Adoptarea unei poziții strategice bune ajută agențiile să ia cele mai bune decizii în cele mai variate sectoare.
Când o agenție plănuiește o campanie pentru un client, este indicat să se facă cercetări asupra mijloacelor de comunicare pe care publicul firmei contractante le accesează cel mai mult, nu-i așa? Pe lângă aceste cunoștințe, este necesară și înțelegerea poziționării strategice care ar trebui adoptată.
Poziționarea strategică poate fi dezvoltată în mai multe moduri, concentrându-se pe prețul serviciilor sau produselor, beneficiul oferit, diferențierea competitivă etc. Pentru agențiile de comunicare , înțelegerea acestei probleme este fundamentală, astfel încât să știe să se poziționeze pe piață și, de asemenea, să dezvolte acțiuni bune în relația cu clienții.
În continuare, vom explica mai detaliat ce este poziționarea strategică și de ce este importantă. De asemenea, vom prezenta principalele tipuri care pot fi dezvoltate. Continuă să citești și verifică-l!
Înțelegeți ce este poziționarea strategică și importanța acesteia
În cartea sa „ Ascensiunea și căderea planificării strategice ”, teoreticianul Henry Mintzberg definește strategiile ca fiind planuri pe care managementul de vârf al companiilor le are pentru a obține rezultate mai eficiente pentru îndeplinirea misiunii și a obiectivelor lor generale.
În acest sens, autorul explică că poziționarea strategică este modul în care o companie ar trebui să acționeze pentru a adăuga un avantaj competitiv . Mintzberg subliniază, de asemenea, că strategiile trebuie înțelese ca un proces complex.
Pentru Mintzberg, strategiile au 5 definiții, pe care le numește cei 5 P. Acestea sunt următoarele:
- plan: strategia este un ghid pentru ceva de realizat;
- pretext: strategia este o manevră de a concura cu concurenții;
- model: strategia este realizată prin convenție sau forță culturală stabilită;
- poziție: strategia își propune să se poziționeze într-un fel în fața celor mai diverse audiențe;
- perspectiva: strategia ridică intențiile colective cu privire la comportamentul anumitor publicuri de a înțelege cele mai bune decizii care pot fi luate.
Când vorbim despre poziționarea strategică, este interesant să ne uităm și la viziunea adusă de autorii Wright, Kroll și Parnell, în cartea „ Management strategic: concepte ”. Ei înțeleg că strategia implică dezvoltarea unei poziții organizaționale, care se bazează pe analiza mediului intern și extern.
Aceștia spun, așadar, că pentru a defini o bună poziționare strategică este recomandat să aveți o viziune amplă asupra resurselor de care dispune compania, a publicurilor sale și a scenariului în care își desfășoară activitatea . Înțelegerea acestui lucru este necesară și pentru a se putea face ajustări specifice, astfel încât rezultatele să fie și mai pozitive.
Descoperiți cele 4 tipuri principale de poziționare strategică
Înțelegerea diferitelor tipuri de poziționare strategică este relevantă, astfel încât agențiile de comunicare să poată dezvolta o bună planificare media și alte activități pentru ei înșiși și, de asemenea, pentru clienți.
În cele ce urmează, le vom prezenta pe cele principale. Uite!
1. Pe baza prețului
Strategiile pot fi dezvoltate pe baza prețului, adică a sumei plătite pentru un anumit produs sau serviciu. În acest tip de strategie, este esențial să se facă o bună lucrare de branding cu brandul.
Este cazul, de exemplu, al genților Gucci. Acestea tind să coste mult mai mult decât alte mărci, dar prețul lor este legat de simbolologia mărcii, care reprezintă lux și rafinament.
2. Bazat pe diferențierea competitivă
În strategiile de poziționare bazate pe diferențierea competitivă, mărcile trebuie să lucreze la ceea ce au mai bine pentru a se diferenția de concurență . Pentru a descoperi această diferență, publiciștii și relațiile publice dezvoltă adesea sesiuni de brainstorming .
Un exemplu clasic al acestui tip de strategie de poziționare este marca de electrocasnice Brastemp. Este foarte probabil să fi urmărit deja reclamele TV, oameni în situații spunând că așa ceva „nu e așa un Brastemp”.
Această expresie a devenit o expresie populară, care face parte din viața de zi cu zi a oamenilor și arată cum acest brand este văzut cu superioritate, cu un diferențial competitiv.
3. Pe baza monopolului unui segment de piata
Strategiile bazate pe monopolul unui segment de piață sunt puse în practică atunci când o companie, intenționat sau neintenționat, monopolizează un anumit sector, adică devine singura care oferă un anumit produs sau serviciu .
În Brazilia , un exemplu de monopol este Petrobras, care realizează 98% din rafinarea combustibililor vânduți în Brazilia . În aceste situații, munca de comunicare este mult mai concentrată pe relațiile publice și relația cu clienții și alte părți interesate decât pe publicitate. Acest lucru se datorează faptului că companiile nu au nevoie să facă publicitate pentru a vinde, deoarece nu au concurență.
4. Pe baza beneficiului oferit
De asemenea, este obișnuit ca companiile să aibă o poziționare strategică în funcție de beneficiul oferit. În aceste situații, managementul mărcii se realizează cu accent pe rezultatele pe care le vor experimenta clienții atunci când folosesc un anumit produs sau serviciu .
Nike, de exemplu, a făcut o treabă grozavă în cele mai diverse mass-media, concentrându-se pe sănătate și pe îmbunătățirile pe care sportul le poate aduce oamenilor. În acest fel, cine cumpără tenișii mărcii, de exemplu, nu cumpără doar un pantof, ci cumpără un beneficiu, care va fi obținut la utilizarea produsului respectiv.
Acestea sunt câteva dintre principalele tipuri de poziționare strategică care pot fi urmate de mărci. Acum că știi despre ei, este mai ușor să planifici acțiuni pentru diferiții clienți ai agenției tale. Pentru aceasta, resursele tehnologice, cum ar fi software-ul de management și metodologiile agile, precum kanban , pot ajuta.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.