Într-o epocă în care se vorbește atât de multe despre stres, depresie și anxietate, siguranța psihologică a devenit și mai urgentă în cadrul companiilor.
Conceptul, creat de profesorul Amy Edmondson de la Harvard Business School, în 1999, este legat de un set de acțiuni întreprinse de organizații pentru a-și menține mediile sănătoase, fără teamă și tensiune.
Pentru ca acest lucru să devină o realitate în cadrul întreprinderilor, este nevoie de un lider excelent . Oamenii din fruntea afacerii trebuie să știe cum să facă față numeroaselor provocări corporative și să mențină echipele unite și încrezătoare. Astfel, pe lângă creșterea productivității , cifra de afaceri a angajaților va fi mult mai mică.
În acest articol, vom vorbi despre factorii care afectează siguranța psihologică a organizațiilor și despre cum să le facem față pentru a obține rezultate bune. Citește mai departe!
Ce poate genera insecuritate și cum se introduce securitatea psihologică la locul de muncă?
management prost
Una dintre cele mai mari probleme în acest scenariu este lipsa unui management eficient . A te gândi doar la rezultate numerice bune, oricât de mult ar fi ele obținute, poate costa prea mult o companie.
Este necesar să se elaboreze acțiuni care să genereze un climat de bunăstare la locul de muncă. Un bun exemplu în acest sens este promovarea evenimentelor interne care arată importanța angajaților, precum și crearea de programe de stimulare.
Managementul ineficient nu ține cont de oameni. El caută mereu creșterea companiei, fără să-și dea seama că nu se poate fără munca întregii echipe.
lipsa de conducere
Și ce cauzează managementul prost? Lipsa de conducere. Asta nu înseamnă că companiile nu au funcții de conducere, ci mai degrabă că consiliul de administrație nu se comportă așa cum ar trebui. Ea nu este conștientă de responsabilitățile sale de protector al sănătății fizice și psihice a angajaților din mediul de lucru.
În mai multe cazuri, liderii sunt preocupați să-și atingă obiectivele și uită de ființa umană care trebuie să le îndeplinească. Sunt tratați ca niște adevărate mașini, fără sentimente sau dorințe proprii. Ei nu sunt luați în considerare în nevoile lor și sunt pedepsiți pentru micile eșecuri și nu sunt lăudați pentru marile succese.
În agențiile de comunicare , acest tip de mediu poate fi și mai dăunător. Într-un loc în care creativitatea este esențială, cum să o avem sub presiune și autoritarism violent? Cum să te gândești să curgă liber într-un spațiu opresiv? Fără autonomie la locul de muncă ?
Prin urmare, este esențial să îi puneți pe cei care sunt cu adevărat pregătiți să guverneze o companie în fruntea afacerii. Nu este vorba doar de a fi un profesionist eficient, care să-i domine aria de lucru, ci și de cineva cu latura umană atinsă, preocupat de cei din jur. Astfel, lucrurile devin mult mai armonioase.
În acest sens, citirea cărților despre leadership poate ajuta foarte mult. În acest tip de conținut, este posibil să găsiți diverse informații și considerații despre ce înseamnă să fii un bun manager și cum să devii unul.
Absența planului de carieră
Lipsa securității psihologice este adesea legată și de lipsa de perspectivă în companie. Atunci când un profesionist nu are un plan de carieră, acesta poate suferi de o serie de posibilități privind propriul viitor.
Stresul poate apărea, de exemplu, pentru că persoana se simte complet stagnată. El nu poate ști sigur dacă va avea șansa de a urca în funcție, când și dacă va putea obține câștiguri mai mari ulterior. Astfel, el rămâne fără să știe ce să facă și cu multe îndoieli, chiar dacă ar trebui să rămână sau nu în companie. Toate acestea îți afectează mintea și pot interfera direct cu productivitatea ta.
În plus, lipsa unui plan de carieră duce la nemulțumire, element periculos pentru siguranța psihologică. Munca de dragul muncii, fara placere si determinare, genereaza sentimente negative, defetiste, care fac rau angajatului care o simte si altora, care ajung sa fie contaminati de gandurile celuilalt.
instabilitate financiară
În mai multe companii, problema plății salariului nu este foarte bine definită. Mulți oferă o remunerație compatibilă cu productivitatea, dar într-un mod imprevizibil. A nu ști cât poți câștiga la sfârșitul lunii aduce sentimente de nesiguranță, stres și chiar teamă de a nu putea plăti facturile.
Același lucru este valabil și atunci când vorbim despre întârzierea plăților. Companiile trebuie să fie foarte atente cu foaia, acordându-i întotdeauna prioritate. În caz contrar, pe lângă nemulțumirile generate, pot apărea probleme și mai mari, chiar de natură juridică.
Faceți clar câștigurile medii ale oamenilor atunci când acestea sunt variabile (în funcție de comisioane/cereri) și onorați-vă plățile. Nu permiteți un climat de nesiguranță să se instaleze în legătură cu viața financiară. Acest lucru l-ar putea determina pe angajat să experimenteze conflicte în diverse domenii ale vieții și chiar să-și compromită siguranța psihologică într-un mod profund.
dialog inexistent
Lipsa de transparență este un alt punct care merită o atenție deosebită din partea companiilor. Mai mulți dintre ei întocmesc planuri și iau decizii complet verticale, fără să-și facă griji pentru angajați.
Mai mult decât atât: organizațiile comunică adesea greșit, nu explică motivul anumitor atitudini și creează o atmosferă care afectează foarte mult siguranța psihologică a oamenilor.
Lucrul fără a înțelege ce se întâmplă în companie este supărător. În plus, face loc teoriilor conspirației, conversațiilor paralele greșite, printre alte situații total negative și inutile.
Pentru a preveni acest lucru, fiți transparent. Arată încotro se îndreaptă afacerea, care este viziunea organizației cu privire la diverse probleme și ce pași intenționează să facă în fața unor provocări. Evident, nu toate informațiile ar trebui să fie disponibile pentru toată lumea, deoarece multe sunt confidențiale, dar să fie cât mai deschise.
Siguranța psihologică este esențială pentru buna funcționare a companiilor. În acest sens, un bun management al resurselor umane poate ajuta cu acțiuni axate pe un leadership mai bun și promovarea bunăstării generale. A avea feedback de la angajați este, de asemenea, esențial pentru a ști cum se simt și, astfel, pentru a putea satisface nevoile lor. Acest lucru face chiar și cifra de afaceri mult mai mică.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.