Este momentul pe care l-ați așteptat cu toții: Dezvăluirea noului site web pe care l-ați conceput pentru clientul dvs.
Deși este o ocazie interesantă, este, de asemenea, una care poate fi foarte emoționantă pentru întreaga echipă implicată în construcție. Dezvoltarea site-ului web necesită săptămâni (dacă nu luni) de muncă grea, deci ce se întâmplă dacă clientul tău urăște produsul final?
Cum remediați problema? Este ceva ce echipa ta ar fi putut face pentru a preveni feedback-ul negativ în primul rând?
Răspunsul la toate aceste întrebări este simplu – comunicarea clară este cheia pentru a debloca o dezvăluire de succes a designului web. Exact ce trebuie comunicat și când poate fi greu de determinat pentru echipele de cont și pentru designerii web.
Din fericire, echipa noastră are ani de experiență în navigarea în acest proces, astfel încât să vă putem ajuta să înțelegeți cum să pregătiți modul corect pentru lansarea site-ului web al clientului dvs.
Înainte de a dezvălui site-ul web al clientului dvs….
Înainte de a sosi ziua cea mare, este esențial să facilitați întâlniri multiple cu clientul dvs. prin toate etapele procesului de proiectare web. Menținerea comunicării cu clientul prin construirea va ușura toate aprobările.
În timp ce faceți acest lucru, țineți cont de următoarele sfaturi pentru a vă asigura că dezvăluirea este cât mai reușită posibil:
- Programează întotdeauna o întâlnire sau un partajare de ecran. Nu trimiteți niciodată un link către clientul dvs. și nu permiteți-i să navigheze pe un site web care se află în primele etape de dezvoltare. Prin programarea unei întâlniri în persoană sau a unui partajare a ecranului, deții controlul asupra pe care trebuie să se concentreze clientul și în ce fază. Acest lucru vă va împiedica să fiți copleșit de feedback irelevant cu privire la aspectele site-ului care nu sunt încă pe deplin dezvoltate.
- Explicați raționamentul din spatele designului dvs. Asigurați-vă că clientul înțelege de ce ați ales anumite aspecte ale designului și modul în care acestea se raportează la cerințele lor originale de proiectare. Acest lucru îi va ilustra clientului că îi ascultați cu atenție nevoile și că găsiți soluții adecvate. De asemenea, vă oferă posibilitatea de a vă concentra asupra elementelor cheie care ar trebui să fie puncte focale pentru construcție.
- Stabiliți așteptări pentru feedback-ul clienților. De multe ori, clienții doresc să vă ofere feedback într-o singură întâlnire deodată. Asigurați-vă că înțeleg că aceasta nu este acea întâlnire. Mai degrabă, acesta este momentul să vă concentrați devreme pe anumite elemente pentru a preveni transmiterea caracteristicilor nedorite la produsul final. Comunicați-i clientului că va primi toate linkurile după întâlnire, astfel încât să poată oferi o listă mai detaliată de feedback.
- Stabiliți obiectivele întâlnirii în prealabil. Acest lucru se întoarce la punctul nostru anterior privind stabilirea așteptărilor în ceea ce privește feedback-ul. Este esențial ca clientul dumneavoastră să înțeleagă care sunt obiectivele dumneavoastră pentru această întâlnire specială și că această întâlnire este în principal pentru a confirma alinierea la direcția inițială de proiectare. Momentul pentru o dezvăluire completă a site-ului va veni mai târziu.
- Asigurați-vă că clientul dumneavoastră înțelege pașii următori. Poate fi necesar să programați întâlniri ulterioare similare cu acestea pentru a vă asigura că construirea site-ului îndeplinește așteptările. Oferiți clientului dvs. un interval de timp clar pentru elementele care vor fi revizuite la ce intervale, precum și când va avea loc dezvăluirea finală.
Poate părea obositor să parcurgeți acest proces de revizuire pentru fiecare element, dar acesta este cel mai bun mod de a vă asigura că toate aspectele designului web îndeplinesc cerințele clientului. Repetați procesul de câte ori este necesar pentru ca proiectul să funcționeze fără probleme.
În timpul dezvăluirii designului web…
Odată ce simțiți că site-ul este într-o stare bună pentru a prezenta produsul final, este timpul să programați marea dezvăluire. Când pregătiți dezvăluirea site-ului, asigurați-vă că începeți prin a revizui site-ul actual.
Includerea acestei revizuiri alăturate sau înainte și după a modului în care arăta anterior site-ul va oferi o comparație vizuală excelentă. Această recenzie oferă posibilitatea de a prezenta ceea ce nu a funcționat la versiunea anterioară, astfel încât ei sunt mai încântați să vadă ce ați făcut pentru ao îmbunătăți.
Îndrumarea clienților prin site-ul lor
În timpul întâlnirii de dezvăluire, asigurați-vă că ați evidențiat elementele cheie care au fost specificate în cerințele inițiale ale proiectului ale clientului dvs. Asigurați-vă că știu exact unde sunt aceste caracteristici cheie, astfel încât să aibă încredere că nevoile lor au fost îndeplinite.
Pe măsură ce parcurgeți site-ul web, prezentați alte elemente pe care le-ați adus în designul final care se aliniază și mai mult cu obiectivele proiectului. Acest lucru arată clientului dvs. că nu numai că ați ascultat care au fost nevoile lor inițial, dar că ați găsit modalități de a le depăși.
Păstrarea controlului asupra conversației
În timp ce scopul acestei întâlniri este acela de a măsura satisfacția clientului cu rezultatul final, acum nu este momentul să te apuci prea mult de toate detaliile esențiale. Dacă conversația dvs. începe să rătăcească la nivel granular, regăsiți-o anunțându-le că puteți discuta detalii mai fine și îmbunătățirile necesare mai târziu.
După ce arăta clientului dvs. site-ul web…
Acum, că dezvăluirea s-a terminat și că ți-ai prezentat clientul prin noul lor site web, începe procesul esențial: interpretarea feedback-ului.
După dezvăluire, evaluați reacția inițială a clientului și identificați punctele de îngrijorare care ar putea necesita îmbunătățiri. Din nou, încercați să mențineți feedback-ul la un nivel ridicat în timpul întâlnirii de dezvăluire, stabilind următorii pași pentru modul în care intenționați să primiți note sau editări și să rezolvați orice probleme.
Comunicați cu clientul dvs. cum ați dori ca acesta să ofere feedback detaliat cu privire la elemente specifice de design/funcționalitate și programați întâlniri ulterioare pentru a analiza împreună îmbunătățirile.
Tratați aceste întâlniri ulterioare într-un mod similar cu cele pe care le-ați susținut în timpul fazei de proiectare timpurie, concentrându-vă asupra elementelor specifice, mai degrabă decât captarea feedback-ului holistic.
Nu fi surprins dacă trebuie să te întorci la planșa de desen pentru a avea grijă de articolele trecute cu vederea sau de solicitările de modificare a designului de ultimă oră. Uneori, ceea ce un client a crezut inițial că își dorește ajunge să nu corespundă așteptărilor sale, fără nicio vină a ta. Rămâi calm, nu-l lua personal și găsește modalități de a comunica și de a colabora mai eficient pentru a-și reda viziunea unică.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.