Închiderea unei companii este un proces birocratic care necesită mai multe procese. A sti cum sa actionezi in acel moment este esential pentru a evita durerile de cap. În acest articol, vei afla despre pașii necesari pentru această procedură și vei urma sfaturile care pot împiedica agenția ta să ajungă în această situație.
Deschiderea unei noi afaceri este un moment plin de entuziasm și așteptări. Cu toate acestea, în timp, aceste sentimente pot lăsa loc îngrijorării și dezamăgirii de a nu obține rezultatele dorite. A trebui să închidă o companie din cauza lipsei unei planificări adecvate și a unui management financiar bun a devenit obișnuită în România, așa că este necesar să fim conștienți pentru a evita această situație.
Atunci când alegeți să vă închideți activitățile, este esențial să fiți la curent cu pașii birocratici care trebuie urmați pentru ca acest proces să se desfășoare corect, pentru a preveni impunerea de amenzi și implicații legale.
De ce se închid companiile în România?
Potrivit unui sondaj realizat, 60% dintre compani își închid porțile după ani de funcționare. Pe lângă concurența puternică, aceasta este legată și de nepregătirea antreprenorului de a face față pieței. Vedeți câteva dintre principalele motive pentru care afacerile se închid.
Lipsa unui plan de afaceri
Planul de afaceri este un instrument care orientează managementul companiei . Fără el, devine imposibil să faci proiecții pe termen scurt, mediu și lung și este dificil să analizezi informații importante despre produse, servicii și oameni pentru a lua decizii asertive.
Cu cât un plan de afaceri este mai detaliat, cu atât îți va fi mai ușor să-ți înțelegi nișa și să ai succes în zonă.
Absența planificării strategice
Considerată pilonul oricărei întreprinderi, planificarea strategică ajută la creșterea sustenabilă a companiei. La urma urmei, el determină ce ar trebui făcut, din ce motive și cum ar trebui să fie executat.
Pentru a fi eficientă, resursa trebuie să stabilească scopuri și obiective, precum și termene limită pentru îndeplinirea acestora. Astfel de note servesc la ghidarea deciziilor managerilor, făcându-i să răspundă așteptărilor companiei.
dezorganizare financiară
Una dintre cele mai grave greșeli făcute în managementul afacerilor este dezorganizarea financiară. În primul rând, este necesar să aveți în vedere că în primele luni profitul poate fi mai mic decât cheltuielile, și este necesar să aveți capital de lucru până când veți începe să câștigați suficient pentru a acoperi costurile de exploatare.
Este esențial să separați conturile personale și cele de afaceri pentru a evita retragerile care compromit bugetul agenției. Este recomandat să înregistrați și să monitorizați toate tranzacțiile financiare pentru a înțelege câți bani intră și ies din casa de marcat și, prin urmare, pentru a face orice ajustări.
ignoranta pieței
Pentru a intra pe o piață este esențial să aveți cunoștințe aprofundate despre cum funcționează. Cei care nu sunt conștienți de nișa lor nu vor ști cum să facă față profilului de consumator, vor avea dificultăți în recunoașterea cererilor și au tendința de a ceda concurenței.
Cu o cercetare de piață detaliata, este posibil sa cunosti procesele de afaceri, care sunt interesele publicului tau tinta si sa analizezi calitatea produselor si serviciilor disponibile, ceea ce iti permite sa faci imbunatatiri continue.
neînțelegeri între parteneri
Alegerea partenerilor săi trebuie să fie prudentă, întrucât neînțelegerile din mijlocul drumului împiedică conducerea companiei, putând duce chiar la conflicte juridice.
Prin urmare, atunci când optezi pentru un parteneriat, caută parteneri care să fie în concordanță cu linia ta de gândire și analizează dacă profilul profesional al persoanei este potrivit pentru tipul de afacere care va fi deschisă.
Ce este nevoie pentru a închide?
La fel in care se intampla in deschidere, pentru a inchide o firma este necesara si urmari o serie de proceduri. Nerespectarea acestor procese poate duce la amenzi și datorii mari. Pentru a preveni acest lucru, urmați instrucțiunile pas cu pas pentru închiderea activităților de mai jos.
1. Faceți Terminarea Socială
Atunci când compania este condusă de parteneri, aceștia trebuie să semneze un proces-verbal de închidere a companiei și ulterior să oficializeze Încetarea socială. Acest document explică motivele care au dus la încetarea parteneriatului și modul în care activele companiei vor fi împărțite între părțile interesate.
2. Plătiți datoriile de asigurări sociale
Luați legătura cu Securitatea Socială și solicitați Certificatul de Debit Negativ, care se eliberează gratuit. Efectuați acest proces chiar dacă nu aveți un angajat, deoarece pot exista datorii restante legate de impozitele de asigurări sociale.
Dacă observați probleme în așteptare, trebuie doar să programați o întâlnire la Serviciul Federal de Venituri din orașul dvs. pentru a rezolva problema.
3. Consultați FGTS în așteptare
Nu uitați să solicitați Certificatul de bună stare de la Fondul de indemnizație de încetare.
4. Ștergeți primăria și statul
Demiterea companiei este de o importanță capitală pentru ca proprietarul să nu mai primească noi datorii. Pentru a face acest lucru, contactați Departamentul de Finanțe al orașului dvs., deoarece fiecare municipalitate are procese diferite.
Verificați dacă agenția plătea taxe municipale, cum ar fi taxa pe servicii de orice natură (ISS). Dacă nu există taxă în așteptare, solicitați anularea înregistrării companiei la primărie.
Apoi, căutați Departamentul de Trezorerie al statului dvs. și anulați înregistrarea de stat. Odată realizat acest lucru, agenția va analiza situația întreprinderii în ceea ce privește Taxa de Circulație a Bunurilor și Serviciilor (ICMS) și, dacă aceasta este la zi, va proceda la închiderea afacerii.
5. Verificați taxele federale
Intrați pe site-ul web Federal Revenue și solicitați Certificatul de datorii aferente creditelor fiscale federale și datoriei active ale Uniunii. Acest document dovedește că societatea a fost regularizată în mod corespunzător cu Guvernul Federal.
6. Depuneți cererea de dosar a actelor de stingere
Mergeți la Camera de Comerț unde a fost înregistrată societatea și depuneți cererea de depunere a actelor de stingere. Va fi necesară prezentarea tuturor certificatelor obținute în etapele anterioare, pe lângă plata unei taxe a cărei valoare este diferită pentru fiecare stat. În cele din urmă, instituția va da un termen limită pentru ca solicitarea dumneavoastră să fie îndeplinită.
7. Ștergeți CNPJ
Ultimul pas constă în înregistrarea CNPJ, care se poate face direct pe site-ul Federal Revenue folosind softul PGD-CNPJ, pus la dispoziție de instituție și care emite Documentul de bază de intrare (DBE), care trebuie semnat de proprietar și parteneri cu semnătură legalizată.
O altă alternativă este să solicitați această radiere la Board of Trade, dacă are un acord cu Federal Revenue Service. În general, perioada de anulare este de trei zile.
Cum să scapi de faliment?
Facturile dvs. sunt strânse și vă luptați deja să mențineți compania în funcțiune? Calmează-te, cu grija potrivită este posibil să recuperezi afacerea și să revii la profit . Iată câteva dintre cele mai bune sfaturi pentru agențiile care doresc să scape de faliment.
angajeaza un contabil
La începutul companiei, gestionarea conturilor poate părea simplă. Cu toate acestea, pe măsură ce întreprinderea crește și dobândește noi responsabilități, menținerea controlului financiar poate deveni complexă.
Ținând cont de acest lucru, angajează un contabil care să se ocupe de numerele tale și de obligațiile fiscale. Astfel, garantezi indeplinirea responsabilitatilor tale financiare si te poti concentra pe activitatea principala a agentiei.
Monitorizați fluxul de numerar zilnic
Fluxul de numerar concentrează toate mișcările financiare ale companiei într-o perioadă de timp, arătând intrările și ieșirile de bani și posibilele blocaje. Cu el puteți verifica dacă obiectivele de creștere sunt atinse sau nu.
În plus, prin monitorizarea zilnică a fluxului său de numerar, managerul poate lua decizii mai informate și poate face mai puține greșeli. De exemplu, dacă descoperiți că o zonă se confruntă cu costuri excesive, puteți defini măsuri de economisire.
Renegociază-ți datoriile
A avea o relație bună cu creditorii tăi poate salva agenția. Faceți întâlniri cu furnizorii dvs. pentru a vă renegocia datoriile, căutând sume și termene care sunt bune pentru ambele părți și care pot fi respectate.
Este important să respectați acordurile stabilite, altfel veți pierde încrederea creditorului și nu veți mai putea face noi negocieri în viitor.
Pentru ca această strategie să funcționeze, se recomandă restructurarea bugetului companiei pentru a afla care sunt cerințele și a enumera prioritățile financiare ale acesteia.
Eliminați cheltuielile inutile
Chiar dacă par lucruri mici, câteva modificări simple se pot adăuga la economii mari la sfârșitul lunii. Faceți-vă angajații conștienți de importanța stingerii luminilor în locuri bine luminate în timpul zilei, economisind apă și telefon, de exemplu.
Efectuarea activităților manuale poate necesita mult timp și bani. Prin urmare, este recomandabil să vă automatizați procesele, ceea ce vă crește productivitatea echipei și, în consecință, vă crește câștigurile .
Monitorizarea indicatorilor de performanță al agenției
Indicatorii de performanță sunt instrumente esențiale pentru managementul afacerii, deoarece permit analiza rezultatelor într-o manieră țintită. Prin aplicarea acestora se poate cunoaște dacă obiectivele stabilite anterior au fost atinse, dacă utilizarea resurselor financiare este eficientă și eventualele eșecuri care au apărut în procesele acestora.
Cu aceste informații în mână, puteți face o evaluare a performanței și vă puteți stabili noi obiective în funcție de realitatea dvs.
Creșteți biletul mediu
Acest indicator reprezintă media pe care o cheltuiește fiecare client la agenție. Pentru a o mări, puteți face următorii pași:
- crește prețul produsului: această caracteristică este funcțională, dar firma trebuie să respecte prețul pieței și să demonstreze publicului țintă că merită să plătești mai mult pentru a angaja serviciile agenției;
- creați programe de recompensă: crearea unor sisteme de schimb de puncte, bonusuri și cadouri încurajează achizițiile și crește vânzările;
- reduce costurile variabile: reducerea cheltuielilor productive ajută la creșterea marjei de profit și a capitalului pentru achitarea datoriilor;
- stabiliți reduceri progresive: prin această măsură, clienții se simt încurajați să achiziționeze mai multe servicii de la agenție.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.