențiali pe zi.
4) Flux de lucru bine structurat
Un flux de lucru se referă la pașii necesari pentru automatizarea proceselor de lucru pentru a distribui sarcinile pe care trebuie să le facă toată lumea și regulile pentru a face acest lucru.
În agenții, multe departamente lucrează împreună, fiecare responsabil pentru un pas într-un proces. Activarea unui nou client este un exemplu, deoarece în el avem:
- analistul de marketing generează MQL-uri pentru agenție;
- reprezentantul comercial servește unul dintre MQL-uri și vinde un serviciu recurent;
- departamentul financiar înregistrează acest client și efectuează prima taxare;
- analistul de succes al clienților integrează noul client.
Toți acești pași fac parte dintr-un flux de lucru care trebuie bine construit, astfel încât toată lumea să fie conștientă de responsabilitățile lor.
5) Controlul activităților
Folosind același exemplu de mai sus, este esențial ca fiecare parte să aibă controlul deplin asupra activităților necesare pentru ca munca să decurgă bine, altfel întregul proces este subminat.
Imaginează-ți dacă analistul de marketing nu reușește să întreprindă toate acțiunile pentru a genera oportunități, dacă agentul de vânzări nu contactează toți clienții potențiali și îi lasă pe cei care așteaptă un contact de la agenția sa în mâini, dacă departamentul financiar uită să taxeze un client și curând.
6) Măsuri de performanță
Măsurarea performanței acțiunilor întreprinse este obișnuită în agenții și acest lucru ar trebui intensificat atunci când vine vorba de lucrul de acasă. La urma urmei, în timp ce unii oameni se simt mai productivi când lucrează de acasă, alții se simt mai relaxați, ceea ce poate interfera cu munca.
Astfel, măsurarea performanței asigură că lucrarea se desfășoară bine, indiferent de locație, este o bună practică. Aceasta include atât măsurători cantitative – precum obiectivele mai mici pe care le-am menționat mai devreme – cât și cele calitative – care pot verifica cât de productivă a fost sau va fi o zi, întâlnirile stand-up sunt foarte eficiente în acest sens.
Transmițând aceste practici angajaților tăi, șansele ca aceștia să facă o treabă bună de acasă vor crește. În acest fel, proprietarul sau managerul agenției se poate concentra pe controlul programului de lucru pe care angajații îl fac acasă.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.